de Alexandra Popescu
01 Iun. 2014
4365
In urma cu 14 ani, buldogul iubit al lui Carol Gardner, Zelda, a ajutat la transformarea vietii ei. Acesta nu numai ca a devenit un prieten desavarsit atunci cand avea cea mai mare nevoie de unul, ci a si ajutat-o pe Gardner sa creeze o afacere care a fost evaluata la 50 de milioane de dolari.
La varsta de 52 de ani, aceasta a obtinut un divort si avea datorii serioase. La acel moment, avocatul ei i-a spus ca ori se duce la un terapeut, ori isi cumpara un caine; cea din urma varianta i s-a parut mai buna, mai ales ca isi dorea un buldog englez. Asa a aparut Zelda.
Dupa ce un prieten i-a sugerat lui Gardner sa o inscrie pe Zelda la concursul lor de felicitari de Craciun in magazinul de animale din Oregon, aceasta a luat o imagine a catelului in cada din baie purtand o caciula de Mos Craciun si a castigat, ulterior, 18 kilograme de mancare pentru caini pe luna pentru un an. In acest fel, Gardner a avut o revelatie.
I-a venit ideea de a face o linie de felicitari. A cercetat piata si a gasit ca doar 15% au fost formate din companii mici, dintre care cele mai multe nu au reusit. In acest fel, si-a propus sa afle de ce s-a intamplat acest lucru si a descoperit, in cele din urma, ca toate aratau la fel. Nimeni nu a folosit un caine din viata reala si nimeni nu a dat un nume cainelui. Nu a existat niciun caine care sa fie brandul industriei de felicitari.
Un alt lucru important observat de Gardner a fost cel ca toate felicitarile s-au concentrat pe ocazii, Craciun, Halloween, zile de nastere, dar nu au existat felicitari care sa fie de distractie, facute tocmai pentru a produce zambete. Cu acest lucru a fost creat ZeldaWisdom, care avea carti, felicitari si calendare, iar cateva din liniile sale de afacere au fost create.
Gardner sustine ca a adaugat intelepciune, gandindu-se ca fiecare felicitare trebuie sa aiba cate o bucata din aceasta, mai ales ca Zelda este un caine inteligent si s-a gandit sa ofere oamenilor motivatie.
Un exemplu al uneia dintre fraze este: "vremurile grele nu dureaza, insa oamenii duri o fac".
Gardner stia ca trebuie sa faca totul real si, fara niciun capital, a decis sa angajeze doua persoane despre care a crezut ca vor fi esentiale companiei: cel mai bun fotograf pe care il stia de ani de zile in industria publicitatii si cel mai bun PR cu care a lucrat, de care avea nevoie ca ZeldaWisdom sa creasca si sa functioneze.
Le-a dat o bucata din afacerea ei, dupa ofertele cu American Greating si Hallmark, un spot la Oprah, Good Morning America si The Martha Stewart Show - trei sunt inca parteneri.
Gardner spune ca formula succesului are trei parti: trebuie sa fii indraznet, trebuie sa fii diferit si, cel mai important, trebuie sa fii inteligent.
Cand s-au dus pentru prima oara la un spectacol stationar la New York, la Javits Center, au vazut toate topurile cainilor de la etajul principal. Apoi s-au dus si au vazut marea concurenta de afaceri mici.
La inceput, s-au gandit ca au facut o greseala, insa mai apoi au vazut ca toate cabinele erau similare, in culori pastel, iar ei erau doar in alb si negru. Au instalat un monitor pentru a arata toata presa in care au aparut deja si au luat o pagina intreaga in catalogul show-ului in care aparea Zelda imbracata ca o albina si care spunea "de ce sa fii normal?". Acest lucru a atras atentia tuturor, inclusiv companiilor mari, fiind exact ceea ce isi doreau, pentru ca stiau din timp ca afacerile mici nu puteau face asta singure si au vrut sa licentieze produsul lor si in afara.
In prezent, Gardner sustine ca prietenia Zeldei i-a imbogatit viata si a ajutat-o in multe alte moduri.
Tags: afaceriafaceri de succesantreprenoriafaceri miciafaceri felicitari