Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Venituri din YouTube. Strategii simple si eficiente de aplicat in 2024

de Bianca Tila 07 Mai. 2024 87
Venituri din YouTube. Strategii simple si eficiente de aplicat in 2024
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

YouTube este un site web dezvoltat pe Google, unde utilizatorii pot incarca si viziona materiale audio-video. Aceasta platforma a luat nastere in 2005, fiind dezvoltata de Chad Hurley, Steve Chen si Jawes Karim.

Creatorii de continut cu o comunitate mare poarta denumirea de influenceri, avand in vedere auto-promovarea pe care si-au facut-o in anii de publicare a continutului audio-video. Multi si-au castigat audienta prin crearea de continut orientat spre invatare, divertisment sau recenzii. 
 
Audinta joaca un rol vital in monetizarea continutului publicat, daca nu oferi calitate, oamenii nu vor fi interesati de ceea ce anume vorbesti. Astfel, castigurile nu vor exista.

De asemenea, audienta ta ar putea debloca potentialul de castig al canalului de YouTube, precum se intampla adesea in cazul influencerilor sau bloggerilor de pe Instagram. Crearea mai multor fluxuri de venit, prin activitati secundare sau afaceri, este o modalitate buna de a deveni independent financiar. 
 
Chiar daca aveti un numar mare de urmaritori, YouTube nu va va ajuta suficient sa va dezvoltati sau sa deveniti independenti financiar. Platformele sociale trebuie combinate si puteti opta pentru postarea aceluiasi continut pe fiecare platforma sau a unuia diferit pentru diversificare in online. 
 
In plus, platformele sociale sunt o rampa buna de lansare pentru o viitoare afacere.

alt=youtube monetizare

Monetizarea YouTube

 
Programul de parteneriat YouTube (YouTube Partner Program) si configurarea monetizarii dau drumul viitoarei tale cariere de influencer. In acest sens, va trebui sa fiti de acord cu respectarea tuturor politicilor de monetizare si sa locuiti intr-o tara sau regiune in care YPP este disponibil. 
 

Ce trebuie sa faci pentru a te inscrie in YPP

 
  • Respecta "Politicile privind generarea de bani prin canalul YouTube"
  • Locuiesti intr-o tara sau regiune unde este disponibil Programul de parteneriat YouTube
  • Nu ai "avertismente active privind regulile comunitatii" pe canal
  • Asigura-te ca "Verificarea in doi pasi" este activata pentru contul tau Google
  • Ai acces la functii avansate pe YouTube
  • Ai un cont AdSense pentru YouTube activ conectat la canal sau poti sa configurezi un cont in YouTube Studio
 

Conditii de eligibilitate

 
Dupa intelegerea termenilor si conditiilor, canalul tau poate deveni eligibil pentru YPP cu videoclipuri scurte sau lungi. In conditiile in care vrei ca platforma sa te notifice cand esti eligibil, tot ce trebuie sa faci este sa dai click pe "Trimite-mi o notificare cand sunt eligibil(a)" din zona "Castiga din Youtube Studio". 
 
Vei primi un e-mail dupa ce atingi oricare dintre pragurile de calificare de mai jos:
 
  • Ai 1.000 de abonati cu 4.000 de ore valide de vizionare publica in ultimele 12 luni
  • Ai 1.000 de abonati cu 10 milioane de vizionari Shorts publice valide in ultimele 90 de zile
 
Orele de vizionare publica de la vizionarile Shorts din feedul shorts nu vor fi luate in considerare pentru pragul de 4.000 de ore de vizionare publica.
 

Cu imi activez monetizarea pe YouTube

 
  • Conectati-va la contul YouTube pe care doriti sa-l monetizati
  • Faceti click pe YouTube Studio
  • In mediul din stanga, selectati Alte caracteristici > Monetizare
  • Cititi si acceptati termenii si cerintele de eligibilitate ale programului YouTube Partner Program
  • Creati un nou cont Google AdSense sau conectati unul existen la canalul vostru
  • Setati preferintele de monetizare
 
Dupa efectuarea acestor pasi, reveniti la tabloul de bord si faceti click pe fila "Analize" din partea stanga. Alegeti "venituri" din filele din partea de sus, apoi derulati pana jos pana la graficul cu "Venituri lunare estimate" pentru a va face o idee despre profitul YouTube preconizat.

