de Alexandra Popescu
12 Aug. 2014
2896
Antreprenorii care nu fac greseli inseamna ca nu isi asuma destule riscuri. Greselile reprezinta modul prin care ei cresc. Acesta este, de asemenea, si motivul pentru care esecul este purtat ca semn de onoare in Sillicon Valley. O veste buna este ca investitorii sunt inca dispusi sa ii sustina pe cei care au esuat, acestia stiind ca antreprenorii pe care ii finanteaza trebuie sa fie dispusi sa isi asume riscuri pentru ca investitiile lor sa fie achitate.
In continuare, sunt prezentate 7 greseli ale antreprenorilor care au riscat totul in afaceri.
Incredere 100% in parteneri
Un antreprenor a fost tradat de doi parteneri de afaceri, ceea ce l-a costat doua intreprinderi si sute de mii de dolari. Nu conteaza cine este partenerul tau, cauta un avocat bun si asigura-te ca esti protejat.
Nu te lasa dus de val
Cea mai mare greseala a altui antreprenor a fost sa renunte la control. A pierdut doi membri foarte buni ai echipei, pentru ca acestia s-au plictisit si au ales sa faca altceva. Acesta a invatat sa ii lase pe altii sa preia conducerea.
Sa nu stii cand sa stai linistit
Fondatorul unei mari comunitati online spune ca cea mai mare greseala pe care a facut-o s-a intamplat cand o companie media i-a cerut sa elimine unele continuturi pe care le detineau. Au respectat solicitarea si au folosit numele acestora pentru a explica de ce acel continut nu mai este disponibil. Reprezentantii companiei media au trimis o scrisoare prin care au solicitat eliminarea numelui companiei. Acesta le-a raspuns spunandu-le ca tonul folosit nu este unul de afaceri si ca ar putea, pe viitor, sa discute cu avocatul. Google AdSense a scazut in cateva zile, plecand de la 180.000 de dolari la zero dolari peste noapte.
Nu intelegi cererea de piata
Un antreprenor a inceput o afacere en-gros de la premisa "daca tu construiesti, ei vor veni la tine". A investit foarte multi bani in site-uri, echipa, materiale de marketing inainte sa castige un singur client. A construit tot, iar clientii nu au venit.
Astepti prea mult pentru a strange bani
Un antreprenor s-a lansat in afaceri, in 2007, fondand o companie spice cu un produs first-mover, dar dovada conceptului a fost prea usoara. Au fost prezenti in 3.000 de magazine in primele 12 luni de vanzari si au creat imediat o eticheta de produse private pentru Target si Williams-Sonoma. Compania a fost infiintata cu 50.000 de dolari si, avand in vedere cresterea exploziva intr-un timp relativ scurt, avea nevoie de mai mult capital, insa a venit recesiunea, iar banii erau de negasit. In loc sa se bazeze pe succesul timpuriu, au fost obligati sa contracteze si sa ia o pozitie defensiva din cauza recesiunii. Lectia? Nu devansa capitalul tau. Strange mai multi bani decat crezi ca ai nevoie inainte sa ai nevoie de ei.
Imparti prea mult capital
Un antreprenor a sfarsit prin a face greseala de divizare a capitalului 50/50 cu investitorii sai mult prea devreme. Acest lucru nu numai ca le-a pus in pericol toate sansele de debarcare a unei viitoare runde, dar a facut ca deciziile sa fie greu de luat. In acelasi timp, investitorii au devenit mult prea implicati in executarea afacerii, chiar daca nu intelegeau clientii si piata. Greseala cea mai mare a fost ca nu au spus stop atunci cand aveau inca sansa de a salva afacerea.
Extinderea timpurie
Dupa ce a infiintat doua companii, un antreprenor a facut marea greseala de a se extinde mult prea repede. Toti isi doresc sa cucereasca lumea, insa poate nu ai aceasta capacitate.
Sursa: inc.com
Tags: afaceriantreprenoriantreprenoriatsfaturi antreprenorigreseli antreprenori