Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Reteta unui site profitabil
Mediul virtual ofera numeroase mijloace de castig, in concordanta cu traficul si calitatea site-ului administrat de dumneavoastra.
Multe afaceri prospere au pornit de la un website mediocru, ajuns pe maini bune. Internetul detine un avantaj net superior in fata celorlalte mijloace de promovare, prin viteza uriasa de raspandire a informatiei. N-o sa citam manualele de comunicare si legatura emitator-receptor, deoarece avem chestiuni mai actuale de dezbatut.
Ca sa devina profitabil, un WWW are nevoie de minti cat de cat deschise, independente si nu in ultimul rand, creative. Moartea mediului virtual poate fi provocata de blocarea spiritului inovator, care in mod normal trebuie sa lucreze la turatie maxima. Site-uri ca okazii.ro, regie.ro, autovit.ro sau 4tuning.ro au ajuns sa monopolizeze topurile de pe www.trafic.ro nu doar prin numarul mare de vizitatori, ci si gratie unei bune strategii.
Janet Addard, fondatoarea premiatului site business know-how, propune o reteta cat se poate de simpla, pentru castiguri si promovare prin intermediul internetului. Tot mai multi afaceristi mici isi dau seama ca detinerea unui website nu mai este doar o optiune, ci o necesitate. Consumatorii si afaceristii folosesc site-urile pentru a cumpara produse si servicii direct de la producatori.
Ba mai mult, ei stabilesc si modul in care vor face afaceri pe caile traditionale, sa spunem offline Totusi, detinerea unui site si obtinerea unui profit din acesta nu se intersecteaza mereu. De fapt, spune Janet Addard, unele site-uri sunt atat de prost concepute, incat gonesc clientii in alta parte, in loc sa le goleasca buzunarele. La sfatul autoarei, putem minimiza si rezolva aceasta problema, daca tinem cont de cateva principii simple, legate de designul si sistemul de navigare al unui site.
NU-TI ASCUNDE MARFA SUB PAT
In multe situatii, continutul pe care il urmaresc vizitatorii este format din informatia despre produsul pe care vor sa-l achizitioneze. Daca le este greu sa gaseasca segmentul de cumparaturi dorit, daca incarcarea paginilor se realizeaza greoi sau vizitatorii nu au o cale prin care sa comande, acestia vor migra spre site-urile concurentei, mai elaborate. O structura simpla si concisa este de preferat, in locul unui talmes-balmes colorat si fara substanta.
Pentru a imbunatati comunicarea cu posibilii clienti, poti folosi pagini de web care sa nu depaseasca marimea de 40 de kilobiti. Folosirea unor fotografii impune atasarea unor thumbnail-uri, cu text descriptiv. Informeaza, arata, acceseaza. Aceste poze mici vor fi insotite de optiunea unui zoom, pentru o vizualizare mai mare. Uneori, vindem o sumedenie de produse, si nu stim sa le structuram. Aceste categorii trebuie sa fie simple si usor de gasit. De exemplu, daca vindem produse de papetarie, trebuie sa avem o sectiune care sa se numeasca papetarie sau alta cu software, auto, moto, obiecte de arta, etc.
ASPECTUL PROFESIONAL CONTEAZA
Pana nu demult, designul unui site nu avea mare importanta in coordonarea unei afaceri de-acasa. Nu conta foarte mult cum arata acel site. Dar vremurile s-au schimbat. Sigur, exista unele site-uri extrem de urat concepute, care au succes, dar nu ne putem culca pe o ureche. Clientii se asteapta ca site-ul unei companii, firme, magazin, sa arate la fel ca varianta offline, intr-un mod cat mai profesional. Aspectul kitchios va contribui cu siguranta la aruncarea in derizoriu a site-ului dumneavoastra.
VARIANTA MURA-N GURA
Afaceristii si clientii n-au timp de pierdut. Daca nu vor gasi ce-si doresc pe site-ul vostru, vor merge in alta parte, la case mai mari. Mai bine zis, pe scari rulante mai rapide, unde teleportarea a devenit realitate. Ca sa-i ajungi sa nu se rataceasca la o cana de cafea, in fata laptopului, si ca sa nu-i enervezi, deseneaza-le un tabel de continut (navbar) pe pagina de start a website-ului tau. Pentru o mai buna prietenie, sudeaza si o functie de cautare adecvata, astfel incat dumnealor sa miste maxim un deget.
DETERMINA-I SA CAUTE, DETERMINA-I SA CUMPERE
Strategiile neortodoxe in relatia cu clientii sunt cunoscute si acceptate. Magazinele te determina sa cumperi mai multe produse punand ceea ce tu doresti sa cumperi un spate, la distanta de casa de marcat. In acest fel, te vei plimba printre rafturi, si vei vedea si alte produse. Poate da Domnul sa iti placa si de-acolo cate ceva. Dar noi nu suntem cumparatori acum, ci vanzatori. Ne vindem imaginea, site-ul, produsele. Si trebuie sa fim cat se poate de buni, altfel piata libera ne va arunca asa pur si simplu, ca pe o masea cariata, direct in mediocritate.