alt=venituri youtube

Metode de monetizare

 
Programul de parteneriat YouTube pune la dispozitie mai multe metode de monetizare, precum:
 
  1. Venituri din publicitate - genereaza venituri din anunturile afisate pe pagina de vizionare si anunturile din feed-ul Shorts
  2. Cumparaturi - fanii pot sa rasfoiasca si sa cumpere produse din magazinul tau sau produse pe care le etichetezi de la alte marci prin programul de afiliere YouTube Shopping
  3. Venit YouTube Premium - obtine o parte din taxa de abonare a unui abonat YouTube Premium atunci cand iti vizioneaza continutul
  4. Abonamente la canal - membrii fac plati lunare recurente in schimbul accesului la beneficii speciale
  5. Super Chat si Super Stickers - fanii platesc pentru ca mesajle sau imaginile lor animate sa fie evidentiate in streamurile de chat live
  6. Super Multumiri - fanii platesc pentru a viziona o animatie distractiva si pentru a-si evidentia mesajul in sectiunea de comentarii a videoclipului sau a videoclipului scurt
 
Exista diverse criterii de eligibilitate pentru a activa functiile de generare de bani. Fiecare functie are propriile criterii si este posibil sa nu ai la dispozitie unele functii, din cauza cerintelor legale locale.
 
Dupa ce ai fost acceptat in YPP, poti sa obtii acces la aceste metode de generare de bani:
 
Membrii canalului
 
Pragurile pentru canal sunt:
 
  • 500 de abonati
  • 3 incarcari publice in ultimele 90 de zile
  • una dintre urmatoarele - 3.000 de ore de vizionare publica pentru videoclipurile mai lungi in ultimele 365 de zile sau 3 milioane de vizionari Shorts publice in ultimele 90 de zile
 
Cerintele minime sunt:
 
  • Ai cel putin 18 ani
  • Locuiesti intr-o tara/regiune in care este disponibila functia "Membrii canalului"
  • Ai acceptat Modulul de produs comercial sau Anexa privind produsele comerciale disponibila anterior
  • Canalul nu este setat ca fiind destinat copiilor si nu are un numar semnificativ de vidoclipuri setate ca fiind destinate copiilor
  • Nu este un canal muzical, sub SRAV
 
Cumparaturi (propriile produse)
 
Pragurile pentru canal sunt:
 
  • 500 de abonati
  • 3 incarcari publice in ultimele 90 de zile
  • una dintre urmatoarele - 3.000 de ore de vizionare publica pentru videoclipurile mai lungi in ultimele 365 de zile sau 3 milioane de vizionari Shorts publice in ultimele 90 de zile
 
Cerintele minime sunt:
 
  • Atingi pragul de abonati sau ai un "Canal oficial de artist"
  • Canalul nu este setat ca fiind destinat copiilor si nu are un numar semnificativ de videoclipuri setate ca fiind destinate copiilor
  • Canalul nu are un numar semnificativ de videoclipuri care incalca Politicile privind generarea de bani pentru canal
  • Canalul nu a primit niciun avertisment privind regulile comunitatii pentru continut instigator la ura
 
Super Chat si Super Stickers
 
Pragurile pentru canal sunt:
 
  • 500 de abonati
  • 3 incarcari publice in ultimele 90 de zile
  • una dintre urmatoarele - 3.000 de ore de vizionare publica pentru videoclipurile mai lungi in ultimele 365 de zile sau 3 milioane de vizionari Shorts publice in ultimele 90 de zile

Cerintele minime sunt:
 
  • Ai cel putin 18 ani
  • Locuiesti intr-o tara/regiune in care sunt disponibile functiile Super Chat si Super Stickers
  • Ai acceptat Modulul de produs comercial sau Anexa privind produsele comerciale disponibila anterior
 
Super Multumiri
 
Pragurile pentru canal sunt:
 
  • 500 de abonati
  • 3 incarcari publice in ultimele 90 de zile
  • una dintre urmatoarele - 3.000 de ore de vizionare publica pentru videoclipurile mai lungi in ultimele 365 de zile sau 3 milioane de vizionari Shorts publice in ultimele 90 de zile
 
