Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce indicatori de performanta sa urmaresti in promovarea afacerii pe social media

de Codrina Laiu 19 Ian. 2015 3904
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Consultantii in comunicare spun ca indicatorii de performanta pentru social media se stabilesc de la inceput, cand se face strategia in domeniu, in functie de obiectivele de comunicare si de cele de business ale firmei - notorietate, asocierile de brand, cifra de afaceri.

Iata o serie de indicatori pe care ii poti urmari atunci cand alegi platformele de social media pe care doresti sa fii prezent:
- calitativi: gradul de implicare a comunitatii, relevanta conversatiilor generate, calitatea continutului publicat;
- cantitativi: numarul de fani/followeri/membri, numarul de actiuni generate de acestia (like-uri, comentarii, tweet-uri, retweet-uri, share-uri, mentionari, referrals etc.), rata de interactiune si pe cea de conversie, daca este vorba si de e-commerce, feedback pozitiv sau negativ etc.

Care sunt costurile de promovare pe social media?

Investitia in social media este mai mare decat pare la prima vedere. Motivul este ca, desi costurile fizice sunt mai mici decat in cazul altor canale, cele de resurse umane sunt mari, pentru ca rezultate se obtin numai daca sunt implicati profesionistii.

Costurile variaza in functie de decizia de a avea unul sau mai multi dintre urmatorii indicatori: numar de campanii dedicate de Facebook Ads, periodicitatea acestora, amploarea si numarul de aplicatii adaptate canalelor de social media, numarul de campanii dedicate pe social media sau mixul de comunicare cu o importanta componenta de social media etc.

De exemplu, Procter&Gamble, cel mai mare advertiser din lume, investeste in jur de 30-35% din buget pentru promovarea pe Internet. Conform companiei de cercetare Kantar Media, producatorul de bunuri de larg consum ar fi avut un buget de marketing de 3 miliarde de dolari in 2011.

Philip Kotler, un guru in marketing, ii avertizeaza pe manageri si pe antreprenori sa nu cheltuie din prima jumatate din bugetul de promovare pentru Facebook sau Twitter. „Pentru inceput, este mai bine sa investiti 5% si, daca functioneaza, mai investiti 5%.”



Tags: afaceripromovareonlinesocial mediapromovare social media

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

10 avantaje ale unui magazin online fata de unul fizic

de Idei de afaceri
01 Iun 2022
Magazinele online au cucerit piata in Romania si din ce in ce mai multi antreprenori aleg sa-si desfasoare afacerile pe Internet. Inainte de a te...

Vinzi online? Trebuie sa stii aceste modificari!

de Florin Amariei
18 Aug 2021
Antreprenorii cu afaceri in mediul online se vor bucura sa afle ca Ministerul Economiei pregateste mai multe modificari utile legislatiei aplicabile....

ANPC: Comertul online trebuie atent supervizat

de Florin Amariei
26 Mai 2021
ANPC deschide calea catre noi reglementari, dupa ce a anuntat ca exista o nevoie acuta pentru supervizare in comertul online. "Comertul...

Studiu. Companiile prezente in mediile online inregistreaza cresteri de venit

de Florin Amariei
07 Apr 2021
Un nou studiu releva un lucru pe care majoritatea dintre noi il intuiam: companiile care sunt prezente in mediile online de comunicare inregistreaza...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]