Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INTERVIU Brad Geddes, partener Google: sfaturi de online marketing pentru afaceri de succes

de Dan Panait 27 Sep. 2013 3411
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Brad Geddes lucreaza in mod direct cu Google in vederea sustinerii de traininguri pe domeniul Google AdWords Avansat si este unul dintre cei mai apreciati specialisti in online marketing in prezent. Cu o experienta de peste zece ani, Brad a oferit servicii de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, dezvoltare de produse/site-uri, lansare de produse si nu numai. A realizat campanii de SEO, PPC si de marketing afiliat atat pentru propria sa afacere cat si pentru afacerile clientilor sai.

In acelasi timp, Brad Geddes este si autorul Advanced Google AdWords, cea mai complexa lucrare scrisa pe acest subiect de interes pentru audiente din ce in ce mai mari.
 
A fost prezent in cadrul evenimentului SEMDays, din Romania, alaturi de Fokus Digital Services.
 
Iata un interviu oferit in exclusivitate pentru Fokus Digital Services si IdeiDeAfaceri :
 
  1. Care au fost motivele care te-au determinat sa te specializezi in internet marketing?
In anul 1998 imi cautam o noua cariera si am descoperit marketing-ul afiliat. Nu facusem marketing niciodata pana in acel moment si chiar mi-a facut placere sa realizez website-uri, sa le promovez, sa testez totul si sa am sub control total finantele personale si stilul de viata. Am inceput cu SEO si imediat apoi cu Overture, primul motor de cautare pentru PPC care a prins popularitate. In consecinta, am adoptat o mentalitate de PPC plus SEO combinate cu teste peste teste care mi-a fost foarte folositoare in acea vreme.

De-a lungul anilor, cariera mea s-a transformat, incluzand multe alte forme de marketing pentru ca eu consider tot procesul ca fiind fascinant. Pregatirea mea este in domeniul Psihologia Teoriei Personalitatii, asa ca intotdeauna am fost fascinat de maniera in care oamenii iau decizii si cum variate forme de mesaje plac anumitor tipuri de persoane. Acest backgruound in domeniul testarii se potriveste bine cu partea de marketing si de atunci nu am mai cautat o alta cariera.

  1. Ce sanse de supravietuire are o afacere mica sau o afacere mare fara prezenta online solida?

Foarte putine sanse de supravietuire. Pe masura ce utilizatorii se orienteaza catre web ca fiind initiala lor forma de a descoperi oportunitatile de afaceri, un business va avea probleme in incercarea de a supravietui fara prezenta online. Suntem inca in procesul de tranzitie, asa ca o afacere fara prezenta online solida poate resusi cu ajutorul formelor offline de marketing – traditionale-  si cu prezenta online redusa in acest moment. Cu toate acestea, perioada aceasta de timp va fi scurta si, in cativa ani, daca nu esti online, vei avea mari dificultati  in a reusi si in a dezvolta orice tip de afacere.

  1. Investitiile in online marketing au crescut mult in ultimii ani si cand discutam despre afaceri mici si despre multinationale. Care sunt campaniile care sunt mai des cerute de clienti: campaniile Adwords sau campaniile SEO?
Una peste alta, campaniile SEO sunt mai des cerute decat campaniile PPC. Cred ca acest lucru apare din cauza preconceptiei ca SEO inseamna trafic gratuit. Cu SEO, platesti pentru timp, pentru dezvoltarea site-ului, pentru dezvoltarea continutului si mult mai multe. Multe companii mici nu au realizat tot ce intra in categoria SEO inca si in acelasi timp, inca nu realizeaza ca odata ce ocupi o pozitie buna, odata ce ai un rank bun, tot trebuie sa platesti in foarte multe cazuri, din cauza schimbarilor de algoritm.

Companiile mai mari cer adesea mai mult ajutor pe partea de PPC sau chiar servicii dezvoltate, precum testari si analytics. Diferenta intre servicii este adesea legata de maturitatea prezentei online a companiei si de ceea ce doresc leaderii sa faca mai departe.
 
  1. Ce recomandari ai pentru cititori cand discutam despre alegerea unei agentii pentru campaniile de Adwords?
 
Mai intai, o afacere trebuie sa inteleaga principiile de baza ale cautarilor platite. Nu trebuie sa fie experti, dar trebuie sa cunoasca principiile de baza extrem de bine. Doar avand cunostintele de baza ale campaniilor online o companie poate alege o agentie si sa adreseze intrebarile potrivite pentru a intelege cum poate aceasta sa ii ajute. Exista agentii foarte bune si agentii foarte proaste in online. Agentiile proaste inca mai au clienti si asta se intampla des pentru ca afacerile nu stiu ce ar trebui sa caute la o agentie.
 
Dat fiind ca orice afacere este putin diferita fata de celelalte, este dificil sa dau o lista de intrebari pe care fiecare ar trebuie sa le adreseze. Cu toate acestea, intelegerea modului in care agentia testeaza reclamele, realizeaza (sau nu) landing page-uri, foloseste trackere de conversie, analytics si alte software-uri si tehnici este cruciala pentru a intelege ce cumperi de fapt, pentru ce platesti.
 
  1. In campaniile de Adwords multe greseli se pot strecura usor. Care ar fi cele mai intalnite greselile care au un impact major asupra unui proiect?
 
