Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cat de competitiva este afacerea ta?

de Octavian Dinu 17 Dec. 2014 3720
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Te-ai intrebat vreodata cat de solida este afacerea ta? Daca da, ai descoperit care sunt elementele care ii confera aceasta stare?

Stii cum sa iei deciziile pentru a deveni mai competitiv sau pentru a mentine un contex favorabil?

Raspunsurile la aceste intrebari le poti afla prin aplicarea modelului celor cinci forte competitive al lui M. Porter care cuprinde cei mai importanti factori ce determina forta unei afaceri.

Modelul este un instrument util pentru a intelege de unde vine forta unei afaceri. Cu alte cuvinte, te poate ajuta sa intelegi care sunt avantajele pe care le detii in prezent si care sunt cele pe care le-ai putea castiga daca iti schimbi afacerea.

De asemenea, modelul este util in luarea deciziilor pentru ca include cateva aspecte esentiale ale afacerilor: concurenta, caracteristicile pietei, forta clientilor si a furnizorilor.

Avand o perspectiva clara a competitivitatii afacerii tale, poti valorifica situatii avantajoase, poti scapa de unele puncte slabe si de asemenea poti evita decizii neinspirate.

In conceptia lui Porter, fortele care determina competitivitatea unei afaceri sunt urmatoarele:
 
Intensitatea rivalitatii dintre firmele prezente pe o anumita piata depinde de mai multe elemente, printre care:
- structura sectorului, respectiv numarul de firme, marimea si specificul lor, puterea lor economica;
- absenta diferentierii produselor, situatie care conduce la cresterea concurentei prin preturi;
- rata scazuta a cresterii, fapt ce determina firmele sa isi intensifice eforturile pentru a ocupa un segment cat mai important de piata.



Tags: afaceriafacerecompetitivporter

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Promovarea afacerii pe Amazon. Nume si slogan

de Idei de afaceri
17 Ian 2023
Numele marcii este probabil printre putinele detalii la care e greu sa aduci alte schimbari mai tarziu. De aceea este esential sa alegi bine de la...

Productia si serviciile. Procesele de productie in afacerile agricole

de Idei de afaceri
23 Dec 2022
Procesul de productie reprezinta ansamblul operatiunilor care vizeaza activitati economice organizate social ce consta in obtinerea de bunuri...

Planificarea afacerii. Strategia de marketing

de Idei de afaceri
22 Dec 2022
Din punctul de vedere al planificarii de afaceri, strategia este ansamblul de operatii realizate in vederea atingerii unui obiectiv. Strategia de...

Afaceri in sistem ecologic. Influentele industriei si ale concurentei

de Idei de afaceri
15 Dec 2022
Pe langa influenta industriei si concurentei asupra firmei dumneavoastra mai exista de asemenea si alte influente care pot sa va afecteze in mod...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2023







 
[x]