de Alexandra Popescu
17 Iul. 2014
19252
Atunci cand trebuie sa scrii un e-mail de vanzari nu este ca atunci cand ai scrie un simplu e-mail. Acesta necesita respectarea anumitor pasi pentru a fi eficient, iar raspunsul ar fi indicat sa fie unul pozitiv.
In continuare sunt prezentate informatiile despre ceea ce trebuie si ce nu trebuie sa scrii intr-un e-mail de vanzari.
Ce nu functioneaza si de ce?
Un mail de vanzari gresit are urmatoarea structura: ("Acme" este un nume fictiv al unei companii)
Subiect: Acme
Buna, (nume perspectiva)!
Sper ca esti bine.
Acme este liderul industriei... (un paragraf despre cat de minunat este Acme)
Acme are urmatoarele produse si servicii... (o lista)
Acme a servit urmatorii clienti... (cateva companii mari)
As dori sa stabilim un apel telefonic de 20 de minute pentru a discuta despre modul in care va putem ajuta.
Daca aveti nevoie de informatii suplimentare, nu ezitati sa ma sunati la (numarul/adresa de e-mail) sau sa intrati pe site-ul nostru (adresa website).
Cu stima,
(expeditorul si date de contact)
Pentru a intelege de ce acest tip de scrisoare nu obtine raspuns, mesajul trebuie privit din punctul de vedere al potentialului client:
Linia subiectului nu inseamna nimic pentru client, deci, probabil, nu va fi deschis.
Nu va stiti, asa ca preocuparea pentru starea lui (de sanatate) sunt false.
De ce ar trebui sa ii pese despre compania ta?
Ce au de-a face toate acestea cu clientul?
20 de minute? Cine isi rezerva acest timp pentru a-ti asculta speach-ul de vanzari?
Numarul de telefon si site-ul pot fi gasite in semnatura ta. In plus, dai impresia ca respectivul client este disperat dupa o conversatie cu tine, ceea ce il face sa creada ca si-a pierdut timpul cu tine.
Un astfel de mail nu ar trebui trimis. Clientii vor considera ca isi pierd 3 minute din timpul lor pretios pentru a citi un mail irelevant.
Metoda care functioneaza!
Structura unui mail de vanzari care obtine si un raspuns, cel mai probabil, este aceasta:
Subiect: (ceva relevant pentru client)
Stimate... (Doamna/Domnule + numele clientului)
Va contactez pentru ca as putea fi in masura sa... (potentialul beneficiu pentru client).
Companii, cum ar fi ale dumneavoastra... (lista) ne determina sa facem... (ceva cuantificabil care duce catre acel beneficiu al potentialului client)
Raspunsul la acest e-mail inseamna ca va voi trimite detalii care sa va ajute sa evaluati rapid oferta.
(numele expeditorului si datele de contact)
Iata de ce functioneaza aceasta structura:
Linia subiectului determina destinatarul sa deschida e-mailul. Exemple de "ceva relevant" ar putea fi contacte comune, o schimbare recenta in privinta clientilor afacerii etc.
In timp ce multe industrii si companii sunt informale, cand contactezi pe cineva pentru prima data este mai bine sa gresesti pe partea de formalitate. Nimeni nu este insultat de formalitate.
Oamenii apreciaza atunci cand spui totul rapid, asa ca spune-le.
Acesta este mesajul tau de vanzare, insa declarat din punctul de vedere al clientului.
Este nerealist sa astepti un mail initial pentru a convinge clientul sa se implice intr-o intalnire cu tine. In schimb, vei face urmatorul pas, ceva banal care indica receptivitatea clientului.
Clientul este suficient de inteligent incat sa isi dea seama ca te poate suna la acel numar sau poate accesa acel site, daca este necesar.
Sursa: inc.com
Tags: afacerivanzariafaceri vanzarie-mail vanzarisfaturi vanzarisfaturi afaceri