de Andrioae Ruxandra
10 Iul. 2014
5037
Exista multe tipuri de antreprenori, dar in general, acestia sunt impartiti in doua categorii: cei care au idei de afaceri briliante in fiecare moment al vietii lor si care cauta incontinuu lucrurile esentiale care pot dezvolta o afacere. In cea de-a doua categorie se incadreaza antreprenorii inteligenti, aspiranti la succes, dar care nu pot detecta ideile fezabile intr-o afacere. Au o minte sclipitoare si sunt responsabili, dar ideile creative le scapa.
Nu exista un secret al afacerilor de succes, trebuie sa tii cont doar de cateva lucruri care sa te ghideze, pentru ca nicio afacere nu este identica cu alta, asa cum nici antreprenorii nu gandesc la fel.
1. Idei infinite – idei remarcabile sunt peste tot si sunt nenumarate, furnizand concepte care asteapta sa fie materializate si comercializate, lansate si apoi introduse pe piata de afaceri. Ideile de afaceri exista pentru a fi descoperite si cumparate de cei care le cauta. O poti numi "vanatoarea de afaceri", daca vrei. Pentru ca este o vanatoare care necesita timp, creativitate, inteligenta si rabdare. Oricine le poate descoperi, dar nu oricine le poate pune in practica. Ideile de afaceri poti fi mici si simple sau mari si complexe. Un subiect care iti place poate reprezenta de fapt nasterea unei idei irezistibile, derivate doar din placerea pe care ti-o ofera un hobby.
2. Cunoasterea – ideile nu apar pur si simplu, din neant, ci se nasc din lucrurile pe care le stim deja. Cei care "construiesc" afaceri au un nivel de cunoastere foarte avansat dobandit in urma studiilor, practicii si experientei. Majoritatea acestora au invatat cum sa creeze idei de afaceri din experientele legate de scoala sau din cariera profesionala. Ideile de afaceri se dezvolta mai ales datorita necesitatii clientilor. Atunci cand un client are nevoie de o camera de luat vederi speciala pentru timp de noapte, iar tu ai o afacere cu asa ceva, va veni la tine, pentru ca tu ai ceea ce el are nevoie, fiind dispus sa te plateasca.
3. Conexiunile dintre indicii – geniul sau generarea ideii este o insusire a unei persoane cu abilitati mentale de a face conexiuni intre relatiile a doi sau mai multi factori diferiti avand insa lucruri comune. Cand acesti factori se reunesc, ei alcatuiesc o imagine clara a ceva nou care n-a mai fost cunoscut, dezvoltat sau comercializat inainte. Ca exemplu pot fi luati Mark Zuckerberg sau Bill Gates.
4. Ideea ta este buna sau nu? – aminteste-ti ca o idee nu valoreaza nimic pana nu este comercializata si pana nu iti aduce profit. Unele idei sunt profitabile, pe cand altele esueaza. Invata sa elimini ideile proaste inainte de a-ti pierde timp, bani si energie. Ideile remarcabile vor duce la produse irezistibile clientilor pe piata de afaceri. Scopul oricarui visator este sa determine ce fel de idee va fi cea mai buna dintre atat de multe optiuni.
Pe scurt, trebuie sa retii ca:
a) Exista idei de afaceri care ti se potrivesc; trebuie doar sa le gasesti;
b) Informeaza-te asupra nisei tale, descopera daca exista probleme si oportunitati;
c) Imagineaza-ti solutii a ceea ce vrei sa gasesti, pentru ca ideile sunt nascute;
d) Implica-te complet in ceea ce priveste ideile tale, pentru ca iti apartin;
e) Testeaza-ti ideile. Vor functiona si vor vrea clientii sa le cumpere?
f) Cat de pregatita este piata de afaceri?
Sursa: www.forbes.com
Tags: afaceriantreprenoriafaceri de successfaturi afaceriidei de afaceri