Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Critica negativa VS Critica pozitiva! Mare grija la nuante ...
Ce este critica pozitiva si care este impactul ei asupra celor criticati si asupra celor care critica? Dar invers? Haideti sa analizam putin situatia si sa vedem, de fapt si de drept, cate beneficii va aduce fiecare dintre cele doua forme de critica! S-ar putea sa priviti lucrurile dintr-o alta perspectiva dupa ce cititi acest articol, asa ca opriti-va acum daca sunteti multumit cu felul in care criticati!
Superiorul X: "Nu esti in stare sa trimiti un colet cum trebuie? Nu ai pus data, nu ai pus stampila, nu ai pus nimic! Ce faci toata ziua in biroul ala al tau?"Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Cultura castravetelui anti-diabet
Cresterea prepelitelor japoneze
Propriul meu plan de afaceri
Superiorul Y: "Avem un colet si nu are stampila si nici data pe el. Cred ca e trimis de tine. Hai sa fim mai atenti pe viitor sa nu mai trimitem coletul fara aceste lucruri."
In prima situatie, subordonatul este atat de tavalit, rusinat samd, incat primul lui gand este ca superiorul lui il crede un cretin incompetent, un om de nimic, lipsit de valoare. Se gandeste automat ca poate il paste si o concediere si poate incepe deja sa isi si caute un loc de munca, in avans, sa fie acoperit. Si oricum, aici nu prea are ce cauta din moment ce este tratat asa pentru o greseala umana. La urma urmei, cu totii mai uitam, cu totii gresim, cu totii o mai comitem din timp in timp.
Ideea esentiala este sa nu se intample prea des si cea mai buna strategie este critica pozitiva, forma de critica care te face pe tine, ca subordonat, sa multumesti la final. Sa vrei sa nu il mai dezamagesti pe acest om care ti-a aratat toata ingaduinta de care este un om posibil. Te simti rusinat si te mustri singuri, daca celalalt nu o face.
Acesta este adevarul! Cand sefii ne iarta greseli, noi singuri ne asprim conversatia cu noi insine. Ne mustram singuri si pe viitor ne luam toate masurile de precautie pentru ca greseala comisa sa nu se mai repete, fiindca avem posibilitatea sa ne concentram pe greseala si nu pe modul in care am fost tratati.
In primul exemplu, o companie poate pierde un om pentru o greseala, mai grava sau mai neinsemnata. Si trebuie sa intelegem ca nuanta conteaza si ca din cauza faptului ca nu suntem buni comunicatori, compania poate pierde un om, mai bun sau mai slab. Asa ca multi vor spune ca urmatorul pas este sa punem in balanta daca omul este destul de valoros ca sa beneficieze de abilitatile noastre de critica pozitiva. Eu va spun ca si cei slabi merita tratamentul de care beneficiaza angajatii valorosi.
De ce? Simplu! Cand angajatii valorosi vad cum te comporti cu un coleg de-al lor, este la fel ca si cum le-ai face lor acest lucru. Vor vedea ce fel de om poti fi, cate fete iti poti arata, de ce esti capabil, cum te poti transforma in relatia cu diverse persoane.
Mult succes si management de calitate!
sursa foto: www.sxc.hu
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit