Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce LinkedIn va depasi ciclul de viata al Facebook?

de Maria Nicutar 14 Apr. 2012 2692
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Orice produs are un ciclu de viata. Cumparam o jucarie noua pentru copiii nostri si stim faptul ca 2 ore pare un termen rezonabil, desi total necomfortabil pentru buzunarele noastre. Insa, in timp, ne obisnuim si cu problema aceasta, ea devenind un fapt de la sine inteles. Apoi privim si catre Facebook si realizam ca este, in esenta, un produs promovat prin eforturi sbstantiale, un produs care isi cauta clienti noi in permanenta, un produs care trebuie sa isi retina clientii si sa ii castige pe cei pierduti.

Geoffrey James, redactor pentru publicatia INC, ne ofera cateva pareri bine argumentate pe marginea unui subiect arzator: De ce a platit Facebook o suma atat de importanta pentru Instagram?

Autorul articolului precizeaza ca ar putea fi un gest de disperare si ne arata de ce LinkedIn va trai mai mult decat Facebook si care sunt motivele care arata in directia acestei ipoteze.

In primul rand, parerea lui Geoffrey James la adresa achizitiei Instagram se leaga de o potentiala situatie disperata din partea Facebook. Sa fie compania lui Mark Zuckerberg atat de expusa pericolelor competitorilor incat sa fie nevoie de 1 miliard de dolari pentru o achizitie a unei aplicatii?

Geoffrey James arata faptul ca Facebook a devenit un produs pe care utilizatorii nu il mai iubesc, asa cum se intampla la inceput. Facebook a devenit o companie care trebuie, in permanenta, sa tina pasul cu preferintele si cerintele consumatorilor pentru a se mentine in top. Facebook se adreseaza tuturor, compania nefiind o afacere nisata, asa cum se intampla in cazul LinkedIn.

Autorul puncteaza foarte interesant faptul ca LinkedIn continua sa se dezvolte fara eforturi mari din partea reprezentantilor de marketing si advertising. Si se dezvolta pentru cateva motive cat se poate de simple:

1. LinkedIn se adreseaza unei nise specifice
2. Prin urmare, LinkedIn se bazeaza pe audiente de consumatori fideli serviciilor oferite
3. LinkedIn ofera servicii necesare si beneficii catre consumatori care nu ar fi dispusi sa paraseasca o retea cu o baza de date deja impresionanta pentru a se muta in tabara unui alt competitor.

Cu alte cuvinte, discutam despre o companie care s-a pozitionat pe o nisa fertila si si-a facut un cuib extrem de bine aparat. LinkedIn nu mai poate fi scos de pe piata cu una cu doua, chiar daca vor exista sau poate deja exista competitori mai mult sau mai putin dezvoltati.

Geoffrey James mai face si o paralela interesanta intre branding de masa si branding de nisa. In timp de LinkedIn foreaza intr-un punct ales in mod strategic si au o directie destul de buna, Facebook incearca sa fie totul pentru toti. Cu alte cuvinte, Facebook se adreseaza tuturor si se afla in situatia in care trebuie sa cheltuiasca sume exorbitante de bani pentru a-si mentine clientii, pentru a ramane o companie relevanta.

Care companie credeti ca va trai mai mult? Lasati un comentariu!


Tags: facebook linkedinlinkedin nisafacebook instagram

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]