Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa obtii o productivitate mai mare si mai multa loialitate din partea angajatilor?
Politicile privind echilibrul dintre viata profesionala si viata privata aduc beneficii prin mai multe mecanisme. Un mecanism este cel al reducerii stresului datorat conflictului cariera - viata privata care influenteaza performanta in munca. Un alt mecanism este cel al resurselor transferabile.
Orice manager isi doreste o productivitate mai mare si mai multa loialitate din partea angajatilor. Cum se pot obtine acestea? Cititi urmatoarele sfaturi, luati initiativa si faceti o schimbare majora in viata dumneavoastra!Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Atat munca cat si viata privata ofera individului resurse care pot fi utilizate atat pentru imbunatatirea performantelor profesionale, cat si pentru cresterea calitatii vietii in toate celelalte domenii.
Studiile asupra interferentei muncii cu viata privata atrag atentia asupra unui aspect foarte important, si anume ca abilitatile si competentele sunt transferabile.
O abilitate exersata in mediul muncii cum ar fi, de exemplu, managementul conflictelor este o buna resursa in familie sau in viata privata, si invers. Abilitatile exersate si invatate in viata privata sunt resurse pentru cresterea performantei in munca.
Capacitatea de luare a deciziilor, relationare interpersonala,managementul propriului comportament,autocontrolul emotional, managementul situatiilor de criza sunt abilitati care, exersate si aplicate in mai multe contexte, faciliteaza dezvoltarea lor optima.
Sentimentul de autoeficacitate, increderea in propriile abilitati dintr-un domeniu, familie sau munca,are consecinte pozitive asupra celuilalt domeniu.
Mai mult, exersarea asumarii de riscuri in mediul privat influenteaza in mod pozitiv asumarea de riscuri in mediul profesional. Cu cat un manager isi asuma mai multe riscuri in viata privata cu atat va manifesta acest comportament si in mediul profesional.
Companiile care ofera training pentru dezvoltarea unor abilitati cum ar fi managementul comportamental sau autocontrolul emotional are un castig dublu prin faptul ca dezvoltarea acestor abilitati imbunatatesc semnificativ probabilitatea cresterii performantei in munca si in acelasi timp ajuta angajatul sa isi gestioneze mai eficient viata privata.
Toate acestea duc la reducerea semnificativa a unor surse de stres si conflict, care ar putea influenta negativ performanta in munca.
in implementarea strategiilor de imbunatatire a echilibrului dintre viata personala si cea profesionala a angajatiilor, companiile trebuie sa parcurga urmatoa rele etape:
- identificarea nevoilor si motivelor pentru care un astfel de program ar fi util pentru companie;
- examinarea practicilor de echilibru munca –viata de familie/privata, curente in companie;
- crearea unei viziuni si a unor valori ale companiei asociate cu aceste politici;
- identificarea posibilelor bariere prin discutiile cu anagajatii;
- comunicarea politicilor prin intranet, newsletter,pliante sau alte forme de comunicare;
- monitorizarea implementarii si feedback.
La noi, companiile care ofera conditii favorabile pentru atingerea echilibrului intre viata de familie si cariera sunt din pacate rare. Asta nu inseamna ca trebuie sa ne conformam cu aceasta situatie. O propunere de flexibilizare a programului de munca bine pusa la punct si sustinuta de angajati ar putea convinge sefii.
Un manager istet va intelege ca este o situatie castig - castig prin care va obtine o productivitate mai mare si mai multa loialitate din partea angajatilor. Asa ca luati initiativa si faceti o schimbare majora in viata dumneavoastra!
Articole conexe
Managementul riscurilor. Provocarile vietii de antreprenor
de Idei de afaceriAngajatii: Principalii jucatori care dicteaza succesul sau esecul in afacerile mici
de Idei de afaceriManagementul operatiunilor. Planificarea activitatii zilnice in afaceri
de Idei de afaceriCare sunt calitatile unui manager?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit