Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Strategii in business. Tratarea obiectiilor
Se intampla foarte des ca oferta sa fie respinsa, chiar daca vanzatorul o considera „imposibil de refuzat“. Uneori cumparatorul obiecteaza chiar impotriva ideii de a asculta prezentarea. Evident ca, pentru a reusi vanzarea, obiectiile trebuie tratate. Primul pas este identificarea tipului de obiectie, apoi ea va fi tratata conform regulilor pentru categoria din care face parte.
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cresterea prepelitelor japoneze
In acest caz, cumparatorul doreste mai multe informatii; obiectii majore, care indica opozitia cumparatorului fata de cumparare sau fata de necesitatea de a i se prezenta produsul. Deblocarea se va face tot furnizand suficiente informatii, desi la prima vedere cumparatorul vrea sa termine intalnirea cat mai repede.
- obiectii de amanare – cumparatorul amana intalnirea sau, daca intalnirea a avut loc, amana plasarea comenzii;
- obiectii privind nevoia – se refera fie la faptul ca nevoia nu exista pur si simplu, fie ca a fost incorect inteleasa de vanzator;
- obiectii privind produsul/serviciul – vizeaza caracteristicile, avantajele sau beneficiile si apar fie inaintea prezentarii („las' ca stiu eu ca nu e bun“) fie pe parcursul sau la sfarsitul ei;
- obiectii privind originea produsului/serviciului – privesc locul unde este fabricat produsul, firma care-l fabrica sau chiar persoana care il vinde;
- obiectii de natura baneasca – cel mai adesea este vorba de pret, dar, de asemenea, poate fi legata si de sistemul de rate, de marimea sau durata creditului acordat;
- obiectiile ascunse – pot fi de oricare dintre tipurile de mai sus, dar nu este ridicata explicit de catre cumparator, ci detectabila doar prin aceea ca, desi pare convins, cumparatorul refuza sa faca vreo comanda.
Riscul vanzatorilor cu experienta este sa fie prea increzatori in capacitatea lor de a raspunde obiectiilor si, in consecinta, sa prefere sa invinga in confruntare in loc sa o evite din start.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
3 moduri prin care poti atrage clienti noi catre businessul tau
de Idei de afaceriMVP-ul (Minimum viable product). Ce este si care este scopul lui intr-un business
de Bianca TilaTehnici de vanzare verificate si aplicabile pe piata din Romania
de Idei de afaceriStrategii in business. Tehnica de vanzare AIDA
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit