de Marian Curelaru
25 Apr. 2014
3640
Peste tot in lume, economia digitala progreseaza cu mare viteza. Consumatorii cumpara din ce in ce mai mult bunuri si servicii pe web. Pentru un comerciant, avantajele detinerii unui magazin online sunt numeroase. Ele ii permit sa ajunga la mai multi consumatori. Indiferent unde isi desfasoara activitatea, magazinul virtual va globalizeaza compania.
Inainte de a va lansa magazinul, va trebui sa analizati pertinenta acestei prezente online si sa va creati strategia. Va sugeram in continuare 7 lucruri care trebuie cunoscute pentru deschiderea reusita a magazinului dumneavoastra online:
1. Determinati obiectivele magazinului dumneavoastra virtual
Inainte de a apela la un consultant sau la o agentie, determinati-va obiectivele si creati o lista a efectelor pe care scontati ca magazinul online le va avea asupra intreprinderii. Ganditi-va de asemenea ca va trebui sa alocati resurse pentru acest proiect. Dezvoltati-va deci cu atentie grila de analiza. Acest exercitiu va va permite sa avansati mai rapid atunci cand veti selectiona echipa responsabila de punerea la punct a magazinului.
2. Alegeti atent platforma
Exista mai multe platforme care permit crearea unui magazin online. Aceasta alegere este evident importanta, deoarece va fi baza magazinului dumneavoastra. Criteriile dupa care alegeti platforma sunt determinate de strategia si de obiectivele pe care vi le-ati definit.
Unele platforme, precum Clic Shop sau Shopify sunt solutii la cheie care permit realizarea rapida a unui spatiu de vanzare. Sunt solutii gazduite, asa ca nu trebuie sa va preocupe infrastructura.
Daca vreti sa detineti si sa gestionati propria instalatie, veti opta mai degraba pentru solutii precum Magento sau Prestashop. Daca alegeti una din aceste platforme, veti fi dumneavoastra cel complet responsabil de dezvoltarea si de gestionarea magazinului.
In Romania sunt disponibile mai multe platforme care ofera solutii pentru crearea unui magazin online: Indigo Shop, E-media Shop, ShopMania BIZ, PrestaShop, Webeshop, Comerciabil, Powercart etc.
3. Acordati timp prezentarii produselor si serviciilor
Magazinul dumneavoastra virtual este o vitrina. Este important ca produsele si serviciile dumneavoastra sa fie bine prezentate. Asigurati-va ca aveti sau creati fotografii de calitate ale produselor. Fotografiati-le in mod individual. Descrierea care le insoteste trebuie sa fie concisa, clara si precisa.
4. Selectionati solutia de plata potrivita
Solutia de plata pentru care veti opta este importanta. Puteti chiar sa oferiti mai multe solutii clientilor. De exemplu, puteti propune solutii precum Paypal, paysafecard si Netopia mobilPay. In acest fel, clientii dumneavoastra vor putea face alegerea.
5. Magazinul trebuie sa fie accesibil de pe smartphone
Mobilitatea trebuie sa faca parte din strategia dumneavoastra de realizate a magazinului online. Din ce in ce mai multi consumatori utilizeaza aceste instrumente pentru a accesa internetul. Folositi deci elemente care sunt compatibile cu tehnologia mobila. Optati pentru elemente HTML5 mai degraba decat pentru tehnologia Flash.
6. Creati un blog pentru a va promova magazinul online
Blogul este un excelent mijloc de a va face cunoscut magazinul online. El va permite descrierea si promovarea produselor. Nu uitati ca nu este vorba de a face publicitate, ci de a crea continut cu valoare adaugata.
Dati exemple de utilizari concrete ale produselor dumneavoastra. Descrieti punctele lor forte si cele slabe. Bine gestionat, un blog va va ajuta sa va pozitionati adecvat oferta, sa dezvoltati legaturi cu clientela dumneavoastra si sa va optimizati pozitionarea in motoarele de cautare.
7. Fiti prezent in retelele sociale
Retelele sociale sunt de neocolit. Romanii au peste 7,2 milioane de conturi pe Facebook, 1,2 milioane de conturi pe Linkedin si 125.000 de conturi pe Twitter. O prezenta pe social media va veni in sprijinul strategiei dumneavoastra de marketing si, pe termen mai lung, va va aduce vanzari directe. Pentru un comert en detail, probabil ca Facebook si Twitter vor fi alegerea cea mai fireasca, in vreme ce pentru serviciile de consultanta si alte servicii va fi mai profitabila prezenta pe Linkedin. Evaluati platformele si stabiliti o strategie inainte de a investi.
Tags: magazin onlineetapa pregatitoare a afaceriisfaturi