de Idei de afaceri
02 Iul. 2024
227
Amazon a creat un nou domeniu de activitate, iar acest model de business a ajuns deja in Romania la cifre de minimum 50 de milioane de USD pe an.
In contextul cresterii accelerate a numarului de cumparatori de pe Amazon.com si numarul celor care isi doresc sa faca bani din listarea produselor a crescut considerabil. Acest nou mod de business atrage tot mai multi oameni prin flexibilitatea pe care o ofera.
Puncte tari
- E un model de business validat.
- Sunt oameni din Romania care au cifra de afaceri de peste 1 mil USD
- Piata este in acest moment uriasa.
- Chinezii sunt oameni foarte muncitori, lucreaza pana noaptea tarziu inclusiv sambata si duminica si fac tot ce pot ca sa aiba un client nou.
- Poti avea si furnizori direct din S.U.A., insa sunt mult mai scumpi decat cei din China.
- Totul se face online, contul de Amazon, cardurile.
- Se accepta declaratii pe proprie raspundere.
- Exista solutii pentru orice challenge – fie ca vrei sa iti faci firma in Romania, fie ca vrei sa iti faci in S.U.A.
Puncte slabe
- Amazon este un GAME-Changer (adica inoveaza si el face regulile) pe tot ce inseamna piata de online si pe platforma lui trebuie sa joci dupa regulile pe care le creeaza el.
- E dificil de accesat informatia daca nu stii engleza sau nu ai pe cineva care sa te ghideze.
- Criteriile dupa care iti alegi produsul pe care il vei vinde sunt disponibile tuturor. Produsul pe care il alegi va fi ales cu siguranta si de altii din alte colturi ale lumii.
Oportunitati
- Amazon este in momentul asta cel mai mare business online din lume, cu o viteza de dezvoltare uluitoare.
- Sunt persoane care, dupa ce si-au validat produsele si au crescut un brand, au extins brandul pe offline in magazine ca Walmart.
- E in crestere.
- Sunt o multime de piete care abia acum pornesc.
- Pe piata de oportunitati din Romania mai sunt cateva trenduri accesibile (pe network marketing, pe tehnologie, aplicatii de mobil, magazine online, organizat evenimente de tot felul), dar niciuna dintre oportunitati nu este atat de validata si validatoare.
- Amazon promoveaza seller-ii profesionisti care au produse extraordinare si care il ajuta pe el (Amazon) sa aiba clienti multumiti si sa faca profit.
- Pentru ca e foarte mare concurenta si in fiecare luna apar noi selleri din intreaga lume vei fi nevoit sa iti schimbi mentalitatea, sa te adaptezi, sa fii inovativ, sa gasesti solutii, sa inveti marketing.
Amenintari
- Posibilitatea de a intampina dificultati la inceput in gasirea furnizorilor.
- Cel mai mare challenge e cu furnizorii care nu stiu engleza sau care, din dorinta de a se incadra in bugetul pe care il ai, fac rabat la calitate.
- Amazon schimba continuu regulile jocului. Algoritmul de cautare al produselor e in continua imbunatatire: daca inainte puteai primi mai usor review-uri la produsul tau, acum e mai dificil, aprobarea pentru produsele de Beauty si Personal Care se obtine mai greu, regulile de PPC sunt in continua imbunatatire/transformare.
- Daca nu stii sa negociezi preturile, sa iti construiesti relatii pe termen lung, sa comunici – poate fi costisitor.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: amazonamenintarianaliza swotoportunitatipuncte taripuncte slabe