Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ai o afacere online? Iata cum trebuie sa oferi garantie clientilor tai!

de Silvia Bucsan
2953 0 03 Dec. 2014
Afaceri online


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Comercializati un produs prin posta? Atunci trebuie sa oferiti garantie. Adica trebuie sa il asigurati pe potentialul client ca ii va fi returnata contravaloarea achitata in cazul in care produsul prezinta anumite deficiente sau calitatea lui nu se incadreaza in parametrii declarati.

Aceasta garantare se face printr-un text scris care prevede exact acest lucru – ca banii vor fi returnati daca produsul nu corespunde parametrilor declarati sau daca nu functioneaza satisfacator o anumita perioada de timp.

In cazul comertului prin posta, prin definitie, clientul este pus in situatia de a comanda un articol bazandu-se doar pe informatiile furnizate de producator, fara sa aiba posibilitatea sa vada inainte cu exactitate despre ce este vorba. in aceasta situatie, acordarea garantiei devine aproape vitala.

Garantia determina o crestere evidenta a numarului de cumparatori, ca urmare ea in sine constituie o modalitate de marketing eficienta. Dar lucrurile nu se opresc aici: prin faptul ca reprezinta filozofia firmei in legatura cu servirea clientilor, ea aduce dupa sine beneficiile unei reclame indirecte.

Daca ati decis sa apelati la aceasta metoda de promotie si daca produsele sau serviciile oferite se preteaza la asa ceva (repetam, domeniul cel mai potrivit este cel al comertului prin posta), recomandarile de mai jos va vor fi de ajutor:

1. Redactati textul garantiei intr-un mod direct si simplu
Conditiile garantiei trebuie scoase clar in evidenta pentru a fi intelese de toata lumea. Desi vor exista intotdeauna persoane care vor incerca sa abuzeze de bunele dvs. intentii, cele mai multe situatii neplacute sunt provocate de lipsa de informare a consumatorilor. Dar acuratetea si detalierea termenilor nu trebuie sa dea impresia unei atitudini defensive, ci a unei dorinte sincere de a satisface pe deplin clientii.

2. Luati ca punct de plecare problemele din trecut
Daca, pana in prezent, ati primit reclamatii privind calitatea produselor sau serviciilor oferite, sunteti in avantaj. Asigurarea data clientilor ca problemele din trecut nu vor mai aparea sau ca, in caz contrar, marfa va schimbata pe loc sau banii vor fi returnati, le va recastiga increderea pierduta. Totusi, daca deficientele au fost grave, este bine ca acestea sa fie remediate inainte de declansarea actiunii.

3. Bazati-va pe experienta angajatilor
inainte de a trece la redactarea textului garantiei, consultati-va cu angajatii ce se afla permanent in contact cu clientii. Ei sunt cel mai bine informati asupra obiectiilor si pretentiilor consumatorilor.

4. Faceti textul garantiei sa sune cat mai credibil
Este un lucru mai dificil decat pare. Chiar daca dvs. sunteti cat se poate de bine intentionat si toate lucrurile pe care le spuneti in garantie sunt perfect adevarate, e posibil sa pareti fals si nesincer. De cele mai multe ori, impresia aceasta se formeaza daca pierdeti din vedere prima regula mentionata ceva mai sus, anume simplitatea si concizia redactarii. Nu trebuie sa adoptati un stil pretios, alambicat si, mai ales, nu incercati sa-l convingeti pe cumparator cat de cinstit si parolist sunteti dvs. Credibilitatea vine din stilul simplu si direct al textului garantiei.

5. Atentie la durata garantiei
Garantia, bineinteles, nu poate fi pe termen nelimitat. Nu puteti promite ca veti returna banii pe un produs chiar si dupa un an de la data achizitionarii lui, dar practica a aratat urmatorul lucru: cu cat durata garantiei este mai lunga, cu atat creste numarul de comenzi.

6. Dati-i garantiei un aspect de lucru valoros
Garantia este, pana la urma, un text, dar foarte important este si aspectul formularului (actului) pe care este scris acest text. Nu e suficienta o simpla foaie de hartie.

Garantia poate fi tiparita pe un suport mai special, de exemplu pe o hartie sau un carton cu un design deosebit care imita, de exemplu, certificatele de valoare. In acest fel, ea este perceputa ca fiind ceva valoros si asta sporeste increderea potentialului cumparator.



Tags: afacereafacere onlineonlinegarantiecomert prin posta

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Un CEO roman considera ca vom asista la o triplare a comertului online

de Florin P. Amariei
01 Oct 2019
Un CEO roman declara ca in Romania va exista o crestere consistenta a vanzarilor pe internet si ca vom asista la o triplare a tranzactiilor....

Vrei sa-ti promovezi afacere pe YouTube? Iata cat costa 1 milion de vizualizari

de Florin P. Amariei
16 Sep 2019
Daca vrei sa iti promovezi propria afacere pe YouTube sau sa stabilesti o strategie online pentru companie la care lucrezi, atunci iata cat costa 1...

Numarul magazinelor online din Romania s-a dublat

de Florin P. Amariei
10 Iun 2019
In momentul de fata sunt in functiune aproximativ 15.000 de magazine online in Romania. Numarul s-a dublat in mai putin de 12 luni. Numarul de...

Afacere online - avantaje si dezavantaje

de Camelia Diaconu
01 Mai 2019
Accesul la internet este tot mai facil datorita dispozitivelor fixe si mobile pe care le avem la dispozitie, asa ca mediul online este solutia optima...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016