Multe fast-food-uri si supermarket-uri au la Casa standuri cu bomboane, gume si prezervative, din nou, pentru ochiul clientului. Magazinele de haine au langa casa de marcat bijuterii, parfumuri, accesorii vestimentare. Pana la urma, exista o normalitate. Poti folosi tactici similare si pe website-ul tau, pentru a spori numarul de vanzari. In caz ca scrii un text legat de alegerea unei camere digitale, adauga si o reclama la asa ceva, in marginea acestuia. Scrie recenzii la cartile pe care le vinzi, pentru informarea cumparatorilor. Adauga bannere publicitare la propriile produse pe paginile editoriale ale site-ului tau. Reaminteste-le vizitatorilor ca ai multe chestiuni interesante pe site, puse la vanzare.
ITI SUGEREZ SA CUMPERI ASTA
Cea mai simpla cale de sporire a vanzarilor este instiintarea clientilor cu privire la produsele pe care si-ar dori sa le cumpere. Daca ai un carucior cu produse atasat site-ului, cu ajutorul unui software specific, include unul-doua linkuri referitoare la produsele aferente. Nu poti face asta? Nu-i nimic, pune linkurile produselor in pagina de multumesc. Clientii nostri, bratara de aur, suna un proverb.
SOLUTII PENTRU NON-CARDISTI Unii oameni nu sunt impacati cu gandul ca vor oferi cuiva informatii confidentiale despre PIN-ul cartii lor credit, in cel mai transparent mediu posibil: internetul. Speriati de stirile televizate care mediatizeaza infractiunile virtuale ale celor certati cu Dumnezeu, vor dori alte cai de achizitie. Ofera-le asemenea metode. Pe langa plata online cu cardul, pune-le la dispozitie si optiunea de comenzi prin telefon, fax, posta, email. Nu ti-ai dori ca posibilul client sa-si doreasca un produs si sa nu aiba cum sa-l achizitioneze. Ai pierde toata clientela.
MEREU LA DISPOZITIA DUMNEAVOASTRA!
Janet Addard da in continuare sfaturi simple si utile, completate de mentionarile noastre. Desi uzam de un motto imbacsit si expirat, cum este Mereu la dispozitia dumneavoastra!, scris uneori pe spatele angajatilor din supermarket-uri, care, dimpotriva, nu prea sunt dispusi sa dea o mana de ajutor cumparatorului, trebuie s-o spunem si pe asta: Fiti alaturi de clientii vostri.
Dumnealor vor sa stie cine esti si cum te pot contacta, dupa ce au finalizat o comanda. Mai mult, vor sa te gaseasca usor. Eschivarea de la acest pas duce la diminuarea credibilitatii in fata posibililor clienti, care vor merge, din nou, la concurenta. Poti posta un link Contact pe fiecare pagina, si clientul va avea mereu posibilitatea sa ia legatura cu voi. Ar fi potrivit ca butonul Contact sa duca spre o pagina unde sunt postate adresa firmei, emailul, telefonul si alte informatii relevante pentru clienti. Daca nu doriti sa raspundeti personal la telefoane, angajati o persoana sa va ajute. Contracost, bineinteles. Si cum internetul functioneaza non stop, 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana, trebuie sa le spui oamenilor intre ce ore te pot gasi.
MERGI PE FEEDBACK
Parerea vizitatorilor site-ului tau conteaza. O cale prin care acestia iti pot trimite un feedback este tocmai oportuna. Feedback-ul serveste trei scopuri si o face bine. Le ofera clientilor inca o cale prin care te pot contacta. De asemenea, iti pot aduce la cunostinta doleantele lor, ce si-ar fi dorit sa gaseasca pe site-ul tau si nu au gasit. In al treilea rand, feedback-ul reprezinta o alternativa eficienta la relatiile cu publicul, fara formalitatile respective. Clientii vor vedea astfel ca iti pasa de parerea lor si cu siguranta vor fi incantati. Bineinteles ca si aceasta forma de feedback trebuie sa fie cat mai accesibila in meniul de navigare al site-ului.
E DE LA EMAIL
Citeste email-urile provenite de la clienti si nu numai, cel putin o data pe zi. Poti gasi informatii noi, poti cumpara produse noi, poti trimite si primi scrisori, mesaje, poti onora comenzile 24 de ore din 24. Rapiditatea propagarii internetului este o sabie cu doua taisuri. Pe de o parte, reprezinta o atractie irezistibila. Pe de alta parte, oamenii se asteapta sa fie serviti instant, ca la expresor. Asadar, e necesara o implicare totala. Pentru a-i multumi pe clienti, pune-ti in minte sa raspunzi la toate email-urile in maxim 24 de ore sau mai putin. Nerespectarea acestei rutine poate trimite clientii la concurenta.
Infiinteaza-ti un magazin online! Acum stii cum! Detalii aici !
Articole conexe
ANAF: Persoanele care fac bani online au o problema cu declararea si plata taxelor
de Bianca TilaGoogle plateste site-uri pentru a utiliza instrumentele bazate pe AI
de Bianca TilaNu te poti conecta la Wi-Fi? Descopera solutii eficace pentru a fii din nou online!
de Idei de afaceriMagazin online in 7 pasi. Ce sa iei in calcul daca vrei sa incepi un business online
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit