Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fa-ti blog ca sa castigi clienti si sa aduci profit in afacere!

de Marinache Horia Cristian 06 Mai. 2015 5098
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Stiai ca blogul firmei poate deveni un canal de marketing eficient? In lupta pentru a cuceri clienti si market share, nu doar serviciul de PR si departamentul de marketing au un cuvant de spus.

Un blog (jurnal personal online) poate deveni un instrument de marketing extrem de important, spun specialistii americani, care au studiat mai multe astfel de scenarii si cazuri reale.

Analiza situatiei existente pentru un marketing eficient prin realizarea unui blog

Comparandu-l cu site-ul unei firme, un blog este infinit mai facil de realizat. Platformele sunt gratuite (ex: WordPress) si nu necesita un server special pentru a rula, ocupa foarte putin spatiu si nu consuma resurse.

Blogurile sunt iubite de internauti, fie ca sunt clienti sau oameni care se informeaza online, iar ideile transmise prin blog pot sa ii convinga. "Din toate categoriile posibile, pentru a avea succes, trebuie sa transformam un client din simpla persoana in promotor al marcii", a explicat Jeremy Wright, un american specialist in bloguri si marketing.

El a participat in Romania la evenimentul "Revolutia blogurilor", organizat la Romexpo de Fundatia pentru Democratie, Cultura si Libertate. Nu toate proiectele de blog corporate sunt de succes. Nu se poate avea succes comunicand pe blog aceleasi informatii ca in sectiunea de PR a companiei.

Blogul trebuie scris cu pasiune, iar acest lucru il pot face doar angajatii care au dezvoltat produsele (serviciile) firmei, ei fiind cei mai in masura sa descrie cu entuziasm realizarile, pentru a impregna acest sentiment si clientilor.

Blogul din cadrul unei firme trebuie sa fie cat mai onest, sa nu creeze impresia de falsitate, interesant, transparent. Trebuie sa devina o unealta de comunicare, comunicare, chiar daca apar clienti nemultumiti, acestia pot fi convinsi ca nu a fost o eroare care se va repeta si ca seactioneaza imediat pentru a remedia orice problema.

O directie noua in a crea un blog in cadrul unei firme

Blogurile alimentate de specialisti in domeniu sunt extrem de atractive pentru public pentru ca informatii de acest gen nu au putut fi obtinute public pana acum.

Un specialist care descrie noptile petrecute la birou pentru a crea un produs sau serviciu poate starni simpatia necesara pentru a cumpara acel produs. Iar daca acest produs este bun, se va crea fenomenul de „convertire“, clientii devenind practic promotorii marcii.

Cel mai bun exemplu ramane cel dat de Jeremy Wright. Daca mananci la un restaurant, gasesti un gandac in mancare, iar chelnerul te pune sa o si platesti, este clar ca nu vei mai merge acolo si de asemenea vei convinge si prietenii sa nu mearga.

Iar vorba va circula repede prin oras. Daca este insa un local bun, atunci chiar esti dispus sa strabati un drum lung pana acolo, inviti prietenii si vorba buna va aduce si mai multi oameni in local. Pe acest principiu trebuie sa mearga proiectul blogului companiei.

Strategia de reducere a costurilor in realizarea unui blog

Un specialist IT cu un nivel de cunostinte mediu poate realiza pe serverul firmei un blog in maximum jumatate de ora. Identificarea celor in masura sa scrie pe un astfel de blog trebuie neaparat facuta cu sprijinul directorului de marketing, iar cei angajati in proiect trebuie sa inteleaga ca nu sunt liberi sa isi exprime ideile ca pe blogul propriu, ci trebuie mereu sa urmeze interesul firmei, fara a cadea in pacatul limbajului de lemn.

Specialistii americani spun ca realizarea blogului incepe prin vizionarea celor care deja au pus in practica astfel de concepte. Daca in Romania nu am prea gasit bloguri de firme, in Statele Unite frenezia blogurilor incepe cu Microsoft si setermina cu cea mai mica firma, fiecare tinand sa isi spuna parerea online.

"Un blog lansat fara strategie nu va avea nici un fel de rezultat", avertizeaza Jeremy Wright. De asemenea, nu are rost sa fie creat un blog daca angajatii nu vor avea permisiunea sa spuna nimic in el.

Puteti  comunica cu clientii mai activ prin blog si sa-i transformati in promoteri.


 
 


Tags: afacereafaceriblogcreare blogbloggingmarketing

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Dropshipping in Romania. Sfaturi pentru stimularea afacerii

de Bianca Tila
02 Iul 2024
Dropshipping indeplineste standardele unei mici afaceri ce poate ajuta un antreprenor la inceput de drum sa evolueze. Acest model de business este...

Afaceri online: cum sa incepi si sa cresti o afacere online de succes

de Bianca Tila
07 Aug 2024
Spiritul antreprenorial a inceput sa prinda la romani, avand in vedere ca tot mai multi tineri viseaza la o afacere. De cele mai multe ori, produsele...

Instructiuni simple pentru protectie 100%. Transforma-ti afacerea intr-o fortareata imposibil de cucerit

de Idei de afaceri
25 Apr 2023
Prima regula pentru o protectie informatica eficienta este sa iti instalezi un antivirus performant, pe care sa il actualizezi periodic. O alta...

Industria de jocuri video din Romania si-a dublat cifra de afaceri

de Bianca Tila
25 Oct 2022
Industria dezvoltatoare de jocuri video din Romania si-a dublat cifra de afaceri din ultimii cinci ani. Comparativ cu 2020, acum s-a inregistrat o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]