Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Trocul este inca profitabil
Marcus Thiele din Krongerg (Germania) s-a gandit sa reactualizeze cea mai veche forma de comert din istoria omenirii: trocul.
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Propriul meu plan de afaceri
Cresterea prepelitelor japoneze
Cultura de sofran
Astfel, el a deschis un magazin unde clientii aduc tot felul de obiecte de care nu mai au nevoie, in schimbul carora pot alege de pe rafturi obiecte de o valoare aproximativ egala. Si daca gasesc ceva ce le convine, ii platesc lui Marcus o taxa.
Concret, mecanismul este urmatorul: un client vine, sa zicem, cu un serviciu de masa pentru 12 persoane. Impreuna cu Thiele ii stabileste valoarea si codifica aceasta valoare printr-o bulina de o anumita culoare (bulina neagra este cea mai pretioasa, pentru categoria articolelor de peste 500 de euro. Cu galben este marcat un CD, de exemplu, in clasa cea mai scazuta, sub 10 euro.)
Serviciul de masa isi gaseste apoi un loc pe un raft al magazinului, iar clientul este invitat sa isi aleaga un obiect din aceeasi clasa valorica, avand de optat intre cca 450 de articole, din cele mai diverse domenii. Dupa ce clientul s-a decis, el ii plateste lui Thiele o taxa de intermediere intre 2 si 50 de euro, in functie de culoarea bulinei.
Daca nu gaseste nimic pe gustul lui, primeste un talon in care se specifica valoarea obiectului adus si, pe baza acestui talon, timp de un an de zile, el are dreptul sa vina la magazin si sa caute un articol care sa-i satisfaca pretentiile.
Thiele primeste numai lucruri noi sau in stare excelenta. Nu au nici o sansa cei care vor sa scape de alimente, imbracaminte purtata sau haine de casa. Dar legat de aspect sau utilitate nu exista restrictii: “Mi-am lasat propriul gust acasa”, spune Thiele. “Ceea ce eu gasesc infiorator de urat ii entuziasmeaza pe altii, asa ca accept cam orice, inclusiv tot felul de bibelouri-kitsch.”
Estimarea valorii obiectelor nu constituie o problema, pentru ca, in majoritatea cazurilor, clientii mai au inca bonul de la cumparare. Cand exista totusi dubii, Thiele se consulta cu un expert (cu un bijutier, de exemplu, daca este vorba de un ceas de aur), dar numai pentru obiectele cu o valoare mai mare de 1.000 de euro.
“Ideea acestui tip de magazin mi-a venit cand a trebuit sa ma mut intr-o locuinta noua. Am facut un inventar al beciului si m-am ingrozit de cate lucruri am gasit acolo: aveam doua masini de curatat cartofi, seturi de obiecte de uz casnic, diverse «chestii» de plastic, toate in ambalajul original pentru ca erau cadouri care imi ramasesera de la nunta. M-am gandit cum as putea sa le valorific si asa a aparut acest magazin, care functioneaza sub deviza «Schimba in loc sa cumperi.»”
Articole conexe
Romania intalneste un nou lant de magazine. Jimmy Key deschide primul magazin din tara
de Bianca TilaAdidas anticipeaza o pierdere de 700 de milioane de euro in 2023
de Bianca TilaBrandul de moda Karl Lagerfeld a fost vandut pentru 200 de milioane de euro
de Ana GhiarasimIntel investeste in Europa. Vestea este una extrem de buna pentru industria auto
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit