de Bianca Tila
06 Sep. 2024
293
Orice afacere are nevoie de prezenta online, iar un site web bine realizat va aduce succesul afacerii imediat. Nu se putea mai usor sa-ti faci un magazin online decat acum, avand in vedere costurile initiale scazute si numarul mare de constructori de site-uri fara cod.
Ce sa iei in calcul daca vrei sa incepi un business online
1. Alege linia de produse
Acest punct poate fi cel mai greu din deschiderea magazinului online. Trebuie sa te asiguri ca nu vinzi un produs prea scump sau pe care nimeni nu-l cauta. In plus, trebuie sa te asiguri ca ai resurse, precum depozitarea si transportul pentru gazduirea produselor.
Alegerea unui produs popular te pune in dificultate, cum il vei diferentia pe al tau de al concurentei?
2. Numele brandului si activele firmei
Precum am discutat si in alte articole, numele brandului este important in vizualizarea afacerii pe termen lung. Totusi, puteti apela si la un registrator de nume de domenii. In mod ideal, numele vostru de brand trebuie sa se potriveasca cu numele companiei.
In acest punct intra si crearea logo-ului, unde puteti contacta un designer grafic spcializat sau puteti face ceva in Canva sau Adobe.
3. Inregistrarea afacerii
Pentru a procesa platile pentru magazinul online veti avea nevie de numarul de identificare a angajatorului. Inregistrarea magazinului online vine la pachet cu obtinerea numarului de identificare. Aveti ocazia de a va inregistra ca PFA sau SRL, in functie de cate coduri CAEN aveti nevoie.
Avantajele fiscale la inregistrarea afacerii exista si de o parte si de alta. Va recomand sa cititi articolele noastre despre infiintarea unei afaceri pentru aprofundarea informatiilor.
4. Alegeti o platforma de comert electronic
Platforma de comert electronic pe care iti vei construi si gestiona magazinul online este un pas important in expunerea afacerii. Exista o serie de platforme excelente de comert electronic din care puteti alege, precum Squarespace, Shopify.
Fiecare platforma vine la pachet cu propriul sau set unic de caracteristici care influenteaza accesibilitatea, capacitatile si usurinta in utilizare.
5. Construieste-ti site-ul de comert electronic
Dupa ce v-ati decis ce platforma de comert electronic sa utilizati, urmatorul pas este sa va creati un cont si sa incepeti sa construiti magazinul online.
Majoritatea platformelor includ urmatorii pasi:
- Navigati la platforma de comert electronic aleasa, cum ar fi Square, si creati un cont
- Alegeti un nume de domeniu (inclus de obicei intr-un plan; daca nu, cumparati separat)
- Selectati un sablon sau o tema
- Adaugati numele si sigla companiei dvs
- Personalizati-va pagina de pornire, precum si toate celelalte pagini web
- Adaugati-va produsele si creati liste de produse
- Configurati un procesor de plati
- Configurati setarile, cum ar fi calculatoarele de taxe sau de expediere
6. Optimizati site-ul
Dupa ce magazinul online este deschis si functioneaza, optimizati-l pentru motoarele de cautare. In acest fel, produsele pot fi gasite si in motoarele de cautare, precum Google.
Acest aspect va ajuta site-ul sa-si creasca vizibilitatea, sa castige mai multi vizitatori si sa genereze mai multe vanzari.
Iata cateva lucruri de care sa tineti cont pentru a va optimiza site-ul:
- Etichete de titlu - eticheta de titlu este textul care apare pe paginile cu rezultate ale motorului de cautare. Eticheta voastra de titlu trebuie sa fie descriptiva si relevanta pentru produsul sau serviciul vandut
- Metadescrieri - metadescrierea este textul care apare sub eticheta de titlu. Folositi un limbaj descriptiv si interesant care incurajeaza oamenii sa faca click pe site-ul vostru
- Etichete H - etichetele H sunt titlurile de pe pagina ta. Asigurati-va ca sunt descriptive si va ajuta sa explicati despre ce este vorba in pagina
- Imagini - includeti imagini pe pagina voastra si asigurati-va ca sunt etichetate corect cu cuvinte cheie
7. Vizibilitate
Vizibilitatea in spatiul online este un punct forte ce trebuie bifat. Comercializarea produselor si serviciilor voastre va va ajuta sa aduceti trafic.
Iata cateva moduri prin care puteti promova magazinul online:
- Adaugati-va marca in directoarele online
- Lucrati cu influenti pentru a va promova marca
- Publicitate online, cum ar fi Google Ads sau Facebook Ads
- Utilizati marketingul de continut pentru a va ajuta site-ul sa fie gasit online
- Creati profiluri de retele sociale si deveniti activ pe ele
- Programe de recomandare sau de fidelizare
- Folositi comunicate de presa (daca aveti produse extrem de unice sau inovatoare)
- Alaturati-va unui program de marketing afiliat
- Incercati marketingul din gura in gura
Cel mai bun mod de a va promova magazinul online depinde de afacerea voastra si de produsele pe care le vindeti. Campaniile de marketing se dovedesc a fi profitabile, mai ales ca folosesc toate instrumentele enumerate mai sus.
Importanta comertului online nu poate fi explicata, aceasta se observa la o simpla privire. Tot ce ne inconjoara are legatura cu spatiul online, iar comercializarea produselor care nu au o vizibilitate digitala nu exista pentru multi cumparatori.
Cu cateva click-uri pe un buton, oamenii pot achizitiona produse si servicii 24/7, 365 de zile pe an, cu conditia de a vizualiza site-ul online. Viteza si calitatea site-ului vostru pot face sau distruge o vanzare.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: magazin onlineafacere onlinecomert electronic