Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce indicatori de performanta sa urmaresti in promovarea afacerii pe social media

de Codrina Laiu 19 Ian. 2015 4045
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Consultantii in comunicare spun ca indicatorii de performanta pentru social media se stabilesc de la inceput, cand se face strategia in domeniu, in functie de obiectivele de comunicare si de cele de business ale firmei - notorietate, asocierile de brand, cifra de afaceri.

Iata o serie de indicatori pe care ii poti urmari atunci cand alegi platformele de social media pe care doresti sa fii prezent:
- calitativi: gradul de implicare a comunitatii, relevanta conversatiilor generate, calitatea continutului publicat;
- cantitativi: numarul de fani/followeri/membri, numarul de actiuni generate de acestia (like-uri, comentarii, tweet-uri, retweet-uri, share-uri, mentionari, referrals etc.), rata de interactiune si pe cea de conversie, daca este vorba si de e-commerce, feedback pozitiv sau negativ etc.

Care sunt costurile de promovare pe social media?

Investitia in social media este mai mare decat pare la prima vedere. Motivul este ca, desi costurile fizice sunt mai mici decat in cazul altor canale, cele de resurse umane sunt mari, pentru ca rezultate se obtin numai daca sunt implicati profesionistii.

Costurile variaza in functie de decizia de a avea unul sau mai multi dintre urmatorii indicatori: numar de campanii dedicate de Facebook Ads, periodicitatea acestora, amploarea si numarul de aplicatii adaptate canalelor de social media, numarul de campanii dedicate pe social media sau mixul de comunicare cu o importanta componenta de social media etc.

De exemplu, Procter&Gamble, cel mai mare advertiser din lume, investeste in jur de 30-35% din buget pentru promovarea pe Internet. Conform companiei de cercetare Kantar Media, producatorul de bunuri de larg consum ar fi avut un buget de marketing de 3 miliarde de dolari in 2011.

Philip Kotler, un guru in marketing, ii avertizeaza pe manageri si pe antreprenori sa nu cheltuie din prima jumatate din bugetul de promovare pentru Facebook sau Twitter. „Pentru inceput, este mai bine sa investiti 5% si, daca functioneaza, mai investiti 5%.”



Tags: afaceripromovareonlinesocial mediapromovare social media

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

ANAF: Persoanele care fac bani online au o problema cu declararea si plata taxelor

de Bianca Tila
10 Iul 2024
ANAF a observat ca persoanele care fac bani din Facebook, YouTube, TikTok, Uber si Glovo au o problema cu declararea si plata taxelor. Multe...

Nu te poti conecta la Wi-Fi? Descopera solutii eficace pentru a fii din nou online!

de Idei de afaceri
13 Feb 2024
Ai fost vreodata in situatia in care iti doreai sa urmaresti de pe telefon ultimul episod din serialul preferat sau aveai nevoie sa raspunzi unui...

Magazin online in 7 pasi. Ce sa iei in calcul daca vrei sa incepi un business online

de Bianca Tila
06 Sep 2024
Orice afacere are nevoie de prezenta online, iar un site web bine realizat va aduce succesul afacerii imediat. Nu se putea mai usor sa-ti faci un...

Numarul atacurilor cibernetice asupra platformelor online poate fi de 5 ori mai mare, de Black Friday

de Bianca Tila
30 Oct 2023
In perioada "Black Friday", magazinele online inregistreaza un trafic de pana la cinci ori mai mare fata de restul anului. Riscul prabusirii...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]