Cerintele minime sunt:
 
  • Ai cel putin 18 ani
  • Locuiesti intr-o tara/regiune in care este disponibila functia Super Multumiri
  • Ai acceptat Modulul de produs comercial sau Anexa privind produsele comerciale disponibila anterior
  • Canalul nu este un canal muzical, sub SRAV
 
Venituri din anunturi
 
Pragurile pentru canal sunt:
 
  • 1.000 de abonati
  • una dintre urmatoarele - 4.000 de ore de vizionare publica pentru videoclipurile mai lungi in ultimele 365 de zile sau 10 milioane de vizionari Shorts publice in ultimele 90 de zile
 
Cerintele minime sunt:
 
  • Ai cel putin 18 ani sau ai un tutore legal in varsta de cel putin 18 ani care iti poate gestiona platile prin AdSense pentru YouTube
  • Locuiesti intr-o tara/regiune in care este disponibil YPP
  • Accepti Modulele contractuale relevante
  • Creezi continut care sa respecte regulile platformei privind continutul adecvat pentru advertiseri
 
Venituri YouTube Premium
 
Pragurile pentru canal sunt:
 
  • 1.000 de abonati
  • una dintre urmatoarele - 4.000 de ore de vizionare publica pentru videoclipurile mai lungi in ultimele 365 de zile sau 10 milioane de vizionari Shorts publice in ultimele 90 de zile
 
Cerintele minime sunt:
 
  • Accepti Modulele contractuale relevante
  • Creezi continut vizionat de un spectator care este abonat YouTube Premium
 
Cumparaturi (produse de la alte marci)
 
Pragurile pentru canal sunt:
 
  • 20.000 de abonati
  • una dintre urmatoarele - 4.000 de ore de vizionare publica pentru videoclipurile mai lungi in ultimele 365 de zile sau 10 milioane de vizionari Shorts publice in ultimele 90 de zile
 
Cerintele minime sunt:
 
  • Atingi pragul de abonati
  • Locuiesti in Coreea de Sud sau in Statele Unite
  • Canalul nu este un canal muzical, un Canal oficial de artist sau asociat cu parteneri muzicali. Partenerii muzicali pot sa includa case de discuri, distribuitori, editori sau VEVO
  • Canalul nu este setat ca fiind destinat copiilor si nu are un numar semnificativ de videoclipuri setate ca fiind destinate copiilor

alt=editare video youtube

Cum se pot face bani din reclamele

 
Prima treapta pe care puteti urca in vederea obtinerii de profituri sunt reclamele. 
 
Anunturile din platforma YouTube sunt o buna modalitate de a monetiza un canal. Reclamele pot fi afisate inainte si in timpul videoclipurilor, iar creatorii pot castiga o anumita suma de bani pentru fiecare mie de vizualizari pe canalul lor.
 
Plata pe vizualizari reprezinta un sistem de plata pentru creatorii de continut de pe platforma detinuta de Google. Astfel, creatorii pot primi o plata pentru fiecare vizualizare a videoclipuilor lor de catre utilizatorii YouTube. 
 
Un lucru de mentionat este ca plata tine cont de numarul de vizualizari obtinute de videoclip si de cati bani primeste YouTube pentru acele vizualizari.
 
YouTube foloseste un model de afaceri numit "reclame afisate pe clipuri video". In acest sens, reclamele sunt afisate pe videoclipurile din platforma, iar creatorii de continut primesc o parte din banii incasati de YouTube din aceste reclame.
 
YouTube se numara printre platformele care platesc mai mult creatorii, fata de altele de la Meta de exemplu. De obicei, YouTube primeste intre 40% - 60% din banii incasati din reclame, iar creatorii se pot bucura de restul.
 
In ceea ce priveste vizualizarile, creatorii de continut primesc un procentaj din banii incasati din reclame. Suma variaza in functie de mai multi factori, precum tara de provenienta a vizulizarilor, subiectul videoclipului, publicul tinta al creatorului de continut, durata videoclipului.
 

Date statistice

 
Potrivit Digital 2024 Global Overview Reposrt, acoperirea potentiala a reclamelor YouTube totalizeaza 2,49 miliarde de utilizatori. Aceasta reprezinta jumatate din cei 5,04 miliarde de utilizatori de retele sociale din intreaga lume, ceea ce o face a doua cea mai folosita platforma sociala. 
 
