de Idei de afaceri
26 Oct. 2022
570
Cand deveniti parinte, una dintre foarte importantele dvs. preocupari este sa va fotografiati bebelusul din toate pozitiile, dimineata, la pranz si seara. In patut, pe masa de infasat, cu mamica, cu bunica, cu biberonul, la baita etc. normal, timpul zboara si nu vreti sa se piarda aceste momente.
Din pacate, insa, fotografiile sunt facute de… dvs. (un amator total), iar aparatul pe care-l folositi, chiar daca e digital si a costat 300 de euro, tot mai scoate imagini miscate.
De aceea, cand priviti sumedenia de fotografii pe care le-ati realizat, nu gasiti prea multe care sa aiba si ceva valoare artistica. recunoasteti, sunt destul de banale! respectivele fotografii nu exprima mai deloc candoarea, seninatatea si bucuria copilului dvs. si, deci, nu emotioneaza. Pentru un privitor din afara familiei ar putea fi chiar plictisitoare.
Solutia ar fi sa apelati la serviciile unui profesionist: un fotograf de meserie care sa imortalizeze ca la carte momente obisnuite sau mai speciale din viata copilului (familiei) dvs. ar veni si acasa, ar veni si in parc, ar veni si la petrecerea pe care o dati la Mcdonald’s de ziua micutului, ar veni oriunde si oricand il chemati. de fiecare data, rezultatul ar fi nu 150 de poze, ci doar 10.
Dar ce poze! le-ati privi minute in sir, fara sa va saturati, intr-atat sunt de expresive si de bune calitativ. Fotograful a reusit sa surprinda copilul in niste ipostaze magnifice si de o naturalete absoluta.
E clar, omul isi merita banii, care nici nu sunt foarte multi: cca 75 de euro pentru o sedinta de o ora si jumatate. Afacerea pe care v-o propunem este sa deveniti dvs. un astfel de fotograf.
Cum luati startul
A face fotografii copiilor este una dintre acele rare afaceri pentru care nu aveti nevoie de spatiu comercial. De fapt, nu aveti nevoie de niciun fel de spatiu. Pentru a demara afacerea si a onora cu succes primele comenzi nu va trebuie decat un aparat foto peste medie (cu zoom, evident), un calculator, cateva zeci de CD-uri albe, un set de carti de vizita si un telefon mobil.
In principiu, aceasta e toata dotarea necesara si, dupa cum e usor de intuit, ea incape pe o jumatate de birou, acasa la dvs. Nu e nevoie de un sediu luxos unde sa va intalniti cu clientii, nu e nevoie de reclama costisitoare, nu e nevoie de angajati si nici de o masina de serviciu (deocamdata).
Eventual, s-ar putea dovedi utila o pagina web, bogat ilustrata, fara ca ea sa reprezinte insa, neaparat, un mijloc de promovare foarte eficient.
Desigur, la un moment dat va trebui sa aveti in vedere si achizitionarea unui aparat foto performant – Canon sau Nikon (toti profesionistii lucreaza pe asa ceva) – dar deocamdata, in faza de inceput, nu este cazul.
Fotografii foarte bune se pot realiza si cu un aparat de cateva sute de euro. Un aparat adevarat, proiectat sa reziste in conditii de utilizare intensa (presa cotidiana sau agentii de presa), asta insemnand peste 100.000 de declansari, costa in jur de 5.000 de euro.
Majoritatea fotografilor prefera digitalul, indiferent de aplicatie: portret, peisaje, fotografie industriala. Motivele? In primul rand, calitatea: un aparat de 6 megapixeli asigura o calitate corespunzatoare, mai ales in cazul fotografiei de familie, unde clientii (parintii) nu sunt profesionisti in domeniul foto si, ca urmare, nu au pretentiile unor profesionisti.
Filmul este mai bun doar in cazul unor imagini care trebuie reproduse la scara mai mare si la o rezolutie foarte buna. In al doilea rand, lucrand pe digital se elimina laboratorul, cu tot procesul complicat de developare si care mananca timp.
Fotografiile pe digital se pot vizualiza imediat pe ecranul aparatului, se pot descarca rapid in calculator si se pot retusa, daca este cazul. Si, in al treilea rand, selectia imaginilor se poate face mult mai usor: in cazul filmului, e greu de ales o fotografie reusita avand doar negativul – ar trebui scos pe pozitiv tot filmul si asta ar insemna costuri suplimentare majore.
Odata ce ati achizitionat aparatul foto, se poate spune ca ati rezolvat in proportie de 95% problema investitiei necesare pentru aceasta afacere.
Pasul urmator este sa va testati talentul de fotograf, inainte de a aborda primii clienti. Pentru testare, nu trebuie decat sa organizati sedinte foto cu copiii prietenilor/vecinilor dvs, pe gratis evident, constient de faptul ca problemele pe care le intampinati aici le veti intampina, in principiu, si cu copiii clientilor.
Parcurgeti toate etapele: stabilirea unei ore pentru sedinta, deplasare la fata locului, pregatire aparatura, familiarizare cu „subiectul”, fotografierea propriu-zisa. Dupa o ora si jumatate, puneti punct, mergeti acasa si descarcati cele 200 de fotografii realizate. Gasiti printre ele 10 imagini de exceptie?
Daca da, sunteti pe drumul cel bun. Daca nu, repetati experienta (dar cu alti copii). Cu cat sunt mai multe aceste testari, cu atat mai bine – se diminueaza sansele ca in cazul unor sedinte „pe bune” sa apara probleme cu care nu v-ati confruntat deja.
Cum sa faceti fotografia perfecta
Ce preferati? O fotografie in care copilul sta smirna in centrul cadrului, cu mainile pe langa corp, privind fix in obiectiv si afisand la comanda un zambet larg (ca la fotograf)? Sau una in care priveste cu ochii mari si gurita cascata (la propriu) o omida care i se catara pe maneca hainei?
Exceptand cazul in care aveti niste gusturi indoielnice, preferati, desigur, a doua varianta. Nu incape indoiala, fotografiile cele mai bune sunt cele nearanjate, adica instantaneele, dar, din pacate, ele nu se obtin deloc usor: va trebuie atentie, dexteritate, ceva experienta si rabdare. Multa rabdare.
Sa recunoastem, copiilor putin le pasa ca va straduiti din rasputeri sa-i fotografiati. Ei vor un singur lucru – sa se joace – si intotdeauna vor gasi ceva mai interesant de facut decat sa pozeze in fata aparatului. Indemnurile de genul „Mami si tati vor o fotografie frumoasa cu tine” sau „Facem o fotografie pe care bunica o sa o tina pe perete” nu dau niciun rezultat.
Si-atunci, daca joaca e singura chestiune care ii intereseaza si care garanteaza o atitudine naturala, de ce nu-i lasati sa se joace? Trebuie sa fiti doar omul din umbra sau, daca vreti, partenerul lor in realizarea unor fotografii de senzatie: dvs. veniti cu partea tehnica (aparatul foto, cunostinte de incadrare, luminozitate etc.), ei vin cu partea emotionala (bucurie, spontaneitate, candoare).
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: afacere cu fotografiifotograf de copiifotograffotografia perfectastart in afacerebusiness ca fotografbusiness cu fotografii