Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Iata cum sa scrii un mesaj de vanzare

de Alexandra Popescu 17 Iul. 2014 19198
4.32 din 19 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Atunci cand trebuie sa scrii un e-mail de vanzari nu este ca atunci cand ai scrie un simplu e-mail. Acesta necesita respectarea anumitor pasi pentru a fi eficient, iar raspunsul ar fi indicat sa fie unul pozitiv.

 
In continuare sunt prezentate informatiile despre ceea ce trebuie si ce nu trebuie sa scrii intr-un e-mail de vanzari.
 
Ce nu functioneaza si de ce?
Un mail de vanzari gresit are urmatoarea structura: ("Acme" este un nume fictiv al unei companii)
 
Subiect: Acme
 
Buna, (nume perspectiva)! 
Sper ca esti bine.
Acme este liderul industriei... (un paragraf despre cat de minunat este Acme)
Acme are urmatoarele produse si servicii... (o lista)
Acme a servit urmatorii clienti... (cateva companii mari)
As dori sa stabilim un apel telefonic de 20 de minute pentru a discuta despre modul in care va putem ajuta.
Daca aveti nevoie de informatii suplimentare, nu ezitati sa ma sunati la (numarul/adresa de e-mail) sau sa intrati pe site-ul nostru (adresa website).
Cu stima, 
(expeditorul si date de contact)
 
Pentru a intelege de ce acest tip de scrisoare nu obtine raspuns, mesajul trebuie privit din punctul de vedere al potentialului client:
Linia subiectului nu inseamna nimic pentru client, deci, probabil, nu va fi deschis. 
Nu va stiti, asa ca preocuparea pentru starea lui (de sanatate) sunt false.
De ce ar trebui sa ii pese despre compania ta?
Ce au de-a face toate acestea cu clientul?
20 de minute? Cine isi rezerva acest timp pentru a-ti asculta speach-ul de vanzari?
Numarul de telefon si site-ul pot fi gasite in semnatura ta. In plus, dai impresia ca respectivul client este disperat dupa o conversatie cu tine, ceea ce il face sa creada ca si-a pierdut timpul cu tine. 
 
Un astfel de mail nu ar trebui trimis. Clientii vor considera ca isi pierd 3 minute din timpul lor pretios pentru a citi un mail irelevant.
 
Metoda care functioneaza!
Structura unui mail de vanzari care obtine si un raspuns, cel mai probabil, este aceasta:
 
Subiect: (ceva relevant pentru client)
 
Stimate... (Doamna/Domnule + numele clientului)
Va contactez pentru ca as putea fi in masura sa... (potentialul beneficiu pentru client).
Companii, cum ar fi ale dumneavoastra... (lista) ne determina sa facem... (ceva cuantificabil care duce catre acel beneficiu al potentialului client)
Raspunsul la acest e-mail inseamna ca va voi trimite detalii care sa va ajute sa evaluati rapid oferta.
(numele expeditorului si datele de contact)
 
Iata de ce functioneaza aceasta structura:
Linia subiectului determina destinatarul sa deschida e-mailul. Exemple de "ceva relevant" ar putea fi contacte comune, o schimbare recenta in privinta clientilor afacerii etc.
In timp ce multe industrii si companii sunt informale, cand contactezi pe cineva pentru prima data este mai bine sa gresesti pe partea de formalitate. Nimeni nu este insultat de formalitate.
Oamenii apreciaza atunci cand spui totul rapid, asa ca spune-le.
Acesta este mesajul tau de vanzare, insa declarat din punctul de vedere al clientului. 
Este nerealist sa astepti un mail initial pentru a convinge clientul sa se implice intr-o intalnire cu tine. In schimb, vei face urmatorul pas, ceva banal care indica receptivitatea clientului.
Clientul este suficient de inteligent incat sa isi dea seama ca te poate suna la acel numar sau poate accesa acel site, daca este necesar.
 
Sursa: inc.com
 


Tags: afacerivanzariafaceri vanzarie-mail vanzarisfaturi vanzarisfaturi afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.32 din 5 - 19 voturi.

Articole conexe

De la afaceri mici la afaceri mari si invers

de Idei de afaceri
09 Feb 2023
Antreprenoriatul este actul de a fi antreprenor sau “cineva care profita de inovatie, finante si afaceri, intr-un efort de a transforma ideile si...

Promovarea afacerii pe Amazon. Nume si slogan

de Idei de afaceri
05 Apr 2024
Numele marcii este probabil printre putinele detalii la care e greu sa aduci alte schimbari mai tarziu. De aceea este esential sa alegi bine de la...

Productia si serviciile. Procesele de productie in afacerile agricole

de Idei de afaceri
11 Mar 2024
Procesul de productie reprezinta ansamblul operatiunilor care vizeaza activitati economice organizate social ce consta in obtinerea de bunuri...

Planificarea afacerii. Strategia de marketing

de Idei de afaceri
29 Mar 2024
Din punctul de vedere al planificarii de afaceri, strategia este ansamblul de operatii realizate in vederea atingerii unui obiectiv. Strategia de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]