de Bianca Tila
11 Aug. 2022
667
Seful Ryanair a avertizat ca era biletelor la 10 euro sau mai putin s-a terminat odata cu explozia pretului la energie.
Din cauza exploziei pretului la energie, era in care bieltele de avion costau 10 euro si chiar mai putin s-a terminat, a subliniat directorul general de la companiea aeriana irlandeza de tip low-cost Ryanair, Michael O'Leary, informeaza AFP.
"Cred ca nu vom mai avea bilete de 10 euro deoarece cotatiile petroliere sunt mult mai ridicate dupa invadarea Ucrainei de catre Rusia. Cred ca nu vom mai vedea astfel de tarife timp de mai multi ani", a afirmat Michael O’Leary intr-un interviu acordat joi postului de radio BBC Radio 4.
In ultimii 20 de ani, companiile aeriene de tip low-cost, precum Ryanair si rivala britanica Easyjet, au bulversat piata transportului aerian gratie preturilor reduse. Aceasta masura a stimulat calatoriile pe distante scurte, in special pentru vacantele de tip city break.
Tarifele medii la biletele Ryanair urmeaza sa afiseze cresteri de la aproximativ 10 euro, pana la aproximativ 50 de euro pe cursa in urmatorii cinci ani, conform lui Michael O'Leary.
Aceasta crestere se datoreaza structurii tarifare a curselor de tip low-cost in care exista numeroase costuri suplimentare pentru bagaje. De asemenea, ridicarea preturilor ar putea conduce la majorarea semnificativa a costului total al unei calatorii dus-intors pana la cateva sute de euro, lucru ce ar afecta major cererea pentru calatoriile in regim low-cost.
In ultimul an, scumpirea petrolului cu un avans de 36% in cazul titeiului Brent cotata la Londra a afectat companiile low-cost in raport cu transportatorii traditionali. Acest fapt se resimte si in bugetele gospodariilor.
Cererea pentru calatorii cu avionul se va mentine, tinand cont de constrangerile bugetare cu care se confrunta consumatorii, astfel transportatorii de tip low-cost vor controla cea mai mare parte a pietei, potrivit lui Michael O'Leary.
De asemenea, acesta a criticat joi Brexitul care a redus accesul muncitorilor europeni in Marea Britanie. Anterior, acestia asigurau sute de mii de locuri de munca. "Piata muncii este foarte tensionata, in special pentru locurile de munca slab calificate in domeniul hotelier si al restaurantelor, in distributie si agricultura, dar si in securitatea si gestionarea bagajelor din aeroporturi", a subliniat directorul Ryanair.
Ryanair este cea mai mare companie aeriana de tip low-cost din Europa, conform numarului de pasageri. De asemenea, compania opera 21 de rute de pe aeroporturile din Romania, respectiv Bucuresti si Craiova.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: ryanairavion 10 eurobilete 10 eurolow-cost