Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 moduri pentru a masura succesul programului de loialitate

de Alexandra Popescu 21 Iun. 2014 2636
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Programele de loialitate pentru clientii fideli sunt unele dintre cele mai importante, ei fiind cei care ajuta firma sa creasca. Pentru asta, antreprenorii au inceput sa acorde mult mai multa importanta acestor programe. Insa lansarea unui program de loialitate nu este de ajuns. Ai nevoie de mai multe de acest fel.

 
Pentru a evalua succesul programului tau, ai nevoie sa te gandesti la masuratorile ROI (return on investment). Important este faptul ca niciodata nu este prea devreme sa iei in calcul asemenea masuratori sau sa te gandesti la obiectivele si criteriile tale de referinta, chiar daca tocmai ai lansat un program. Cea mai buna practica este de a incepe sa iti estimezi programul de loialitate cu obiectivele de masurare in minte si structura ROI sa fie pozitiva inca de la debut.
 
In continuare gasesti trei masuratori care te vor ajuta sa gasesti un program de loialitate de succes.
 
1. Cerceteaza programe de management ale relatiilor cu clientii
 
Unele programe, desi sunt minunate, sunt imposibil de urmarit. Cei mai multi, insa, recurg la programe de loialitate online pentru a masura ROI. Se pare ca doar 29% dintre proprietarii de mici afaceri folosesc managementul client-relatie pentru a urmari informatiile despre clienti. Cerceteaza si studiaza cateva sisteme management client-relatie pentru a vedea modul in care functioneaza. Ai putea gasi unul perfect pentru afacerea ta.
 
2. Etalon contra unui grup de control
 
Un alt mod de a masura succesul programului de loialitate este acela de a compara membrii programului cu un grup care nu a fost expus programului. Trebuie sa compari membrii contra non-membrii contra unui grup de control. Acest plan ofera o intelegere mai solida asupra programului de loialitate.
 
Pentru a te asigura ca ai aceste trei grupuri, ofera o versiune limitata sau pilot a programului unui grup selectat de clienti.
 
3. Experimenteaza cu diferiti indicatori-cheie
 
Dupa ce ai lansat programul de loialitate, primele 6 pana la 12 luni sunt ideale pentru tweaking si experimentarea cu diferiti indicatori-cheie.
De exemplu, in primele sase luni te poti concentra pe urmarirea clientilor care se repeta. Trebuie sa urmaresti, de asemenea valorile cumparatorilor la fiecare vizita. Daca sfarsesti prin a utiliza una sau ambele masuratori, este important sa continui sa revizuiesti si sa ajustezi indicatorii de succes, urmarind ROI prin mai multe perspective.
 
Dupa toate aceste procese, trebuie sa colectezi datele, fiind primul pas in procesul de masurare. Mai apoi, datele trebuie analizate si masurate in diferite moduri, pentru a te asigura ca acestea sunt corecte si bune. Programele de loialitate trebuie sa satisfaca clientii, sa le depaseasca asteptarile, in acest mod putand sa ii pastrezi si sa continui sa iti dezvolti firma intr-un mod frumos, eficient si continuu.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceriprogram loialitateloialitate clienticlienti fidelisfaturirelatii clienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

De la afaceri mici la afaceri mari si invers

de Idei de afaceri
09 Feb 2023
Antreprenoriatul este actul de a fi antreprenor sau “cineva care profita de inovatie, finante si afaceri, intr-un efort de a transforma ideile si...

Promovarea afacerii pe Amazon. Nume si slogan

de Idei de afaceri
05 Apr 2024
Numele marcii este probabil printre putinele detalii la care e greu sa aduci alte schimbari mai tarziu. De aceea este esential sa alegi bine de la...

Productia si serviciile. Procesele de productie in afacerile agricole

de Idei de afaceri
11 Mar 2024
Procesul de productie reprezinta ansamblul operatiunilor care vizeaza activitati economice organizate social ce consta in obtinerea de bunuri...

Planificarea afacerii. Strategia de marketing

de Idei de afaceri
29 Mar 2024
Din punctul de vedere al planificarii de afaceri, strategia este ansamblul de operatii realizate in vederea atingerii unui obiectiv. Strategia de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]