Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6,5 milioane de consumatori de Internet in Romania

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Numarul consumatorilor de Internet din Romania a ajuns, in 2013, la aproape 6,5 milioane, dintre care circa 4,7 milioane, cu varste cuprinse in 14 si 64 de ani, apelau zilnic la acest mijloc de comunicare, arata rezultatele unui studiu de specialitate, realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) si prezentat de Arina Ureche, director general BRAT, in cadrul conferintei "Ziua Cercetarii Media".

In ceea ce priveste consumul de Internet, numarul utilizatorilor romani a crescut continuu in ultimii 10 ani, de la 1,77 milioane in 2002, la aproape 6,5 milioane, in 2013 (+265%).

De asemenea, 54% dintre cei chestionati (4,74 milioane) au declarat ca apeleaza in fiecare zi la Internet pentru a se informa sau comunica, cea mai mare parte a utilizatorilor fiind femei (52% din total), in comparatie cu anul 2002, cand raportul era in favoarea barbatilor (55%).

Potrivit studiului, in 2013, cei care au accesat cel mai mult Internetul au fost persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 44 de ani (52%), urmate de categoriile 14-24 de ani (26%), 45-54 de ani (14% din total) si persoanele intre 55 si 64 de ani (8%).

Dupa nivelul de educatie (cel mai inalt nivel de studii absolvit), utilizatorii de Internet sunt, in medie, persoane cu studii liceale (44%), persoane cu studii superioare (32%) si persoane cu studii de scoala generala sau mai putin (25%).
Estimarile BRAT releva faptul ca 81% dintre romani (7,14 milioane) au la domiciliu conexiune la Internet, in timp ce 62% dintre acestia utilizeaza Internetul de acasa.

Pe de alta parte, 35% dintre utilizatorii de Internet acceseaza mediul online de pe telefonul mobil, iar in medie o persoana utilizeaza Internetul prin mai mult de un dispozitiv.
Anul trecut, consumul media zilnic al romanului s-a focusat pe TV (78%), urmat de radio (35%), ziare (14%) si reviste (7%). La modul general, consumul media a crescut in ultimii zece ani, de la 8%, in 2002, la 54%, anul trecut.

Cercetarea BRAT arata, de asemenea, ca 58% dintre romani considera ca Internetul este "indispensabil la serviciu/scoala", iar 58% il utilizeaza pentru ca au incredere in informatiile gasite pe Internet.
Peste o treime dintre utilizatorii de Internet din Romania (35%) apeleaza la online pentru a-si cumpara un produs, pe motivul ca le face viata mai usoara.

Scopul utilizarii Internetului pentru 61% dintre cei care il acceseaza este cautarea de informatii cu ajutorul motoarelor de cautare, gen Google sau Bing, in timp ce 57% dintre romani intra pe e-mail.
Totodata, 30% dintre cei care intra pe Internet acceseaza site-uri cu oferte de locuri de munca, 29% site-uri cu informatii despre piata imobiliara si 19% pe site-uri specializate in afaceri/finante/bursa.
Daca ne referim la aparatul prin intermediul caruia se utilizeaza Internetul, se observa ca 72% dintre cei chestionati utilizeaza calculatorul, 6% de pe tableta, iar 25% de pe telefonul mobil. In ceea ce priveste utilizatorii de Internet, 35% dintre acestia intra pe Internet de pe telefonul mobil, 9% de pe tableta si 98% de pe PC.

Studiul BRAT a fost realizat, la nivel de SNA Focus, in perioada 2001-2014, pe un esantion de 14.000 de persoane din populatia urbana cu varste cuprinse intre 14 si 74 de ani.
In plus la nivel SATI, cercetarea BRAT a fost realizata, in perioada 2007-2014, pe un esantion reprezentativ de 50.000 de persoane din randul populatiei urbane cu varsta intre 14 si 74 de ani.

SNA Focus reprezinta studiul realizat de BRAT care masoara audienta si profilele titlurilor din presa scrisa, consumul de produse si servicii (inclusiv marci), informatii utilizate in realizarea si evaluarea planurilor de media.

SATI este studiu intocmit de BRAT care masoara audienta, traficul si profilele socio-demografice ale site-urilor web.
BRAT este o organizatie non-profit a industriei de media si publicitate ce are ca membri edituri de presa scrisa si online, agentii, regii si clienti de publicitate, difuzori de presa, companii ce detin statii radio, companii de outdoor si alti terti interesati.


Tags: internetromaniabiroul roman de audit transmediastudiu

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]