Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Strategii in business. Tehnica de vanzare AIDA

de Idei de afaceri 05 Apr. 2024 128
Strategii in business. Tehnica de vanzare AIDA
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In orice carte de vanzari sau la orice training de initiere in aceasta „arta“ a vanzarilor este prezentata aceasta metoda. Majoritatea agentilor de vanzari (traditional sales sau telesales), folosesc aceasta tehnica, facand-o constient sau chiar inconstient, in ordinea corecta a pasilor ce trebuie urmati sau in o cu totul alta ordine.

Metoda AIDA

 
A – Atentie
 
I – Interes
 
D – Dorinta
 
A – Actiune
 
Un anumit lucru capteaza atentia clientului, daca e relevant, acesta devine interesat sa afle mai multe despre respectivul lucru. Daca serviciul corespunde nevoilor clientului acesta incepe sa si-l doreasca, insa trebuie sa fie motivat sa treaca imediat la actiune si sa cumpere produsul respectiv ignorand precautia fireasca pe care o are orice om in momentul in care trebuie sa scoata bani din buzunar.
 
A – Atentie:
 
Cum captam, cum atragem atentia clientului?
 
Nu chiar atat de simplu. De ce? Pentru ca atat la telefon, cat si fata in fata avem la dispozitie cateva secunde pentru a capta atentia potentialului client. Prima impresie conteaza foarte mult, asa ca prima recomandare este sa zambiti.
 
Surprinde-l pe client. Una din metodele de impact este sa ii faci o surpriza, o surpriza placuta, care sa il apropie de tine in loc de o surpriza care sa-l sperie si sa-l faca sa fuga de tine. Metoda prin care poti castiga atentia este sa incepi printr-o intrebare directa, deschisa, provocatoare, care sa aiba legatura cu domeniul sau de interes:
 
– Vi s-a intamplat vreodata sa...? 
– Ati observat ca...? 
– Cat de mult...? 
– Stiati ca...?
 
Dupa ce am castigat atentia e cazul sa trecem la etapa urmatoare: I – Interes
 
L-am facut atent, ne urmareste, e gata sa asculte ce avem de zis. Trebuie acum sa-i castigam interesul. Cum facem asta? 
 
– Il lasam sa ne spuna care sunt problemele lui. 
– Ii prezentam solutii pe care le avem pentru rezolvarea problemelor lui. 
– Ii spunem o poveste despre cum produsul a ajutat pe altcineva, o marturie din partea unui client etc.
 
Intotdeauna trebuie sa fim atenti si sa prezentam atat caracteristicile produsului pe care il vindem, dar mai ales beneficiile lui. Nu uitati „Caracteristicile spun, beneficiile vand“. Am ajuns sa il facem pe client sa fie interesat de produsul nostru, sa stie ca are nevoie de produsul nostru si ca acesta il poate ajuta, dar aceasta nu determina actiunea, aceasta fiind determinata de dorinta. Dorinta este factorul motivator care declanseaza actiunea.
 
D – Dorinta
 
Cum facem clientul sa isi doreasca produsul pe care i l-am propus? Nimic mai simplu. Folosim cateva metode de marketing traditional, precum:
 
- aratandu-le ca produsul nostru este valabil doar pentru o anumita perioada de timp si doar pentru un anumit numar de persoane;
- aratandcum alti oameni pe care ii cunoaste au achizitionat produsul si au fost multumiti de el (marturii); oferindu-i produsul pentru o perioada limitata de timp sa-l foloseasca fara nici un cost, sa il testeze 
 
Si acum sa facem clientul sa treaca la actiune. Tineti minte: in vanzari vorbim intotdeauna la prezent, niciodata la trecut sau la viitor, vanzarea trebuie sa aiba loc acum. Deci, sa facem clientul sa cumpere.
 
A – Actiune
 
Putem determina clientul sa cumpere produsul pe care il vindem oferindu-i o reducere pentru achizitionarea imediata sau un cadou care sa il atraga.
 
De altfel, il putem impinge sa treaca la actiune raspunzandu-i la intrebari cu alte intrebari. Exemplu: clientul intreaba: „Si daca produsul se strica am vreo garantie?“, noi raspundem: „Bineinteles! 90 de zile! Deci va trimit acum produsul pe adresa...?“. Folositi aceasta metoda, incercati-o si testati-o si veti descoperi placerea de a vinde.
 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: aidastrategii afaceretehnici de vanzarevanzare

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]