de Idei de afaceri
03 Ian. 2024
520
In acest stadiu, antreprenorul trebuie sa fie atent la toate detaliile, fiecare document fiind important in demersul activitatii.
In acest sens, elementele care pot genera neconformitati majore sunt:
- inexistenta documentelor care au stat la baza constituirii initiale a Dosarului de certificare (documente si avize pentru desfasurarea activitatii, documentele care atesta nefolosirea substantelor interzise pe suprafetele respective etc.);
- elementele de tehnologie;
- inexistenta unei minime evidente financiar-contabile, astfel incat inspectorii sa obtina urmatoarele informatii:
– intrari, iesiri de produse si imputuri, avize de insotire a produselor, certificate de calitate-conformitate, facturi etc.;
– furnizorul si, daca sunt diferiti, vanzatorul sau exportatorul produselor;
Se verifica corespondenta/corelarea documentelor din punct de vedere cantitativ si calitativ intre facturi, avize de insotire a marfurilor, chitante, bonuri fiscale, inregistrari electronice etc
- inexistenta documentelor legate de activitatea fermei (raportul zilnic de activitate, inregistrari referitoare la folosirea substantelor de combatere etc.) sau daca sunt la zi;
- natura produselor, cantitatea, destinatarii si, daca sunt diferiti, cumparatorii produselor ecologice obtinute in unitate;
- inexistenta Caietului de sugestii si reclamatii specificand daca au fost inregistrate reclamatii, precum si masurile corective luate;
- modul de depozitare, ambalare si de transport al produselor in alte unitati sau spatii de comercializare, productie si/sau de procesare;
- etichetarea – se verifica concordanta etichetelor cu normele in vigoare. La formularul de inspectie se vor atasa etichetele folosite pentru fiecare produs.
Consemnarea neconformitatilor se face cu indicarea activitatii, zonei de desfasurare, aspectelor neconforme propriu-zise si dovezilor obiective (documente si inregistrari, dovezi materiale, dovezi faptice sau declaratii confirmate de dovezi scrise); consemnarea se face in mod clar, explicit si in prezenta reprezentantului unitatii inspectate intr-un Raport de Neconfomitati.
Neconformitatile majore sunt comunicate sefului echipei de inspectie imediat ce au fost depistate. Pentru unele neconformitati minore, depistate in timpul inspectiei, solicitantul poate intreprinde actiuni corective imediate, sub supravegherea inspectorului, fara intocmirea raportului de neconformitati si fara inspectie de verificare a corectarii neconformitatii in cazul in care actiunile corective au dus la inlaturarea acestor neconformitati.
Raportul de neconformitati se intocmeste de catre seful echipei de inspectie, pe un formular special care cuprinde succint, dar clar, natura neconformitatii, zona, activitatea in care s-a constatat respectiva neconformitate, referentialul fata de care este considerata neconformitatea, tipul de neconformitate (majora sau minora), semnaturile de confirmare a inspectorului care a depistat neconformitatea, precum si a reprezentantului unitatii inspectate.
Raportul de neconformitati este semnat si sustinut, in intrunirea de inchidere a inspectiei, de catre seful echipei de inspectie. In cazul in care este posibil si se considera necesar, se face prelevarea de mostre conform unei proceduri bine stabilite.
Inchiderea inspectiei se desfasoara printr-o reuniune de inchidere, condusa de catre seful echipei de inspectie, la care participa echipa de inspectie si persoana responsabila din partea unitatii inspectate.
Seful echipei de inspectie aduce la cunostinta toate insemnarile facute in Formularul de inspectie prin citirea punct cu punct a formularului, incluzand observatiile si toate neconformitatile depistate in decursul inspectiei (cu explicarea lor, daca este cazul, de catre membrii echipei de inspectori).
Fiecare pagina a Formularului de inspectie va fi semnata de catre seful echipei de inspectie si de catre responsabilul unitatii inspectate.
In decursul inspectiei se va realiza o estimare cantitativa a productiei pentru fiecare cultura in parte. Aceasta estimare sta la baza eliberarii unor documente care va vor permite sa vindeti produsele dumneavoastra ca produse ecologice. Semnarea de catre dumneavoastra a acestei evaluari este considerata un acord pentru cantitatile de produse care se vor vinde ca fiind ecologice.
In final se raspunde intrebarilor adresate de catre responsabilul unitatii inspectate, in termeni care sa nu depaseasca limitele angajamentului deontologic (conflict de interese – consultanta).
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: afacereantreprenorinspectieneconformitati majore