De asemenea, YouTube are 100 de milioane de abonati platitori. 
 
In medie, oamenii petrec 48,7 minute pe YouTube in fiecare zi. Acest lucru indica o crestere a angajamentului YouTube, ceea ce face ca platforma sa fie ideala pentru a-ti implica publicul tinta.
 
Utiliatorii din intreaga lume petrec in medie pe luna 28 de ore si 5 minute pe aplicatia mobila YouTube. Aceste date sunt doar pentru utilizatorii de Android. Totusi, rezultatele spun multe despre utilizarea in crestere a YouTube in randul utilizatorilor de dispozitive mobile.
 

Audienta YouTube si statistici demografice

 
Aproximativ 54,4% dintre utilizatorii YouTube sunt barbati si 45,6% sunt femei. 
 
Cel mai mare grup de varsta care utilizeaza platforma sociala este cuprinsa intre 25 si 34 de ani, reprezentand 21,3% din baza de utilizatori YouTube. 
 
Al doilea grup de varsta ca marime este intre 35 si 44 de ani. YouTube este popular printre adultii tineri cu varsta intre 18 si 24 de ani, acest grup reprezentand 15,5 din baza de utilizatori ai platformei.
 
Nu este un lucru nou faptul ca Statele Unite ale Americii genereaza cel mai mare trafic pe YouTube. SUA contribuie cu 21,93% fata de alte tari.
 

Statistici de publicitate YouTube

 
In 2023, veniturile anuale din reclame ale platformei s-au ridicat la 31 de miliarde de dolari. Acest rezultat este in crestere fata de 29,2 miliarde de dolari inregistrati in anul precedent. YouTube reprezinta 10,25% din veniturile globale ale Google.
 
Capacitatile de directionare a anunturilor YouTube creeaza o experienta personalizata pentru urilizatorul final. Potrivit unui studiu din 2022, 59% dintre respondenti sunt de acord ca reclamele YouTube sunt mai relevante decat anunturile de pe TV liniar sau alte aplicatii de streaming.
 
Videoclipul vertical, adica videoclipul filmat si vizionat in modul portret, mai degraba decat peisaj, a exploatat in popularitate pe platforma de la lansarea YouTube Shorts. In prezent, specialistii in marketing au instrumentele de care au nevoie pentru a optimiza vizualizarea pe mobil.
 
Adaptarea anunturilor YouTube pentru a respecta preferintele de consum de continut poate duce la o crestere vizibila a rentabilitatii investitiei. Materialele publicitare verticale au generat cu 10% pana la 20% mai multe conversii per dolar pe YouTube Shorts in comparatie cu materialele peisaj.
 
Consumatorilor le place sa aiba de ales, chiar si cand vine vorba de reclamele pe care le vad. Prin urmare, nu este surprinzator faptul ca oferirea spectatorilor optiunea de a sari peste un anunt se traduce prin anunturi cu performante mai bune.
 
24% dintre specialistii in marketing sunt de acord ca anunturile care se pot inchide inainte de rulare sunt cel mai eficient format de anunt YouTube. In comparatie, doar 7% cred ca reclamele care nu se pot inchide sunt eficiente.
 
Agentii de publicitate apeleaza din ce in ce mai mult la platformele video pentru publicitate video de scurta durata. YouTube Shorts castiga rapid teren ca una dintre platformele de top pentru anunturi video scurte. Intr-un sondaj al cumparatorilor de anunturi, 43% spun ca cei mai mari clienti ai lor fac publicitate pe YouTube Shorts.

alt= statistici view youtube

Video YouTube si statistici de marketing

 
Specialistii in marketing reevalueaza locul YouTube in mixul lor de marketing. Aproximativ 66% dintre agentii de marketing intentioneaza sa isi intensifice utilizarea videoclipuilor. In plus, 59% planuiesc sa-si creasca activitatile organice pe platforma.
 
Numarul de marketeri care folosesc YouTube pentru marketingul de continut organic a crescut de la 55% la 67% intre anii 2022 si 2023. 
 
