de Idei de afaceri
20 Aug. 2024
1813
Magazinele online au cucerit piata in Romania si din ce in ce mai multi antreprenori aleg sa-si desfasoare afacerile pe Internet.
Inainte de a te decide daca magazinul online sau cel fizic este varianta potrivita pentru tine, ar trebui sa stii care sunt avantajele unui business online.
Avantajul 1: Poate fi deschis destul de rapid
Magazinul online este mult mai rapid de pus in practica decat un magazin fizic. In ziua de astazi exista multe solutii disponibile online care sa iti faca viata mai usoara, astfel incat fara cunostinte tehnice sa poti incepe o afacere online rapid. Solutiile de eCommerce la cheie ofera probabil cea mai rapida implementare, dar nu trebuie sa desconsideram si pietele online care iti pun la dispozitie infrastructura existenta, dar si o masa critica de potentiali clienti pentru produsele si serviciile tale.
In Romania, principalul jucator este eMag.ro, unde numerosi comercianti isi ofera deja produsele spre vanzare, scapand astfel de grija unui magazin virtual propriu.
Avantajul 2: Costuri mai mici decat in cazul unui magazin fizic
De cele mai multe ori, un magazin virtual este mai ieftin de pornit decat unul traditional. De ce spun de cele mai multe ori? Pentru ca de la un anumit nivel investitiile online pot deveni „competitive” cu cele offline, dar asta doar pentru ca marimea businessului creste, iar cerintele tehnice (resursele hardware ale serverului) si investitiile in optiunile/experienta utilizatorului devin obligatorii.
Totusi, pentru un start-up, investitiile intr-un magazin virtual standard nu ar trebui sa fie mai mari de cateva mii de euro.
Avantajul 3: Magazinul virtual este deschis mereu
Un magazin online este in permanenta deschis, 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Nu trebuie sa fie cineva prezent ca intr-un magazin traditional, iar cresterea perioadei in care el este deschis ii permite cumparatorului sa realizeze o achizitie la orice ora din zi si din noapte.
Avantajul 4: Piata nationala si internationala
Magazinul virtual are marele avantaj de a fi transfrontalier, pe cand unul fizic se adreseaza in general unor clienti din proximitatea sa, ceea ce in comert noi numim vad comercial.
Prin intermediul unui magazin virtual, te poti adresa unui numar infinit mai mare de clienti, atat la nivel national, cat si international.
Avantajul 5: Mai putini angajati
Dupa ce ti-ai pus bazele unei noi afaceri in mediul virtual, vei avea nevoie de mult mai putine resurse pentru a-ti derula activitatea. Spre exemplu, nu vei avea nevoie de cineva care sa iti proceseze tranzactiile sau sa aiba grija la hoti.
Cu toate acestea, nu trebuie neglijat aspectul securitatii pe Internet, asa ca ai in vedere angajarea unor specialisti IT care iti pot tine atat produsele, cat si clientii, in siguranta.
Avantajul 6: Mai multe date despre clienti si potentiali clienti
Pe Internet este mai simplu sa afli cine sunt clientii tai si ce preferinte au, decat intr-un magazin fizic. Studiind comportamentul utilizatorilor online vei afla mai multe despre acestia, de la varsta, sex si locatie pana la produse cautate si domenii de interes si vei putea face predictii care sa iti asigure un business de succes.
Avantajul 7: Imaginea din online vs. realitatea
Un website bine realizat poate ajuta o companie mica sa dea impresia de autoritate si incredere asociata de obicei cu o afacere mai mare, iar acest aspect este foarte greu, poate imposibil, de realizat in mediul traditional.
Cel mai probabil iti vor creste sansele de vanzare daca reusesti acest lucru, fara sa iti duci utilizatorii in eroare. Ulterior, va trebui sa le rasplatesti increderea cu livrarea produselor la timp si servicii post-vanzare de calitate.
Avantajul 8: Poti „stoca” mai multe produse
In mediul traditional, vitrina magazinului este limitata din punct de vedere spatiu si nu vei putea sa expui atat de multe produse pe cat tiai dori.
Online nu esti limitat, iar vitrina ta poate contine si produse pe care nu le ai personal in depozit, ci doar la furnizorii tai. Asigura-te ca ai poze de calitate ale acestora si ca utilizatorii sunt informati cu privire la perioada de livrare a acestora.
Avantajul 9: Flexibilitate mai mare
Vrei sa lucrezi de acasa? Nimic mai simplu. Nu trebuie sa ajungi zilnic in acelasi loc ca sa spui ca esti la birou, iar traficul si vremea nu te vor mai influenta nici pe tine, nici pe cumparatori.
Avantajul 10: Recomandarile clientilor
Clientii iti pot recomanda mai usor produsele si serviciile prin intermediul fenomenului Social Media. Oricine poate da share cu usurinta pe Facebook, Twitter sau Google+ printr-un singur click pe un buton! Mare atentie! Clientii nemultumiti de calitatea produselor sau de experienta in magazinul virtual iti pot aduce multe neplaceri.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: magazin onlinemagazin virtualafacere onlineclientiavantaje magazin online