Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trocul este inca profitabil

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marcus Thiele din Krongerg (Germania) s-a gandit sa reactualizeze cea mai veche forma de comert din istoria omenirii: trocul.



Astfel, el a deschis un magazin unde clientii aduc tot felul de obiecte de care nu mai au nevoie, in schimbul carora pot alege de pe rafturi obiecte de o valoare aproximativ egala. Si daca gasesc ceva ce le convine, ii platesc lui Marcus o taxa.

Concret, mecanismul este urmatorul: un client vine, sa zicem, cu un serviciu de masa pentru 12 persoane. Impreuna cu Thiele ii stabileste valoarea si codifica aceasta valoare printr-o bulina de o anumita culoare (bulina neagra este cea mai pretioasa, pentru categoria articolelor de peste 500 de euro. Cu galben este marcat un CD, de exemplu, in clasa cea mai scazuta, sub 10 euro.)

Serviciul de masa isi gaseste apoi un loc pe un raft al magazinului, iar clientul este invitat sa isi aleaga un obiect din aceeasi clasa valorica, avand de optat intre cca 450 de articole, din cele mai diverse domenii. Dupa ce clientul s-a decis, el ii plateste lui Thiele o taxa de intermediere intre 2 si 50 de euro, in functie de culoarea bulinei.

Daca nu gaseste nimic pe gustul lui, primeste un talon in care se specifica valoarea obiectului adus si, pe baza acestui talon, timp de un an de zile, el are dreptul sa vina la magazin si sa caute un articol care sa-i satisfaca pretentiile.

Thiele primeste numai lucruri noi sau in stare excelenta. Nu au nici o sansa cei care vor sa scape de alimente, imbracaminte purtata sau haine de casa. Dar legat de aspect sau utilitate nu exista restrictii: “Mi-am lasat propriul gust acasa”, spune Thiele. “Ceea ce eu gasesc infiorator de urat ii entuziasmeaza pe altii, asa ca accept cam orice, inclusiv tot felul de bibelouri-kitsch.”

Estimarea valorii obiectelor nu constituie o problema, pentru ca, in majoritatea cazurilor, clientii mai au inca bonul de la cumparare. Cand exista totusi dubii, Thiele se consulta cu un expert (cu un bijutier, de exemplu, daca este vorba de un ceas de aur), dar numai pentru obiectele cu o valoare mai mare de 1.000 de euro.

“Ideea acestui tip de magazin mi-a venit cand a trebuit sa ma mut intr-o locuinta noua. Am facut un inventar al beciului si m-am ingrozit de cate lucruri am gasit acolo: aveam doua masini de curatat cartofi, seturi de obiecte de uz casnic, diverse «chestii» de plastic, toate in ambalajul original pentru ca erau cadouri care imi ramasesera de la nunta. M-am gandit cum as putea sa le valorific si asa a aparut acest magazin, care functioneaza sub deviza «Schimba in loc sa cumperi.»”



Tags: afacerimagazincomerteuro

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]