Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Metode eficiente in afaceri. Cum vand?

de Idei de afaceri 15 Ian. 2024 510
Metode eficiente in afaceri. Cum vand?
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Poti sa vizitezi un client de trei sau patru ori, fiind refuzat de fiecare data. Dar ai nevoie de acel client. Cum ii poti servi doar povestea produsului de fiecare data? Evident, ii prezinti povestea produsului, chiar daca iti spune ca si-o aminteste, avantajul fiind ca a uitat unele puncte-cheie.

Vanzarea prin marketing direct

 
Daca o lista de nume si de adrese ale potentialilor clienti este usor de gasit, de ce sa nu le scrii direct o scrisoare de vanzari? Pentru a veni in intampinarea necesitatilor de marketing direct ale firmelor mari, exista diversi „brokeri de liste“ care vand liste de e-mailuri ale persoanelor care au in comun diverse trasaturi: de exemplu, castiga peste 100.000 de lire pe an sau sunt proprietari de ambarcatiuni, amatori de computere sau opticieni. Gama este nesfarsita.
 
O intreprindere mica poate apela la brokerii de liste sau, de regula, poate sa inceapa fara niciun cost prin a consulta Pagini Aurii. Compania de posta este dornica sa incurajeze marketingul direct si face diverse oferte in acest sens, publicand si ghiduri de editare utile, ca, de exemplu, cele referitoare la arta redactarii scrisorilor de vanzare eficiente.
 
Marketingul direct ofera ocazia de a pune in aplicare idei stralucite, pentru ca nu te limitezi doar la trimiterea unor scrisori. O mostra de produs, un bilet la o demonstratie sau un voucher care poate fi incasat pe baza produsului pot fi niste „momeli“ bune.
 
Adesea se face referire la o idee excelenta de marketing direct de acum cativa ani: ziarul Guardian voia ca un numar limitat de persoane - in special barbati - din marile agentii de publicitate sa participe la o prezentare. A trimis celor cateva persoane selectate invitatii, insotite de o batista de lux din matase. In scrisoare li se spunea ca, daca veneau la prezentare, urmau sa primeasca si cravata de matase din set. Practic, au venit toti invitatii.
 
Dar un marketing mai impresionat, dar mai putin inteligent abia daca ar fi asigurat 1-2% raspunsuri. In ziua de azi, daca apelezi la marketingul direct in cazul VIP-urilor, cel mai bine e sa verifici cu politia tot ce depaseste dimensiunea unei scrisori. Scrisoarea ta cu premiu isi va pierde din impact daca este deschisa de brigada antitero intr-o explozie controlata.
 

Vanzarea prin telefon

 
Telefonul poate fi foarte util ca metoda de stabilire a vizitelor de vanzari. De exemplu, daca vinzi fermierilor, de ce sa nu telefonezi prin Pagini Aurii pentru a intreba cand poti sa vii pentru a face o demonstratie a produsului tau?
 
Retine ca unii proprietari de afaceri sunt disponibili doar in anumite momente ale zilei, cum ar fi fermierii, proprietarii de carciumi sau de restaurante. Altii nu sunt disponibili in anumite momente ale anului: in ianuarie, pur si simplu, n-o sa-i gasesti pe proprietarii de pensiuni, pentru ca sunt plecati intr-o binemeritata croaziera.
 

Vanzarea prin demonstratii la domiciliu

 
Multe intreprinderi mici gasesc foarte rentabila aceasta metoda de vanzare. Majoritatea firmelor de succes vand bunuri pentru casa sau pentru familie. Cei mai multi operatori de demonstratii la domiciliu par sa fie producatori de oale, tricotaje, produse din lemn, imbracaminte si jucarii de plus. Nu toti respecta „regulile“.
 
Un designer de imbracaminte pe comanda organizeaza parade de moda in casele celor instariti, la care clientii pot sa probeze diverse articole de imbracaminte dupa ce au fost prezentate. Hainele se ridica la preturi din trei cifre. Nu este altceva decat o demonstratie la domiciliu, dar clientii ar lua distanta daca ai numi-o asa.
 
Pentru a demara o operatiune de demonstratii la domiciliu, trebuie sa recrutezi „gazde“ (de regula, femei), persoanele care vor invita prieteni si cunostinte la demonstratia care se va tine in casa lor.
 
In mod normal primesc o cota din incasari, de obicei in jur de 10 procente din vanzarile realizate in seara respectiva. Adesea nu primesc bani, ci produse de suma respectiva. Poti sa gasesti gazde prin urmatoarele metode:
 
- mergand din usa in usa sau platind pe cineva sa o faca
 
- distribuind fluturasi in care inviti posibilele gazde sa te sune
 
- intreband in jur, mai ales pe cei care fac parte din cluburi si grupuri
 
- facand publicitate pe social media
 
- adresandu-te persoanelor implicate in vanzari directe, de exemplu pe doamna de la Avon
 
- contactand alte firme mici care vand prin demonstratii la domiciliu
 
Ultima metoda poate parea mai dificila, dar firmele de consultanta si micile cluburi de afaceri ar trebui sa te puna in legatura cu astfel de persoane. Trebuie sa-ti construiesti o retea buna de gazde, pentru ca niciuna nu poate sa sustina demonstratii saptamanal pentru tine: ar ramane rapid fara invitati.
 
Va trebui sa bugetezi doua articole de cheltuieli. Toti participantii trebuie sa primeasca un cadou, de preferinta un articol util sau decorativ fabricat de tine sau pe care este scris numele tau. Daca acest lucru nu este posibil, la fel de bun ar putea fi si un pahar cu vin.
 
Gazda iti va multumi daca ii pui la dispozitie niste fluturasi despre produsele tale pe care sa poata scrie invitatia catre participanti.
 
Merita sa iei in calcul includerea in gama de produse a catorva articole marunte care pot fi cumparate la preturi modice de catre cei care chiar nu vor nimic, dar nu vor sa o dezamageasca pe gazda.
 
Invitatii la demonstratie platesc in numerar sau fac comenzi si dau un avans. In ultima situatie vei avea nevoie de formulare de comanda si de chitantier, ambele putand fi combinate intr-un singur document. Va fi nevoie si de un anumit sistem care sa controleze datele de livrare, intrucat unele produse vor fi cumparate pentru cadouri, situatie in care coordonarea livrarii este esentiala. Cand livrezi marfa, incasezi si restul platii.
 
Ca si in cazul celorlalte metode de vanzare directa, incasezi pretul cu amanuntul integral si nu ai nicio problema cu sistemele de pastrare a evidentei facturilor si de control al creditului si nici cu plata la livrare. In acelasi timp iti creezi o lista de e-mailuri pe care o poti folosi in vanzarile ulterioare prin marketing direct.

Aceasta ar trebui sa fie destul de eficienta, intrucat contine persoane care sunt, probabil, deja niste clienti multumiti. In plus, unii dintre invitatii la aceste demonstratii sunt dispusi sa devina gazde.
 
Planificatorii de demonstratii descopera ca deseori trebuie sa lucreze in perechi. In timp ce realizeaza o demonstratie si o vanzare buna, gazda nu vrea totusi sa piarda atentia auditoriului, pentru ca trebuie sa traga o fuga pana la masina sa aduca ceva.

La evenimentele bine reprezentate poti sa pui doi oameni sa lucreze la capacitate maxima si sa stranga comenzi. Daca ai doar unul, s-ar putea sa ratezi unele comenzi si s-ar putea ca unul sau doua produse sa dispara pe neobservate.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: vanzarea prin marketing directvanzarea prin telefonvanzarea prin demonstratii la domiciliu

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]