Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ai o afacere online? Iata cum trebuie sa oferi garantie clientilor tai!

de Silvia Bucsan 03 Dec. 2014 3819
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Comercializati un produs prin posta? Atunci trebuie sa oferiti garantie. Adica trebuie sa il asigurati pe potentialul client ca ii va fi returnata contravaloarea achitata in cazul in care produsul prezinta anumite deficiente sau calitatea lui nu se incadreaza in parametrii declarati.

Aceasta garantare se face printr-un text scris care prevede exact acest lucru – ca banii vor fi returnati daca produsul nu corespunde parametrilor declarati sau daca nu functioneaza satisfacator o anumita perioada de timp.

In cazul comertului prin posta, prin definitie, clientul este pus in situatia de a comanda un articol bazandu-se doar pe informatiile furnizate de producator, fara sa aiba posibilitatea sa vada inainte cu exactitate despre ce este vorba. in aceasta situatie, acordarea garantiei devine aproape vitala.

Garantia determina o crestere evidenta a numarului de cumparatori, ca urmare ea in sine constituie o modalitate de marketing eficienta. Dar lucrurile nu se opresc aici: prin faptul ca reprezinta filozofia firmei in legatura cu servirea clientilor, ea aduce dupa sine beneficiile unei reclame indirecte.

Daca ati decis sa apelati la aceasta metoda de promotie si daca produsele sau serviciile oferite se preteaza la asa ceva (repetam, domeniul cel mai potrivit este cel al comertului prin posta), recomandarile de mai jos va vor fi de ajutor:

1. Redactati textul garantiei intr-un mod direct si simplu
Conditiile garantiei trebuie scoase clar in evidenta pentru a fi intelese de toata lumea. Desi vor exista intotdeauna persoane care vor incerca sa abuzeze de bunele dvs. intentii, cele mai multe situatii neplacute sunt provocate de lipsa de informare a consumatorilor. Dar acuratetea si detalierea termenilor nu trebuie sa dea impresia unei atitudini defensive, ci a unei dorinte sincere de a satisface pe deplin clientii.

2. Luati ca punct de plecare problemele din trecut
Daca, pana in prezent, ati primit reclamatii privind calitatea produselor sau serviciilor oferite, sunteti in avantaj. Asigurarea data clientilor ca problemele din trecut nu vor mai aparea sau ca, in caz contrar, marfa va schimbata pe loc sau banii vor fi returnati, le va recastiga increderea pierduta. Totusi, daca deficientele au fost grave, este bine ca acestea sa fie remediate inainte de declansarea actiunii.

3. Bazati-va pe experienta angajatilor
inainte de a trece la redactarea textului garantiei, consultati-va cu angajatii ce se afla permanent in contact cu clientii. Ei sunt cel mai bine informati asupra obiectiilor si pretentiilor consumatorilor.

4. Faceti textul garantiei sa sune cat mai credibil
Este un lucru mai dificil decat pare. Chiar daca dvs. sunteti cat se poate de bine intentionat si toate lucrurile pe care le spuneti in garantie sunt perfect adevarate, e posibil sa pareti fals si nesincer. De cele mai multe ori, impresia aceasta se formeaza daca pierdeti din vedere prima regula mentionata ceva mai sus, anume simplitatea si concizia redactarii. Nu trebuie sa adoptati un stil pretios, alambicat si, mai ales, nu incercati sa-l convingeti pe cumparator cat de cinstit si parolist sunteti dvs. Credibilitatea vine din stilul simplu si direct al textului garantiei.

5. Atentie la durata garantiei
Garantia, bineinteles, nu poate fi pe termen nelimitat. Nu puteti promite ca veti returna banii pe un produs chiar si dupa un an de la data achizitionarii lui, dar practica a aratat urmatorul lucru: cu cat durata garantiei este mai lunga, cu atat creste numarul de comenzi.

6. Dati-i garantiei un aspect de lucru valoros
Garantia este, pana la urma, un text, dar foarte important este si aspectul formularului (actului) pe care este scris acest text. Nu e suficienta o simpla foaie de hartie.

Garantia poate fi tiparita pe un suport mai special, de exemplu pe o hartie sau un carton cu un design deosebit care imita, de exemplu, certificatele de valoare. In acest fel, ea este perceputa ca fiind ceva valoros si asta sporeste increderea potentialului cumparator.



Tags: afacereafacere onlineonlinegarantiecomert prin posta

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

ANAF: Persoanele care fac bani online au o problema cu declararea si plata taxelor

de Bianca Tila
10 Iul 2024
ANAF a observat ca persoanele care fac bani din Facebook, YouTube, TikTok, Uber si Glovo au o problema cu declararea si plata taxelor. Multe...

Dropshipping in Romania. Sfaturi pentru stimularea afacerii

de Bianca Tila
02 Iul 2024
Dropshipping indeplineste standardele unei mici afaceri ce poate ajuta un antreprenor la inceput de drum sa evolueze. Acest model de business este...

Nu te poti conecta la Wi-Fi? Descopera solutii eficace pentru a fii din nou online!

de Idei de afaceri
13 Feb 2024
Ai fost vreodata in situatia in care iti doreai sa urmaresti de pe telefon ultimul episod din serialul preferat sau aveai nevoie sa raspunzi unui...

Magazin online in 7 pasi. Ce sa iei in calcul daca vrei sa incepi un business online

de Bianca Tila
06 Sep 2024
Orice afacere are nevoie de prezenta online, iar un site web bine realizat va aduce succesul afacerii imediat. Nu se putea mai usor sa-ti faci un...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]