de Bianca Tila
20 Apr. 2022
1601
Netflix vrea sa introduca reclame dupa ce, multi ani la rand, unul dintre fondatori sustinea cu tarie ca nu le vor afisa. Dupa o pierdere de abonati pentru prima oara in mai bine de zece ani, Netflix intoarce foaia si spune ca este deschis la ideea diversificarii cu reclame.
Netflix este o companie americana, fondata in 1997 de catre Reed Hastings si Marc Randolph. Aceasta are ca venit primar abonamente de streaming video, ce ofera o varietate de filme, seriale si programe de televiziune. De asemenea, in cadrul companiei cei doi fondatori au reusit sa scoata pe piata si propriile creatii, filme, seriale si emisiuni produse exclusiv.
Netflix da posibilitatea unui serviciu de difuzare online prin care abonatii pot viziona o gama larga de titluri premiate, seriale, filme, animeuri, documentare pe dispozitivele conectate la o sursa de internet. Saptamanal sunt adaugate noi episoade din seriale sau filme ce atrag consumatorii sa fie fideli acestei platforme de streaming.
Reclamele vor deveni o varianta buna pentru cei ce le tolereaza si vor sa plateasca un abonament mai mic, spune Reed Hastings, CEO-ul companiei Netflix. Optiunea de a scoate pe piata un nou abonament cu costuri mai mici, insa care include reclame, se afla pe planul mai ieftin al celor de la Netflix.
Reclamele derulate pe acest abonament nu vor insuma numarul celor de la televizor, avand in vedere ca este unul platit. Planul de reclame are nevoie de un an sau doi pentru analiza. Cea mai optima optiune atat pentru consumator, cat si pentru companie nu poate fi luat decat pe statistici si analize.
Abonamentele pe care compania le are in prezent sunt in numar de trei: minim, standard si premium. Preturile variaza in functie de avantajele fiecarui abonament. La cel minim pretul este de 7,99 euro (echivalent cu 39.48 lei) si poti beneficia de un singur ecran pe care poti viziona, un singur dispozitiv pe care poti descarca ce te intereseaza sa vezi, acces nelimitat la filme, seriale si jocuri pe mobil si posibilitatea de a viziona pe orice dispozitiv conectat la internet. La abonamentul standard pretul creste si este de 9,99 euro (echivalent cu 49.36 lei). Pretul reflecta avantajele pe care utilizatorii le au, aici beneficiaza de dublarea ecranelor si numarului de dispozitive pe care pot descarca, fata de abonamentul minim. Totodata, accesul nelimitat si vizionarea pe orice dispozitiv raman neschimbate precedentului, adaugandu-se disponibilitatea HD a calitatii video. In cazul abonamentului premium, de 11,99 euro (echivalent cu 59.24 lei) care este cel mai scump abonament al companiei, abonatii beneficiaza de toate avantajele Netflix. Au posibilitatea a patru ecrane de vizionare simultan, a patru dispozitive pe care pot descarca, acces nelimitat, posibilitatea vizionarii pe toate dispozitivele dorite si disponibilitatea HD. Ceea ce este un plus pentru amatorii filmelor sau serialelor ce platesc acest abonament este calitatea superioara pe care Netflix o pune la dispozitie in acest serviciu, disponibilitatera ultra HD a vizionarii.
Momentan, compania inca afiseaza mesajul pe platforma de streaming "Vizioneaza oricat, oricand si fara nicio reclama, la un tarif avantajos. Intotdeauna descoperi ceva nou, deoarece adaugam seriale si filme noi in fiecare saptamana". Astfel, pe platforma se pot viziona serialele preferate fara reclame, pana la luarea unei decizii finale.
In serviciul american va fi un pas important, avand in vedere ca schimba strategia cu care Netflix a debutat. "Nu poate fi o coincidenta faptul ca schimbarea de atitudine vine dupa ce Netflix a pierdut abonati pentru prima oara in mai mult de o decada", scrie Profit.ro.
La nivel global, Netflix a pierdut aproximativ 200.000 de abonati. In al doilea trimestru se estimeaza ca vor mai pierde inca doua milioane de abonati. In baza acestor statistici, compania da vina pe password sharing, insa nu ia in calcul cresterea preturilor din ultimii ani sau concurenta ce vine cu preturi mai mici.
Precum concurenta, Netflix are destinata o interfata pentru copii inclusa in abonament. Acest fapt este un plus pentru parinti de a se simti in siguranta ca cei mici se bucura de seriale si filme adecvate varstei lor, intr-un spatiu creat special pentru ei. "Profilurile pentru copii au functia de control parental pe baza de cod PIN, care permite restrictionarea categoriei de varsta a continutului pe care il pot viziona copiii si blocarea anumitor titluri pe care nu doresti sa le vada", comunica Netflix pe platforma.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: netflixreclame pe netflix