Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dezvoltarea pietelor pentru ideile de afaceri high tech

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De ce antreprenorii neexperimentati care au idei de afaceri high tech vand aceste idei companiilor impreuna cu ghiduri si resurse pentru a le exploata complet? De cand companii precum Apple si Cisco si-au aratat capacitatea de a aduce cu succes noi produse pe piata, antreprenorii le exploateaza gasind variantele unor noi produse.

 
Economistul care a castigat Premiul Nobel, Kenneth Arrow, a explicat de ce antreprenorii rareori isi vand ideile de produse noi companiilor care le pot exploata. Raspunsul lui a devenit cunoscut ca "Informatia paradoxala a lui Arrow" si se intelege cam asa: Daca incerci sa vinzi cuiva o bucata de intelepciune, precum o idee despre un produs nou, nu o s-o cumpere decat daca dovedesti ca acea idee va functiona. Altfel, cumparatorii risca sa-si cheltuiasca banii pe idei care nu duc nicaieri. De aceea, pentru a vinde ideea altcuiva, un antreprenor trebuie sa  dezvaluie informatii despre aceasta.
 
Aceasta este problema. Ideile nu pot fi luate inapoi odata ce au fost dezvaluite. Oricum, odata ce cineva a exprimat verbal o idee, orice tentativa de a plati ideea dispare cand informatia deja furnizata gratuit nu poate fi anulata. Acesta este paradoxul: ideile nu pot fi vandute daca nu sunt dezvaluite si, odata ce sunt dezvaluite, nimeni nu va plati pentru ele. Profesorul Arrow a explicat ca sistemul de brevete ajuta la rezolvarea acestui paradox. Daca ai o tehnologie de brevetare, o poti dezvalui daca gasesti pe cineva interesat. Daca dezvaluirea se afla in topul intereselor clientului, atunci el sau ea vor plati pentru a folosi ideea. Atat timp cat sistemul de brevetare nu poate fi manevrat cu usurinta, aceasta protectie legala exclude dezvaluirea ideii fara plata.
 
Au aparut o multime de organizatii care ajuta clientii si vanzatorii sa se dezvolte, incluzand tehnologii de inalta calitate in universitati si agentii guvernamentale, in domeniul brokerilor si al caselor de licitatii. Mai mult, marile companii stabilite au devenit mai active in solicitarea tehnologiilor dezvoltate de antreprenori independenti si institutii academice. In domeniul high tech, mai multe companii vand idei altor companii folosind sistemul de brevetare pentru a ajunge la paradoxul lui Arrow.
 
Sursa: smallbiztrends.com
 


Tags: afaceriantreprenoriidei de afaceriafaceri onlineparadoxul arrowafaceri high tech

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]