Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Un bar inedit
“In ziua de azi, un bar utilat cu flippere si biliard nu mai reprezinta o atractie suficienta pentru clienti”, estimeaza Rolf Ruff, un berlinez de 40 de ani care si-a transformat localul din centrul cartierului Kreuzberg intr-o combinatie inovatoare de bar si studio muzical.
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Cultura de sofran
Cultura castravetelui anti-diabet
Barul se numeste “Kopier-Bar” si ofera clientilor posibilitatea de a inregistra muzica de pe discuri, casete sau benzi pe CD-uri. Spre deosebire de studiourile clasice, aici clientul este cel care efectueaza operatia de inregistrare, ceea ce ii permite patronului sa faca economie de personal si sa ofere tarife reduse.
“Kopier-Bar” a fost bine primit de clienti. “In fiecare zi se inregistreaza peste 20 de CD-uri, la preturi cuprinse intre 30 si 40 euro”, spune Rolf Ruff. In cele 25 de zile lucratoare din luna, el incaseaza cam 30.000 euro, in care sunt incluse si veniturile din partea de bar a afacerii, ceea ce inseamna un profit brut de peste 5.000 euro pe luna. Si cifrele sunt in crestere.
Idei de afaceri: O tehnologie extrem de simpla
Kopier-Bar are doua parti: in fata se afla barul, o canapea, scaune inalte si rafturi cu sticle. In incaperea din spate este amenajat studioul de inregistrari cu toata aparatura necesara. O multime de led-uri clipesc continuu, dand salii un aspect de atelier de lucru.
Cateva minute sunt suficiente oricarui client pentru a se familiariza cu tehnica inregistrarii. Deja exista un anumit numar de persoane in varsta care vin sa inregistreze muzica de pe discurile clasice, imposibil de gasit astazi in alta parte.
Unul dintre clienti spune: “Vin adesea sa inregistreze cantecele preferate de pe casete pe CD-uri. Este deja o joaca de copii, la fel de usor ca in cazul casetelor audio clasice. De obicei imi fac si etichete autocolante pe care le lipesc pe CD-uri, pentru a sti ce melodii contin.”
Aparatul pentru etichete se afla amplasat intr-o camaruta alaturata. La prima vedere seamana cu o presa la rece, de tipul celor utilizate pe vremuri de fotografi. Tehnica actuala permite imprimarea fotografiilor, desenelor sau textelor pe copertile CD-urilor. Alaturi de aceasta presa, Rolf Ruff a instalat o masina de conceptie proprie, care poate multiplica CD-urile in serie mica. Aceasta le ofera o alternativa trupelor muzicale aflate la debut, care fie sunt la primele contacte cu producatorii si au nevoie de materiale demonstrative, fie au fost refuzate de acestia. O serie mica realizata dupa o matrita costa cam 12 euro.
Ruff si colegii sai sunt gata oricand sa dea o mana de ajutor clientilor care intampina dificultati de ordin tehnic, intr-o atmosfera placuta si destinsa. “Un client in varsta a venit odata cu un disc din 1908, care continea o inregistrare cu Caruso, sperand sa o poata salva pentru posteritate, transferand-o pe CD”, povesteste Ruff. “Special pentru astfel de situatii am procurat un echipament special, capabil sa citeasca si astfel de antichitati.”
Barul este deschis zilnic de la 10 dimineata la 12 noaptea. Acest program permite muzicienilor, sunetistilor si altor profesionisti, mereu in criza de timp, sa ramana seara sa-si faca inregistrarile. De altfel, barul a devenit un fel de bursa, un loc de contact pentru cei aflati pe aceasi lungime de unda, unde se pot discuta noutatile din domeniu.
Idei de afaceri: Noile tendinte trebuie prinse din zbor
Rolf Ruff a avut intotdeauna un al saselea simt, cand a fost vorba de a simti incontro evolueaza lucrurile. Inca din 1981, cand era student la Academia Comerciala, el si-a deschis primul magazin de walkman-uri. Mai tarziu a inventat o casca miniaturizata, care le permitea muzicienilor sa scape de tot cablajul pe care il carau in concert. A inventat si un amplificator pentru masina, ca si o curea speciala pentru walkman.
“Initial inregistrarea CD-urilor nu prezenta interes decat pentru profesionisti. Iar din cauza ca profesionistii erau singurii care aveau acces la echipamentele specifice, clientii erau nevoiti sa plateasca intre 40 si 70 euro pentru o copie a unui CD. Acest lucru mi-a dat ideea de a incerca aplicarea principiului “fa-o tu singur” la inregistrarea CD-urilor.
Ultima sa inventie este un aparat asemanator unui tonomat, pe care l-a numit “CD-Promobox”. Clientul alege aici o serie de titluri pe care le grupeaza apoi pe un CD. Un mare numar de bucati muzicale ale diferitelor trupe berlineze, unele care nu au fost niciodata inregistrate, sunt propuse spre auditie, ca si toate CD-urile editate in “Kopier-Bar”.
