de Alexandra Popescu
31 Iul. 2014
3171
Indiferent ca pregatesti pitch-ul afacerii tale pentru investitori sau doar runda initiala, misiunea ta este sa le inciti acestora interesul si sa furnizezi dovezi irefutabile ale unei potentiale cresteri. Vei avea, probabil, mai putin de 10 minute pentru a realiza asta si vei concura cu alte zeci de afaceri care au nevoie de capital.
In continuare sunt prezentate cateva actiuni tabu fundamentale privind afacerile:
1. Nu pitch-ui orice investitor in baza ta de date
Sa faci o conexiune de succes cu investitorii este mai mult decat utilizarea Match.com. Cerceteaza ceea ce investitorii individuali finanteaza si tine seama de criteriile si preferintele in materie de industrie. Acestia au timp limitat pentru a se concentra pe industrii specifice. Pitching-ul pentru toata lumea de pe lista ta poate afecta reputatia atunci cand esti in cautare de capital pentru urmatoarea idee mareata.
2. Evita apelarea la rece a fiecarui investitor pentru a rezerva o intalnire
Intotdeauna obtine un intro de la cineva pe care un investitor il respecta. Conform Business 2 Community, doar 2% dintre apelurile la rece duc la o intalnire. Investitorii il interpreteaza ca pe un motiv de a filtra cu cei care nu sunt avansati in cercetarea si prospectarea corecta.
3. Nu iti asuma rezolvarea unei mari probleme prin solutia ta
Nu iti asuma nimic! Fii sigur ca solutia ta rezolva o problema mare. Investitorii cauta sa investeasca intr-un risc scazut, in produse cu o mare crestere si servicii care vor returna un profit. Produsul tau trebuie sa fie sustinut de cercetare, iar problema trebuie sa aiba valoarea de rezolvare.
4. Conducerea clara a industriei speak
Fiecare industrie are jargonul sau. In cel mai bun caz, un astfel de limbaj ofera o prescurtare care lasa insiderii sa comunice cu usurinta. In cel mai rau caz, unele fraze ascund sensul cuvintelor si confera un aer nejustificat al auto-importantei. Fii inteligent cu privire la invatarea si folosirea corecta a acestor cuvinte!
5. Nu sari intr-o categorie aglomerata
Daca vrei sa lansezi un start-up intr-o categorie de afaceri cu o multime de jucatori existenti, asigura-te ca firma ta se diferentiaza pe aceasta piata. Vezi ce produse sau servicii fac ideea ta aparte, cum vei face piata diferita si asigura-te ca acest lucru este evident.
6. Evita sa lucrezi fara o retea
Fii sigur ca poti rezuma pitch-ul in cinci minute si poti rula o prezentare de o jumatate de ora. Pregateste-te pentru unele intrebari pe care investitorii ti le-ar putea adresa. Cu cat mai repede vei oferi un raspuns clar si bun, cu atat mai repede investitorii vor dori sa investeasca in afacerea ta.
7. Nu lasa livrarea sa contrazica intentia ta
Unul dintre cele mai noi domenii de cercetare de piata implica analiza de emotie sau ceea ce o voce le spune celorlalti despre speaker. Desi ai putea crede ca prezinti intr-un ton serios, inteligent, noua tehnologie poate analiza vocea ta si ar putea dezvalui cat de obosit si exasperat esti. Vrei sa testezi si sa rafinezi livrarea ta inainte sa apari in fata unui public? O noua aplicatie, Moodies, va inregistra 20 de secunde din speech-ul tau si iti va oferi o critica, permitandu-ti sa lucrezi cu vocea inainte sa te prezinti in fata publicului.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriantreprenoripitchinvestitiiinvestitorisfaturi antreprenorisfaturi afaceri