Programele de loialitate pentru clientii fideli sunt unele dintre cele mai importante, ei fiind cei care ajuta firma sa creasca. Pentru asta, antreprenorii au inceput sa acorde mult mai multa importanta acestor programe. Insa lansarea unui program de loialitate nu este de ajuns. Ai nevoie de mai multe de acest fel.
Pentru a evalua succesul programului tau, ai nevoie sa te gandesti la masuratorile ROI (return on investment). Important este faptul ca niciodata nu este prea devreme sa iei in calcul asemenea masuratori sau sa te gandesti la obiectivele si criteriile tale de referinta, chiar daca tocmai ai lansat un program. Cea mai buna practica este de a incepe sa iti estimezi programul de loialitate cu obiectivele de masurare in minte si structura ROI sa fie pozitiva inca de la debut.
In continuare gasesti trei masuratori care te vor ajuta sa gasesti un program de loialitate de succes.
1. Cerceteaza programe de management ale relatiilor cu clientii
Unele programe, desi sunt minunate, sunt imposibil de urmarit. Cei mai multi, insa, recurg la programe de loialitate online pentru a masura ROI. Se pare ca doar 29% dintre proprietarii de mici afaceri folosesc managementul client-relatie pentru a urmari informatiile despre clienti. Cerceteaza si studiaza cateva sisteme management client-relatie pentru a vedea modul in care functioneaza. Ai putea gasi unul perfect pentru afacerea ta.
2. Etalon contra unui grup de control
Un alt mod de a masura succesul programului de loialitate este acela de a compara membrii programului cu un grup care nu a fost expus programului. Trebuie sa compari membrii contra non-membrii contra unui grup de control. Acest plan ofera o intelegere mai solida asupra programului de loialitate.
Pentru a te asigura ca ai aceste trei grupuri, ofera o versiune limitata sau pilot a programului unui grup selectat de clienti.
3. Experimenteaza cu diferiti indicatori-cheie
Dupa ce ai lansat programul de loialitate, primele 6 pana la 12 luni sunt ideale pentru tweaking si experimentarea cu diferiti indicatori-cheie.
De exemplu, in primele sase luni te poti concentra pe urmarirea clientilor care se repeta. Trebuie sa urmaresti, de asemenea valorile cumparatorilor la fiecare vizita. Daca sfarsesti prin a utiliza una sau ambele masuratori, este important sa continui sa revizuiesti si sa ajustezi indicatorii de succes, urmarind ROI prin mai multe perspective.
Dupa toate aceste procese, trebuie sa colectezi datele, fiind primul pas in procesul de masurare. Mai apoi, datele trebuie analizate si masurate in diferite moduri, pentru a te asigura ca acestea sunt corecte si bune. Programele de loialitate trebuie sa satisfaca clientii, sa le depaseasca asteptarile, in acest mod putand sa ii pastrezi si sa continui sa iti dezvolti firma intr-un mod frumos, eficient si continuu.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriprogram loialitateloialitate clienticlienti fidelisfaturirelatii clienti