Idei de afaceri: Concerte live
O data pe saptamana barul devine sala de concert. Avantajele sunt multiple: muzicienii isi inregistreaza gratis un CD live, clientii au parte de un spectacol si, daca muzica le place, isi pot achizitiona pe loc un disc cu formatia respectiva.
Pentru Rolf Ruff barul din Berlin reprezinta numai inceputul afacerii. El spera sa-si vanda ideea in toata Europa, de aceea a si protejat numele “Kopier-Bar”. Prima franciza a fost lansata tot in Berlin, dupa care au urmat francize in Leipzig, Rostock, Dresda, Stuttgart, Hanovra, Marsilia si, tineti-va bine, Mongolia.
Cei care au cumparat conceptul beneficiaza de supraveghere si indrumare tehnica permanenta, consultanta si anumite gratuitati, reduceri la cumpararea aparaturii si materialelor necesare.
Idei de afaceri: Acum este momentul potrivit pentru a demara afacerea
Daca intentionati sa deschideti un astfel de bar, trebuie sa fiti constienti ca va trebui sa fiti capabil sa va ocupati in egala masura si de muzica, si de alimentatia publica.
Combinatia bar/studio se preteaza foarte bine localurilor deja existente care vor sa-si diversifice oferta. Barul in sine aduce cam 30-35% din venituri. Daca doriti s-o porniti de la zero, primul pas va fi obtinerea licentei in domeniul alimentatiei publice.
Un local de acest tip nu implica alegerea unui amplasament ultracentral; o strada secundara sau intr-o zona de agrement se preteaza foarte bine. Este recomandabil sa dispuneti de un spatiu extins, usor accesibil pentru a putea organiza eventual si concerte. Partea de bar trebuie amplasata in apropierea intrarii, iar sala de inregistrari intr-o incapere alaturata sau in nise individuale, care pot fi supravegheate de la tejghea. Nu uitati ca orice local cu profil alimentar trebuie sa fie dotat cu toalete.
In cazul in care localul va fi instalat intr-un cartier rezidential sau o zona puternic populata va trebui sa luati masuri de izolare fonica a salii, pe timpul concertelor. De altfel este mai bine sa nu permiteti recitalurile decat in sistem “unplugged”, adica fara amplificare.
Idei de afaceri: Dotari muzicale de 35.000 euro
Rolf Ruff recomanda instalarea a cel putin patru posturi de copiere, dar se poate porni si cu mai putine, urmand ca numarul acestora sa creasca pe parcurs.
Dotarea minima initiala cuprinde un cititor de discuri si benzi magnetice (pick-up si magnetofon-casetofon) de inalta fidelitate, o masa de mixare, un echipament de imprimat CD-uri (toate acestea costand in jur de 3.500 euro), un multiplicatori de CD-uri (inca 3.500 euro) si un aparat de imprimare a etichetelor (din nou cam 3.500 euro).
Pe parcurs, veti instala mai multe posturi de copiere si veti achizitiona cele necesare pentru organizarea concertelor live. Suma totala se va situa in jur de 30.000-35.000 euro.
Ideal ar fi sa le puteti explica dvs. insiva clientilor modul de functionare si utilizare al aparaturii. Dar probabil va fi necesar sa incredintati aceasta sarcina subordonatilor.
Puteti angaja in acest scop studenti, care pe langa partea tehnica ar putea fi solicitati si pentru a servi la bar. CD-urile audio/video neinregistrate au preturi reduse, de aceea Rolf Ruff cere cam 23 euro pentru unul realizat individual, ceea ce nu reprezinta deloc o suma mare. In plus, satisfactia clientului ca a realizat el insusi un astfel de produs face ca pretul sa para convenabil.
Idei de afaceri: Atentie la drepturile de autor
Pentru a evita orice fel de problema legala referitoare la drepturile de autor, Rolf Ruff plateste Societatii Autorilor, Compozitorilor si Editorilor Muzicali (SACEM) o suma de aproximativ 1$ pentru fiecare CD produs in “Kopier-Bar”.
In plus, cere clientilor sa completeze un formular in care sa declare ca sunt de acord ca CD-ul sa nu fie folosit decat in scop personal, fara a fi destinat difuzarii sau multiplicarii in scop comercial. Astfel, raspunderea, in cazul in care cineva ar reproduce in mod neautorizat un astfel de CD, cade in sarcina celui care a facut acest lucru.
Articole conexe
Spotify lanseaza sunetul lossless
de Bianca TilaGoogle: Functiile de AI din Search se extind
de Bianca TilaPepsiCo obtine rezultate financiare peste asteptari in T1
de Bianca TilaGoogle face noi concedieri
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit