de Florin Amariei
11 Dec. 2020
1649
IPO-ul Airbnb (evaluarea initiala inainte de listarea propriu-zisa) a depasit pragul de 100 de miliarde de dolari.
Actiunile Airbnb au inceput tranzactiile la bursa Nasdaq la 146 de dolari pe unitate, cu mult peste pretul din oferta publica, de 68 de dolari pe unitate, care a atras 3,5 miliarde de dolari pentru companie. Actiunile au atins un maxim de 165 de dolari pe unitate si au inchis la 144,71 dolari pe unitate.
Oferta publica initiala este momentul culminant al unei redresari fenomenale a Airbnb, dupa ce afacerile acesteia au fost grav afectate de pandemia de Covid-19 la inceputul acestui an.
Dar, odata cu relaxarea masurilor de carantina, mai multi calatori au optat sa se cazeze in locuinte decat la hoteluri, ajutand Airbnb sa obtina profit in trimestrul al treilea. Compania din San Francisco a beneficiat si de cererea mai mare pentru inchirierea de locuinte in afara marilor orase.
"Nu cred ca prea multi oameni se asteptau vara aceasta sa vada o IPO a Airbnb anul acesta", a declarat directorul general al Airbnb, Brian Chesky.
"Planuiam sa iesim la bursa, am pregatit IPO si aceasta a fost cea mai incredibila calatorie. A fost o revenire destul de mare pentru gazdele noastre si pentru ceea ce sper sa fie calatoriile", a adaugat Chesky, a carui participatie la Airbnb valoreaza acum aproximativ 11 miliarde de dolari.
Fondata in 2008 ca un site web pentru rezervari de camere in timpul conferintelor, listarea Airbnb a fost una dintre cele mai asteptate IPO din SUA din 2020, care era deja un an record pentru listarile de pe bursa.
Casa de discuri Warner Music Group, firma de analiza a datelor Palantir Technologies si compania de depozite de date Snowflake Inc au devenit publice in ultimele luni.
La inceputul tranzactiilor pe Nasdaq, Airbnb avea o capitalizare de piata de 86,5 miliarde de dolari, eclipsand-o cea a agentiei de turism online Booking Holdings si a lantului hotelier Marriott International.
Incluzand titlurile de valoare, cum ar fi optiuni si actiuni restrictionate, evaluarea diluata a Airbnb a ajuns la 100,7 miliarde de dolari, fiind de peste cinci ori mai mare fata de cea de 18 miliarde de dolari la care Airbnb a fost evaluata intr-o runda privata de strangere de fonduri, in aprilie, la inceputul pandemiei.
Valoarea Airbnb a fost fixata la 31 de miliarde de dolari in ultima sa strangere de fonduri private pre-Covid-19 din 2017.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: ipoairbnblistare airbnb