Cresterea ratei de conversie pentru magazinul online reprezinta pulsul unei afaceri de succes. Mai multe elemente sunt esentiale cand vorbim de metode pentru cresterea ratei de conversie, de la felul in care organizam pagina de produs, pana la aspecte care tin de un design responsive si de posibilitatea de checkout pe o singura pagina.
In Romania, desi piata de eCommerce infloreste de la an la an, e inca departe de a se ridica la nivelul magazinelor in care s-a investit foarte mult si care astazi castiga un profit pe masura. Pentru a obtine bani dintr-un magazin online va trebui sa si investiti pentru a construi afacerea pe care o doriti si care sa va permita dezvoltarea ulterioara a structurii.
Sa vedem care sunt insa acele aspecte de care trebuie sa tineti cont si pe care trebuie sa le aveti in vedere pentru cresterea ratei de conversie in eCommerce:
Este pagina de produs usor de inteles si de navigat?
Pagina de produs trebuie sa ii ofere utilizatorului o navigare usoara si rapida, sa nu il debusoleze cu informatii inutile, cu un aflux de pop-uri si reclame sau cu bannere care nu il ajuta sa achizitioneze mai rapid un produs. Verificati ce anume de pe pagina dumneavoastra de produs ar putea ingreuna procesul de achizitie. Imaginile produselor trebuie sa fie clare, sa ofere mai multe optiuni de vizualizare, precum si toate informatiile de care clientul ar putea avea nevoie pentru a decide daca achizitioneaza produsul respectiv.
Numar de telefon evident, in special pentru afacerile B2B
De cate ori nu v-ati ratacit pe un site cautand datele de contact ale afacerii? De cate ori nu ati inchis un magazin online deoarece nu ati gasit nici macar o adresa de e-mail sau macar un formular de contact care sa va permita sa adresati o intrebare legata de produsele sau serviciile oferite? Desi astfel de informatii precum numarul de telefon par evidente si absolut obligatorii, nenumarate magazine online le trec cu vederea.
Design responsive si viteza de incarcare
Optati pentru platforme precum ContentSpeed care ofera
teme responsive in 5 versiuni. In concret, toate temele puse la dispozitie in platforma ContentSpeed sunt responsive in 5 versiuni pe toate dispozitivele mobile (desktop, portret mobil, landscape mobil, portret tableta, landscape tableta). Retineti ca e cel mai bine sa alegeti o astfel de optiune deoarece Google penalizeaza magazinele care nu sunt optimizate pentru smartphone-uri sau tablete ceea ce face ca aceste site-uri sa nu apara in topul rezultatelor afisate in urma cautarilor. Astfel de teme ajuta, totodata, la crearea unei navigari placute si intuitive.
Checkout pe o singura pagina
Alegeti platformele care pot oferi magazinului dumneavoastra optiunea de "One page check out". De exemplu, in cazul ContentSpeed, designul temelor este construit astfel incat clientii sa cumpere cat mai rapid si mai facil posibil. Alegand optiunea de "
one page check out" pentru magazinul online dorit veti oferi cumparatorului posibilitatea de a adauga in cos produse de pe orice pagina, fara sa fie nevoit sa intre in fiecare pagina. Usurand procedura de achizitie, veti creste considerabil rata de vanzare!
Folosirea tehnicilor de upselling si cross-selling
Prin folosirea tehnicii de upselling, promovati produse similare, dar la o categorie mai buna fata de produsul vizualizat de client. In schimb, prin cross-selling va invitati vizitatorii sau potentialii cumparatori sa achizitioneze produse complementare sau in legatura cu produsul vizualizat. Desi multe magazine folosesc aceste optiuni alternativ, puteti merge doar pe una dintre variante deoarece ambele prezinta beneficii pentru procesul de achizitie si cresterea ratei de conversie.
Sistem de real time support prin implementarea unui chat sau raspunsuri pe pagina de Facebook
Partea de customer care se mentine in topul aspectelor care indeparteaza sau, dimpotriva, apropie cel mai usor un cumparator de magazinul dumneavoastra online. Va puteti asigura ca oferiti cumparatorilor o experienta excelenta de achizitie implementand si un sistem de real time support fie printr-o casuta de chat, fie prin raspunsuri cat mai rapide pe pagina de Facebook.
Adaugarea de review-uri din partea utilizatorilor
Amazon reprezinta un etalon in ce priveste crearea de recenzii pentru produse, cu sprijinul cumparatorilor. Multe topuri sunt astfel influentate de ratingul transmis de cumparatori, beneficiind de sprijinul clientilor in promovarea produselor de top. Alegeti aceasta optiune daca va doriti ca cele mai bune recomandari sa vina chiar din partea clientilor.
Tags: desgin responsivemagazin onlineviteza de incarcareafaceri b2b