Exista 5 greseli comune care pot face o campanie sa isi piarda succesul:
 

  1. Nu impui obiective pentru acea campanie. Trebuie sa iti cunosti obiectivele CPA (Cost Per Action), ROAS (Return On Advertising Spending)  si alte obiective inainte sa incepi.
  2. Nu masori in mod corect. Daca nu poti masura conversiile, atunci nu poti sa optimizezi nimic.
  3. Folosesti prea multe cautari extinse. Cuvintele-cheie extinse ofera atat de multe rezultate nepotrivite, incat se poate ca reclamele tale sa fie orientate catre produse si servicii care sunt total nepotrivite pentru ceea ce faci tu.
  4. Iti trimiti tot traficul catre un singur landing-page sau doar catre pagina ta principala. Fiecare cautare este diferita si paginile tale ar trebuie sa reflecte diferentele in ceea ce utilizatorul incearca sa gaseasca in mediul online.
  5. Amesteci search-ul si display-ul in cadrul aceleiasi campanii si nu intelegi afisarile. In mod natural, campaniile AdWords arata catre ambele retele. Foarte putine companii noi stau bine la display, si cu toate acestea poti sa fii la nivel mediu si sa stai bine la search. In consecinta, companiile noi ar trebui sa se concentreze mai intai pe reteaua de cautari si abia dupa ce inteleg cum functioneaza AdWords, ar trebui sa se orienteze catre utilizarea retelei de display.
 
  1. De ce este important sa iti promovezi afacerea prin intermediul retelei Google Display?
 
 
Reteaua Google Display este mult mai vasta decat reteaua de search, asa ca potentialul retelei de display este mult mai mare. In adaugire, display advertising poate fi un substitut pentru advertising-ul la TV sau in ziare, acolo unde ai ca obiective si vizibilitatea si obiectivele. Este dificil sa promovezi produse noi si servicii noi prin search. Cu toate acestea, display-ul este foarte bun pentru cresterea vizibilitatii pentru o afacere.

 Sunt un fan imens al utilizarii display network pe tot parcursul procesului de cumparare, si schimbarea tacticilor pe baza obiectivelor, fiindca te poate ajuta in fiecare stadiu al procesului de cumparare daca faci lucrurile in mod corect. Cu toate acestea, display nu este la fel de predictibil ca search-ul, asa ca pentru advertiserii noi este cel mai bine sa inceapa cu search si apoi sa se orienteze catre display in momentul in care lucreaza bine cu sistemul AdWords si cand au invatat sa utilizeze display-ul in mod corect.
 
  1. Cum poate remarketing-ul prin Google Display sa iti mareasca rata de conversie?
 
Remarketing-ul iti permite sa afisezi reclame utilizatorilor pe baza comportamentului lor pe website-ul tau. In consecinta, poti sa arati un set de reclame unei persoane care a abandonat cosul de cumparaturi, un alt set de reclame celui care a completat un anumit formular si unul pentru alta persoana care a vizualizat anumite produse.

 Deoarece reclamele se afiseaza in functie de comportamentul pe site, poti sa realizezi mesajul pe care il vede utilizatorul pe baza urmatoarei actiuni pe care doresti ca ei sa o intreprinda pe site-ul tau. Acesti utilizatori déjà iti cunosc brandul si site-ul, asa ca nu sunt cold call-uri, ci sunt mai apropiate de warm lead-uri, din punct de vedere al marketing-ului. Datorita acestui lucru, campaniile de remarketing sunt adesea campaniile cu cea mai inalta rata de conversie dintre campaniile pe care le poti desfasura in AdWords.

 Daca nimeni nu iti viziteaza site-ul nu vei putea niciodata sa construiesti o lista de remarketing, intrucat se bazeaza pe comportamentul pe site. Asa ca trebuie sa gandesti impreuna reclamele din reteaua de search cu reclamele din reteaua de display si strategiile de remarketing astfel incat mai intai sa ai utilizatori care sa ajunga pe site-ul tau si, cu putin noroc vei avea cativa care sa converteasca imediat, pentru ca apoi remarketing-ul sa captureze o parte dintre cei care ti-au abandonat site-ul si sa ii aduca inapoi pentru a converti. In consecinta, remarketing-ul este cel mai bine utilizat in combinatie cu o alta sursa de atragere de trafic.







Tags: brad geddesbrad geddes adwordsgoogle adwordsadwordsadwords marketingseostrategii adwordscampanii adwords

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cum iti deschizi propria agentie de consultanta SEO?

de Ilinca Dobrescu
05 Feb 2013
Serviciile SEO (Search Engine Optimization) sunt din ce in ce mai cerute iar cifrele de remunerare sunt deja ametitoare. De ce? Simplu! Niciun...

Optimizarea SEO Marketing pentru Google - Interviu Dan Panait Specialist SEO

de Maria Nicutar
14 Ian 2013
Optimizarea SEO reprezinta un subiect de interes din ce in ce mai mare pentru orice antreprenor care constientizeaza avantajele unei prezente online...

SEO iti aduce exact clientii pe care ii cauti!

de Idei de afaceri
04 Apr 2012
Serviciile SEO sunt solutia pe care multe site-uri din Romania au inclus-o in planificarile de marketing online. Ele dovedesc faptul ca exista un...

SEO pentru incepatori

de Maria Nicutar
09 Iul 2011
Orice afacere care s-a extins sau planifica sa se extinda in mediul online are nevoie de un profesionst care sa implementeze o strategie eficienta de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]