Dintre spectatorii de videoclipuri sociali din SUA, 52% folosesc YouTube pentru a viziona continut live. Acest lucru o face cea mai populara platforma pentru vizionarea continutului live, punandu-l inaintea Facebook si Instagram. In conditiile in care videoclipurile live fac parte din strategia ta de marketing, YouTube live este locul perfect pentru a-l executa. 
 
In ceea ce priveste videoclipurile scurte, YouTube Shorts inregistreaza acum o medie de 7 miliarde de vizionari in fiecare zi. Specialistii de marketing pot merge pe acest val creand mai multe videoclipuri pentru YouTube Shorts pentru a-si implica publicul.
 
YouTube Shorts este platfrma video de scurta durata numarul 1 pentru descoperirea de noi produse si marci. 
 

Strategii de promovare

 
In spatiul online exista diverse strategii pe care un creator de continut le poate utiliza pentru promovare si, implicit, pentru maximizarea veniturilor de pe aceasta platforma. 
 
Iti las mai jos strategii simple de implementat pe canalul tau de YouTube.

  • Creeaza continut de calitate si atragator
  • Promoveaza videoclipurile pe diferite platforme sociale
  • Creeaza videoclipuri mai lungi (min. 10 minute)
  • Obtine sponsorizari de la diferite companii
  • Foloseste instrumente de analiza - instrumente ce pot oferi informatii despre varsta, gen, locatie si interesele publicului
  • Strategii de monetizare suplimentare - crearea de continut exclusiv pentru membrii platitori ai canalului
  • Colaborarea cu alti creatori de continut
  • Foloseste imagini si thumbnails atragatoare
  • Alege pictograma perfecta canalului tau
  • Creeaza lista de redare
  • Creeaza un trailer pe canal
  • Posteaza regulat si programeaza-ti videoclipurile - pentru a putea publica continut organizat in zilele promise
  • Intelege publicul
  • Optimizeaza videoclipurile pentru SEO - titlu potrivit, thumbnail sugestiv, descriere atragatoare, hashtag-uri in descriere, carduri si watermark
  • Cere utilizatorilor sa se aboneze
  • Analizeaza concurenta
  • Interactioneaza cu publicul
  • Foloseste Google Ads pentru videoclipuri

alt=youtube editare

Intrebari frecvente

 

Cum poti face bani din YouTube?

 
Exista multe metode de monetizare a canalului de YouTube, printre cele mai populare se numara programul de parteneriat YouTube (YPP), vanzarea de produse (merch), finantarea prin crowdfunding, marketing afiliat si colaborarea cu branduri.
 

Veniturile din YouTube trebuie declarate?

 
YouTube recomanda ca un creator de continut care si-a activat monetizarea sa plateasca impozitele in tara de resedinta. De asemenea, pentru indrumari detaliate puteti apela autoritatile fiscale locale.
 

Cat se castiga din YouTube?

 
YouTube plateste intre 0,01 si 0,03 dolari pe vizualizare, in functie de tara de unde provin vizualizarile, subiectul videoclipului, durata videoclipului si publicul tinta al creatorului de continut.


Bianca Tila de Bianca Tila
Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.

Tags: youtubemonetizare youtubebani din reclamestrategii de promovare

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Youtube renunta la Stories

de Bianca Tila
26 Mai 2023
Formatul Stories va disparea in curand complet de pe Youtube. Acest format este imprumutat de multe platforme sociale de la Snapchat. Youtube...

Vrei sa-ti promovezi afacere pe YouTube? Iata cat costa 1 milion de vizualizari

de Florin Amariei
16 Sep 2019
Daca vrei sa iti promovezi propria afacere pe YouTube sau sa stabilesti o strategie online pentru companie la care lucrezi, atunci iata cat costa 1...

Bani din Youtube. Un caz romanesc

de Florin Amariei
03 Mai 2018
Tinerii, cu precadere, sunt inclinati in a publica din ce in ce mai mult continut pe platforme precum YouTube. Unii reusesc sa scoata suficient...

Noi domenii web: .bbc, .arab, .google, .youtube

de Adela Simonescu
14 Iun 2012
Organizatia care gestioneaza domeniile web, ICANN, a publicat, miercuri, lista viitoarelor domenii, lista care urmeaza sa fie aprobata, noteaza...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]