de Bianca Tila
30 Mai. 2022
1197
Programul pilot pentru emiterea unui leu digital este derulat de Banca Nationala a Romaniei. Acest program este dezvoltat intr-un mediu inchis de testare, pentru obtinerea unei mai bune intelegeri a conceptelor referitoare la aspectele tehnice, de securitate si juridice, precum si a implicatiilor de politica referitoare la potentiala emitere.
In cadrul conferintei Banking 4.0 se vor prezenta mai multe detalii in premiera. In cadrul acesteia se vor analiza oportunitatile oferite de tehnologia blockchain in noua economie web 3.0. Acest aspect este destinat atat bancilor, jucatorilor institutionali, cat si cetatenilor. Totul este orientat catre perspectiva serviciilor financiare si de plati, conform organizatoriilor conferintei.
Atat in Romania, cat si in tarile din regiune, in medie de 69% dintre consumatori isi doresc sa poata transforma criptomonedele in cash la orice ATM, potrivit unei cercetari de piata realizate de iSenseSolutions la solicitarea Nocash.
Studiul a fost realizat in randul consumatorilor din mediul urban, utilizatori de internet, cuprinsi intre varstele de 18 si 65 de ani, din sase piete la nivel regional: Albania, Bulgaria, Croatie, Romania, Serbia, Slovenia. Cercetarea a fost realizata in perioada 6 - 19 mai, care a coincis cu intervalul in care pretul bitcoin a pierdut 27% din valoare (de la 40.000 dolari la sub 29.000 dolari).
Rezultatul studiului a constat intr-o popularitate crescuta a criptomonedelor in randul consumatorilor. Notorietatea inregistrata este de 93% in Romania, la nivel relativ asemanator cu tarile din regiune (Albania - 92%, Bulgaria - 95%, Croatia - 95%, Serbia - 93%, Slovenia - 95%).
Consumatorii romani si croati folosesc ca principala platforma de investitii in criptomonede Revolut (Romania - 44%, Croatia - 42%). Platformele de specialitate sunt preferate mai mult de catre celelalte tari din regiune, precum Crypto.com (Albania - 42%, Bulgaria - 46%) si Binance (Serbia - 38%, Slovenia - 32%).
In Romania, principalul canal de informare este Youtube-ul (49%) in ceea ce priveste criptomonedele, dupa care urmeaza bloguri/forumuri (45%) si retelele sociale (37%). Celelalte tari din studiu, prefera sa foloseasca ca principala sursa de informare bloguri/forumuri (Albania - 40%, Bulgaria - 55%, Slovenia - 42%, Serbia - 61% si Croatia - 57%), urmata fiind de informarea pe retelele sociale (Albania - 74%, Bulgaria - 55%, Slovania - 66%, Serbia - 56% si Croatia - 50%).
Pentru intentia de a investi in criptomonede, mai mult de jumatate dintre consumatorii slovaci care au auzit de criptomonede declara ca sunt dispusi sa o faca (54%), urmati fiind de catre cei din Serbia (48%), Croatia (43%), Bulgaria (43%), Albania (41%), consumatorii romani fiind cei mai putin interesati de o viitoare investitie (39%).
"Interesant este ca aproape jumatate dintre cei care au auzit de criptomonede, atat din Romania, cat si din tarile din regiune, considera ca acestea ar trebui acceptate in circuitul bancar (Romania- 41%, Albania - 56%, Bulgaria - 44%, Croatia - 32%, Serbia - 48%, Slovenia - 50%).
Ca urmare a volatilitatii extrem de crescute a pietei cripto din ultima perioada, se manifesta o intentie din partea consumatorilor de a apela la serviciile unui broker de criptomonede. Comparativ cu tarile din regiune (Romania - 26%, Bulgaria - 28%, Croatia - 30%, Serbia - 33%, Slovenia - 25%), consumatorii albanezi sunt cei mai dispusi sa apeleze la serviciile unui broker (39%).
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.821 respondenti (Romania: N=1010, Albania: N=287, Bulgaria: N=424, Croatia: N=406, Serbia: N=468, Slovenia: N=226) cu varste cuprinse intre 18-65 ani, din mediul urban, in perioada 6 - 19 mai", scrie Mediafax.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: leu digitalcryptocriptomonede