Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 principii pentru un magazin online performant

de Idei de afaceri 23 Aug. 2017 6474
4.38 din 28 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aproximativ 3 sferturi din magazinele online din Romania prelucreaza informatia manual, pe primul loc fiind procesarea comenzilor pentru a fi transformate in facturi, iar pe locul secund se regaseste actualizarea manuala a preturilor si a stocurilor in magazine, afirma specialistul in e-commerce, Florin Macau. Fara doar si poate, aceste procedee manuale sunt utile in orice magazin online, deoarece nu exclud total factorul uman din sistem, insa existe unele trucuri de care nu toti profita atunci cand ajung coplesiti de volumul mare de munca.

Florin Macau, in varsta de 25 ani, a terminat Facultatea de Matematica si Informatica, sectia Informatica la Universitatea din Bucuresti. Lucreaza in automatizari inca din perioada studentiei si s-a oprit la ecommerce-ul din Romania intrucat crede ca domeniul mai are multe aspecte de imbunatatit si vrea sa ia parte la acest proces. Nu doreste sa renunte la programare, intrucat e prima lui pasiune, urmata de gatit. A trecut prin toate tipurile de aplicatii mobile, desktop si web cu compania proprie.

In opinia tanarului IT-st, un magazin online are 3 faze: faza in care incercam sa vindem, faza in care vindem ca sa traim si faza in care traim ca sa vindem. Mai mult decat atat, fondatorul afacerii FamDev Software considera ca romanii au invatat mai repede decat multi europeni sa vanda in mediul online, insa succesul lor s-a bazat in mare parte pe intuitie si mai putin pe stiinta, iar daca nu exista o imbinare intre cele doua valori, afacerea online are de suferit.

“Atunci cand ne bazam intreaga noastra afacere doar pe intuitie, exista o rata destul de mare de a esua. Da, intuitia in afaceri, mai ales in cele online in care nu exista o matrice foarte clara a succesului, este importanta, dar pana la urma se bazeaza tot pe principiile marketingului traditional, adica pe stiinta. Realitatea a aratat ca magazinele online sunt mult mai predispuse la eventuale crize, iar preventia si tratarea momentelor critice trebuie sa faca parte din ghidul de baza al oricarui antreprenor online”, declara Florin Macau.

Foto: pixabay.com
 
Astfel, specialistul in dezvoltarea afacerilor online este de parere ca magazinele virtuale din Romania, care au performat cel mai mult, au respectat cele 4 principii de baza ale e-commerce-ului:

1. Automatizarea intre cele 3 faze.

“Atunci cand se face tranzitia intre fazele intermediare ale magazinului, este imperios necesar sa implementam un sistem automatizat. Multi fac greseala de a nu automatiza procesele intre cele 3 faze atunci cand pornesc la drum, deoarece pleaca de la premiza ca doar “nu o sa vand din prima luna atat de bine”. In online, surprizele placute pot aparea – si de cele mai multe ori apar – inca din prima ora de cand ai deschis si ai promovat produsele sau serviciile. Primul pas este sa avem sincronizare cu sistemul de gestiune. Daca avem peste 100 de produse, este extrem de dificil sa depunem efort dublu pentru modificarea de preturi si stocuri. Un alt aspect primordial este generarea automata de facturi. De ce? Pentru ca indiferent de faza in care te afli, scopul nostru este sa ne ocupam de vanzarea propriu-zisa, marketing, PR, nicidecum de stat in fata unui laptop sa verificam linii de facturi, daca aceastea au fost introduse corect in programul de facturare. La fel, trebuie sa avem automatizare cu echipa de curieri si, optional, cu stocurile furnizorilor. Astfel, castigam timp pretios micsorand timpii de procesare si de livrare”, afirma specialistul in e-commerce.
   
2. Dezvoltarea unei comunitati fidele in jurul magazinului.

“De cele mai multe ori, oamenii nu cumpara dintr-un loc doar pentru produsul in sine, ci pentru relatia sentimentala care s-a creat intre cumparator si vanzator. Un magazin online care se respecta si isi respecta cumparatorii fideli, ii va tine la curent non-stop cu privire la reduceri, oferte, va personaliza newsletter-ul conform dorintelor si nevoilor cumparatorului, va crea tombole, ii va face sa se simta speciali si parte dintr-o familie mai mare”, mai explica Florin.
   
3. Investitie in relatia online cu clientii.

“Cand un om isi doreste neaparat sa cumpere ceva din online, el va face tot posibilul sa cumpere, indiferent de magazin. Castig de cauza au intotdeauna magazinele online care raspund imediat la mesaje, nelamuriri, intrebari etc. Exista suficient de multe astfel de magazine virtuale care dispun de un plugin de livechat, insa nu exista intotdeauna persoane disponibile care sa raspunda in maxim 2 minute la mesaje. Mai nou, se folosesc asa-zisii robotei inteligenti care au mesaje predefinite in functie de anumite cuvinte-cheie. Sunt utile, chiar foarte utili, insa orice lucru automatizat trebuie urmarit indeaproape de factorul uman”, afirma antreprenorul.
   
4. Simplitatea vinde mai bine si mai mult.

“Indiferent ca vrei un magazin B2B cu functionalitati particulare sau un marketplace, alege o cale de rezolvare simpla. Nu lua decizii pripite, aloca-ti timp pentru orice decizie majora. Simplitatea pleaca si de la design-ul magazinului sau de la butoanele de cumparare, review sau share-uire. Marile magazine online sunt lite, nicidecum nu isi incarca pagina inutil, astfel incat site-ul sa devina tot mai greoi si mai dificil de parcurs”, conchide Florin Macau.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: afacere onlinemagazin onlineafacere de succesafacere profitabilaecommerce

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.38 din 5 - 28 voturi.

Articole conexe

10 avantaje ale unui magazin online fata de unul fizic

de Idei de afaceri
10 Mai 2022
Magazinele online au cucerit piata in Romania si din ce in ce mai multi antreprenori aleg sa-si desfasoare afacerile pe Internet. Inainte de a te...

Afacere online - avantaje si dezavantaje

de Camelia Diaconu
22 Nov 2021
Accesul la internet este tot mai facil datorita dispozitivelor fixe si mobile pe care le avem la dispozitie, asa ca mediul online este solutia optima...

3 Elemente obligatorii dintr-o afacere online

de Camelia Diaconu
31 Iul 2020
In ultimii ani, afacerile online au crescut tot mai mult, iar conform spuselor specialistilor, tendinta este una ascendenta in ceea ce priveste...

Afaceri online - idei pentru o afacere profitabila pe internet

de Camelia Diaconu
02 Aug 2019
Mediul online avanseaza pe zi ce trece. Tehnologia ne uimeste si ne arata dispozitive care sunt create cu scopul de a ne usura munca, dar si de a ne...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]