Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Strategii in business. Tratarea obiectiilor

de Idei de afaceri 30 Nov. 2023 145
Strategii in business. Tratarea obiectiilor
4.75 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Se intampla foarte des ca oferta sa fie respinsa, chiar daca vanzatorul o considera „imposibil de refuzat“. Uneori cumparatorul obiecteaza chiar impotriva ideii de a asculta prezentarea. Evident ca, pentru a reusi vanzarea, obiectiile trebuie tratate. Primul pas este identificarea tipului de obiectie, apoi ea va fi tratata conform regulilor pentru categoria din care face parte.

Dupa impactul pe care il pot avea asupra reusitei vanzarii, obiectiile pot fi: obiectii minore, care de fapt arata interesul pentru produs/serviciu.

In acest caz, cumparatorul doreste mai multe informatii; obiectii majore, care indica opozitia cumparatorului fata de cumparare sau fata de necesitatea de a i se prezenta produsul. Deblocarea se va face tot furnizand suficiente informatii, desi la prima vedere cumparatorul vrea sa termine intalnirea cat mai repede.
 
In afara de impact, obiectia mai este caracterizata de natura ei:

- obiectii de amanare – cumparatorul amana intalnirea sau, daca intalnirea a avut loc, amana plasarea comenzii;

- obiectii privind nevoia – se refera fie la faptul ca nevoia nu exista pur si simplu, fie ca a fost incorect inteleasa de vanzator;

- obiectii privind produsul/serviciul – vizeaza caracteristicile, avantajele sau beneficiile si apar fie inaintea prezentarii („las' ca stiu eu ca nu e bun“) fie pe parcursul sau la sfarsitul ei;

- obiectii privind originea produsului/serviciului – privesc locul unde este fabricat produsul, firma care-l fabrica sau chiar persoana care il vinde;

- obiectii de natura baneasca – cel mai adesea este vorba de pret, dar, de asemenea, poate fi legata si de sistemul de rate, de marimea sau durata creditului acordat;

- obiectiile ascunse – pot fi de oricare dintre tipurile de mai sus, dar nu este ridicata explicit de catre cumparator, ci detectabila doar prin aceea ca, desi pare convins, cumparatorul refuza sa faca vreo comanda.
 
Ca regula generala, obiectiile sunt tratate in doi pasi:
 
- intai obiectia trebuie cu adevarat inteleasa;
 
- odata obiectia inteleasa, vanzatorul va furniza clientului informatia necesara pentru a transforma refuzul in acceptare. Cele doua greseli grave pe care le poate face un vanzator in etapa de tratare a obiectiilor sunt sa raspunda inainte sa fi pus intrebarile de clarificare necesare sau sa dea cu buna stiinta alte raspunsuri in speranta „ca-l va face pe client din vorbe“.
 
Cel mai bine este ca obiectiile sa fie preintampinate inca din fazele de deschidere a discutiei sau de prezentare. Vanzatorii noi trebuie sa se intereseze la colegii lor in legatura cu cele mai frecvente obiectii care vin din partea clientilor. In cazul in care nu au pe cine sa intrebe, isi pot face niste idei despre posibilele obiectii studiind produsul in sine si comparandu-l cu ceea ce ofera concurentii.
 
Vanzatorilor cu experienta le este mult mai usor sa-si ajusteze deschiderea sau prezentarea asa incat sa preintampine obiectiile pentru ca s-au intalnit deja cu situatiile respective si stiu si ce exista la competitori.

Riscul vanzatorilor cu experienta este sa fie prea increzatori in capacitatea lor de a raspunde obiectiilor si, in consecinta, sa prefere sa invinga in confruntare in loc sa o evite din start.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: strategii in afaceribusinessvanzareobiectii in vanzareobiectiivanzatoragent de vanzari

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

3 moduri prin care poti atrage clienti noi catre businessul tau

de Idei de afaceri
18 Mar 2024
In economia moderna competitiva, ca intreprinzator, te confrunti cu o provocare constanta: sa atragi clienti noi. Acesta nu este doar un lux, ci o...

MVP-ul (Minimum viable product). Ce este si care este scopul lui intr-un business

de Bianca Tila
23 Feb 2024
Mediul afacerilor se dezvolta din ce in ce mai repede si devine o poarta intimidanta pentru tinerii antreprenori. De aceea, este important sa ne...

Tehnici de vanzare verificate si aplicabile pe piata din Romania

de Idei de afaceri
21 Feb 2023
Pentru a putea vinde absolut orice trebuie sa fii in primul si in primul rand pozitiv. Trebuie sa ai incredere in tine, in capacitatile tale de...

Strategii in business. Tehnica de vanzare AIDA

de Idei de afaceri
05 Apr 2024
In orice carte de vanzari sau la orice training de initiere in aceasta „arta“ a vanzarilor este prezentata aceasta metoda. Majoritatea agentilor...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]