Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dezvoltarea sectorului online trebuie dictata de piata

de Marian Curelaru 26 Mar. 2014 2838
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Dezvoltarea sectorului online trebuie sa se faca echilibrat, in functie de cererea pietei, ritmul si gradul in care avanseaza piata sa fie dictate de industrie si de consumatori, nu de Guvern, rolul acestuia fiind doar asigurarea unui cadru favorabil, au apreciat specialistii in domeniu, in cadrul conferintei "Mediafax Talks about Digital Europe".

"Dezvoltarea digitala trebuie sa fie generata de ceea ce cer afacerile sau consumatorii. Nu trebuie sa planifici o dezvoltare pentru ca nu poti sa prevezi cum va evolua piata. Ambitiile Comisiei Europene si ale Guvernului roman ar trebui sa fie crearea cadrului favorabil, dar in ceea ce priveste asigurarea infrastructurii de acces la servicii de date, aceasta intra in sarcina zonei de business privat. Aceste investitii se vor face de catre operatorii privati, dar se pune problema daca avem nevoie de Ferrari sau de BMW sa ajugem la destinatie sau putem ajunge si cu Opel sau Dacia. Ne-am dori sa avem viteza, dar in acelasi timp avem nevoie si de capacitate de transport, trebuie un echilibru in dezvoltare petru a reflecta ceea ce cere piata, altfel riscam sa punem carul inaintea boilor", a declarat Valentin Mircea, senior partner al companiei Mircea&Asociatii, fost vicepresedinte al Consiliului Concurentei, la conferinta "Mediafax Talks about Digital Europe".

Si Peter Stephens, director pentru afaceri europene in Ministerul Economiei din Marea Britanica, considera ca evolutia comertului electronic trebuie legata de nevoile si posibilitatile industriei, si nu de ambitiile guvernelor.

"Rolul Guvernului tine de viteza cu care adopta reglementari. Uneori aceasta viteza este prea lenta. Cu putin noroc, in 6-7 ani vom avea o legislatie UE in acest domeniu. Suntem in Epoca de gheata din punct de vedere al comertului electronic. Decat sa dictam cum stau lucrurile in viitor, mai bine stabilim cadrul legal pentru a lasa piata sa se dezvolte. Comertul electronic trebuie sa fie condus de industrie, trebuie sa fie dezvoltat de firmele din industrie, nu de guvern", a spus Stephens.

In opinia sa, pentru dezvoltarea comertului online exista la nivel european mai multe prioritati, respectiv problema incluziunii, a asigurarii accesului tuturor la viitorul digital, a increderii si a protectiei consumatorilor in mediul online, precum si eliminarea barierelor de intrare pe piata. "In prezent avem mai degraba piete nationale de comert electronic, inca nu aveam o piata unica transnationala. Trebuie sa ne asiguram ca o platforma electronica nationala se poate conecta la toate celelalte platforme din UE", a mai spus Stephens. El crede ca sectorul comertului online reprezinta o oportunitate pentru Uniunea Europeana sa concureze cu Statele Unite ale Americii.


Tags: sectorul onlinecomert electronicreglementaricererea pietei

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]