Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Metode eficiente de fidelizare a clientilor

de Idei de afaceri 27 Dec. 2022 858
Metode eficiente de fidelizare a clientilor
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ai grija de loialitatea clientilor si ei iti vor intoarce favoarea. Clientii fideli pot fi foarte importanti in dezvoltarea unei afaceri durabile. De obicei, ei nu mai sunt asa sensibili la preturi, pot fi aproape imuni la rugamintile competitorilor si pot fi si o arma puternica de marketing, promovand sau luand apararea companiei atat in online, cat si in offline - pe gratis.

Daca vrei sa obtii un grad mai mare de loialitate din partea clientilor tai, iata cateva sfaturi:
 
- Anticipeaza dorintele clientilor . Atunci cand una dintre nevoile clientilor este satisfacuta chiar inainte de a fi exprimata, arata ca iti pasa de client ca si individ. Nu e nevoie de abilitati telepatice, ci doar trebuie sa acorzi atentie clien tilor si sa-i cunosti.
 
Chiar merita efortul. Grija pentru clienti genereaza loialitate puternica. De exemplu: in loc sa foloseasca unele dintre acele mesaje standard precum “Dac a baile dvs. au nevoie sa fie curatate, va rugam sa anuntati personalul”, faimosul restaurant al lui Charlie Trotter din Chicago a adoptat de mult timp un sistem proactiv.

In mod discret, chiar ei insisi verifica prosoapele si sapunurile dupa fiecare folosire pentru a nu lasa experienta unui oaspete sa depinda de capriciile oaspetelui anterior, dar si pentru a nu pune un client in pozitia jenanta de a cere un sapun care trebuia sa existe deja in baie.
 
- Angajeaza-ti cu grija oamenii. Intr-o companie ce tinteste catre servicii ireprosabile, un singur membru al echipei, antipatic sau insensibil, poate dauna loialitatii clientilor si moralului echipei. De aceea poate fi mult mai bine sa lasi o pozitie neocupata, decat sa te grabesti sa angajezi pe cineva nepotrivit. Mai mult, excelenta in relatia cu clientii este pe deplin obtinuta atunci cand detinatorul companiei devine un expert in recrutarea si in pregatirea personalului.
 
- Dezvolta un limbaj utilizat in relatiile cu clientii. Creeaza si repeta o lista de cuvinte si expresii care se potrivesc perfect cu produsul sau serviciile tale. Elimina orice limbaj care nu are legatura cu marca. De exemplu, expresia “Fiti fara grija”, in regula din partea unui vanzator la un magazin de echipament audio din Portland, dar nu si din partea unei persoane care se ocupa de vanzari la magazinul C artier in Milano.
 
Mai mult, cauta si inlocuieste orice cuvinte care pot leza sentimentele clientilor. De exemplu, evita sa-i spui unui client “Ne sunteti dator”, in schimb incearca: “Inregistrarile noastre par sa arate ...”.
 
- Dedica-te recunoasterii fiecarui client care cumpara din nou de la tine. Indiferent de profilul afacerii tale sau de marimea ei, cunoaste-ti clientul asa cum o face un barman, portar sau o coafeza. De exemplu, genul de profesionist care ar cunoaste preferintele fiecarui client, numele animalului sau de companie, cand a venit ultima oara si alte detalii.
 
Sistemele pe computer cu ajutorul carora tii evidenta clientilor – si un personal atent – pot contribui la crearea sentimentului acela de “ca acasa” – indiferent de marimea si pretul oferit de afacerea ta si indiferent daca e online sau in constructii.
 
- Ai grija ca atat momentul sosirii, cat si cel al plecarii sa fie perfecte. Studii psihologice au demonstrat cum clientii isi aduc aminte de primul si ultimul minut al servirii mult mai bine – si mult mai mult timp – in comparatie cu restul. Primele si ultimele elemente ale interactiunii cu clientii trebuie foarte bine puse la punct, pentru ca ele raman in memoria acestora.
 
- Creste viteza livrarii serviciilor. Clientii moderni se asteapta la servicii rapide mult mai mult decat orice generatie dinaintea lor. Nu doar mai rapide decat cele dorite de parintii lor, dar chiar mai rapide decat cele dorite de ei anul trecut. In era iPhone si Amazon.com, mai bine nu mai livrezi deloc produsul decat sa-l livrezi cu intarziere.
 
Arata-ti personalitatea. Atunci cand clientii aleg sa interactioneze cu o persoana din compania ta, ei vor ca interactiunea sa fie, ei bine, umana – chiar si intr-o interactiune online. De exemplu, de ce sa trimiti clientilor e-mailuri cu mentiunea “Va rugam nu raspundeti la acest e-mail”? In schimb, pe cat posibil, invita destinatarii, chiar si pe cei ai e-mailurilor trimise in masa, sa raspunda direct – si, bineinteles, asigura-te ca cineva le va scrie inapoi.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: fidelizarea clientilormetodeloialitate

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Promovarea offline. Metode de promovare in fata clientului

de Idei de afaceri
05 Ian 2024
Promovarea proiectului in offline este la fel de importanta ca si strategia online. Sunt in continuare o multime de utilizatori la care nu poti...

Metode eficiente in afaceri. Cum vand?

de Idei de afaceri
15 Ian 2024
Poti sa vizitezi un client de trei sau patru ori, fiind refuzat de fiecare data. Dar ai nevoie de acel client. Cum ii poti servi doar povestea...

5 metode simple prin care iti dai seama ca ai o idee de afacere buna

de Florin Amariei
07 Mai 2021
Daca vrei sa intri in lumea antreprenoriatului si nu esti inca 100% sigur de asta, atunci incearca aceste 5 metode simple prin care iti dai seama ca...

Metode prin care sa iti imbunatatesti gandirea antreprenoriala

de Florin Amariei
01 Ian 2020
Orice om de afaceri care si-a dorit sa intre in lumea antreprenoriala s-a intalnit cel putin o data cu provocarea de a gasi solutii noi la probleme...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]