de Bianca Tila
09 Iun. 2022
1155
Co-fondatorul aplicatiei de livrari, Sacha Michaud, a anuntat ca se vor investi 80 de milioane de euro in Romania. Piata locala este cea de-a treia ca importanta dintre cele 25 unde compania spaniola activeaza, conform unei conferinte de presa.
"Investim foarte mult in Romania, vom investi peste 80 de milioane de euro in acest an. Este o investitie majora si include echipa, marketing, operatiuni. Echipa din Romania este uimitoare si una dintre cele mai performante pe care le avem in grup.
De altfel, Romania este a treia piata pentru noi din cele 25 in care operam, dupa Spania si Italia. Chiar si Bucurestiul este Top 3 orase globale ca numar de tranzactii", a declarat Sacha Michaud, co-fondator Glovo.
Din anul 2018, aplicatia este prezenta la noi in tara. In prezent, Glovo se bucura de peste 250 de angajati, 10.000 de parteneri si peste 5 milioane de utilizatori care au descarcat aplicatia. De asemenea, Glovo este una dintre cele mai descarcate aplicatii la nivel national.
Aplicatia de livrari lucreaza cu peste 100 de companii de curierat care, la randul lor, au mai mult de 6.500 de curieri activi pe saptamana. Flota este in proportie de 80% formata din masini si 20% din biciclete. Glovo este prezent in peste 3.500 de orase din 25 de tari, avand un numar de angajati de 3.500 si peste 75.000 de curieri activi lunar.
Recent, compania a deschis in Bucuresti biroul regional pentru Europa de Sud-Est. Acesta este cel mai mare din regiune, in proiectul U Center, situat in zona Tineretului. Spre finalul anului, urmeaza sa-si relochete birourile intr-o alta cladire, tot in proiectul U Center. In amenajarea acestui nou spatiu se va investi aproximativ o jumatate de milion de euro.
In Romania, Glovo planuieste sa se extinda pana la finalul anului in alte 30 de orase, incat sa fie prezent in aproximativ 80 - 90 de localitati. De asemenea, compania vizeaza orase de peste 10.000 de locuitori, scopul final fiind acela de a avea drept clienti peste 50% din populatia activa a Romaniei.
"Pentru a acoperi acel procent de peste 50% din populatia activa, trebuie sa te extinzi in mai multe orase. Suntem in 65 pana acum si, pana la sfarsitul anului, am vrea sa ajungem in 80-90 de orase.
Devine foarte complex sa scalezi in fiecare oras. E ca si cand ai deschide intr-o tara noua. Fiecare oras are logistica lui, provocarile lui, trebuie sa fidelizezi clientii", a spus Iustinian Belghir, General Manager Glovo la conferinta de presa.
Compania preconizeaza eventualele esecuri, insa considera ca pot reusi acolo unde altii s-au retras. "Este un pariu mare, nu ai foarte multe restaurante, nu ai foarte multi livratori, dar consideram ca putem sa construim un business si acolo", a adaugat, la randul sau, Victor Racariu – Regional General Manager.
In cadrul companiei s-a dezvoltat un serviciu de fast delivery prin care se doreste o livrare ultra rapida pentru produsele pe care clientii le doresc in 10 - 15 minute. Glovo intentioneaza sa dsezvolte si verticalele de health si de retail.
De asemenea, compania vrea sa ofere software si logistica independenta prin care fiecare afacere, indiferent ca lucreaza sau nu cu Glovo, sa isi poata gestiona propriul business.
"De asemenea, ne mandrim ca in Romania suntem aplicatia cu cei mai multi parteneri de top. Avem aproape toate lanturile de supermarketuri si hipermarketuri pentru care livram in aplicatie", a adaugat Iustinian Belghi.
Retentia utilizatorilor si recurenta cu care acestia comanda prin aplicatie reprezinta punctele in care Glovo vrea sa creasca. In prezent, 80% dintre comenzi sunt pentru mancare.
"In aceasta faza post pandemica, ne uitam foarte mult la recurenta si la cum putem sa crestem retentia utilizatorilor. Acest lucru il poti face aducand categorii noi si respectand promisiunea fata de clienti ca livrezi ceea ce ai scris in aplicatie in 30 de minute", a completat Iustinian Belghir.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: glovoglovo romaniainvestitie 80 mil euro