de Idei de afaceri
07 Mar. 2024
913
Aflarea competitorilor isi are fundatia in cunoasterea ei in cele mai mici detalii. Primul pas: alcatuieste o lista cu firmele care activeaza in acelasi domeniu si studiaza-le ofertele, preturile si strategiile de marketing.
Scopul prospectarii pietei si a concurentei este de a obtine informatii care sa-ti imbunatateasca activitatea si nu acela de a copia un alt antreprenor. Datele pe care le vei aduna vor fi de folos in masura in care le poti adapta la nevoile specifice companiei tale si in masura in care reusesti sa le depasesti pentru a aduce un avans strategic in fata competitorilor.
Fara o buna documentare asupra nisei in care iti conduci activitatea nu vei sti ce sa oferi clientilor si cat sa le ceri in schimb, nu vei sti unde te situezi in ierahia concurentiala si cat de multe ofera afacerea ta de fapt.
Strategii
Iata care sunt cele mai bune strategii pentru depasirea competitiei:
- Garantia calitatii si durabilitatii. Un produs sau un serviciu de calitate si cu un ciclu de viata lung este singurul lucru fara de care nu putem vorbi de o af acere in adevaratul sens al cuvantului. Produsele de proasta calitate nu se vor vinde, oricat capital investesti in advertising si in marketing.
- Performanta si eficienta la nivel inalt. Aceste doua concepte sunt primele pe care trebuie sa le ai in minte inainte de a incepe sa studiezi competitorii. NU poti sa supravietuiesti in fata concurentei daca nu oferi produse sau servicii folositoare si eficiente.
- Raport bun calitate-pret. Politica de pret este indiscutabil importanta. Ca atare, nu poti comercializa produse care nu respecta calitatea sau pretul pietei. Afla preturile de vanzare ale competitorilor si alcatuieste o strategie de pret favorabila.
- Upgradare permanenta. Clientii sunt dinamici si isi schimba perspectivele, dorintele si nevoile in mod continuu. De aceea trebuie si tu trebuie sa modifici si sa imbunatatesti in mod regulat oferta. Competitia poate fi invinsa prin oferirea unor produse si servicii unice sau pentru care competitorii nu au furnizori potriviti.
- Gama diversificata de produse si servicii. Clientii adora optiunile. Le place sa aleaga din oferte variate, sa aleaga accesorii, marimi, culori si lista ramane deschisa pentru orice detaliu al produselor. Cu cat au la dispozitie mai multe optiuni cu atat vor fi mai inte resati sa achizitioneze un produs sau sa foloseasca un serviciu al firmei tale in defavoarea concurentei.
- Bonusuri, promotii, concursuri, livrari gratuite. In cazul in care ai uitat, iti reamintim: clientii ravnesc la orice avantaj material le poti oferi. Este un mod de a fideliza clientii si a atrage o intreaga suita de alti consumatori datorita marketing-ului "din-gura-in-gura". Tine minte: orice ai face, vorba se duce si daca sunt pareri pozitive, vei castiga un avans fata de competitorii tai.
- Customer service impecabil. Trateaza-ti clientii cu respect si cu atentie, fa-i sa se simta valorosi, rezolva-le problemele, raspunde-le la intrebari si la telefoane, felicita-i in ziua aniversarii lor, trimite-le un cadou de Craciun si i-ai castigat de partea ta. Vor ignora complet firmele competitoare.
- Creativitate. Pentru a lupta eficient impotriva concurentei trebuie sa apelezi la creativitate, la spontaneitate si sa iei decizii rapid. Spre exemplu, daca ai o noua propunere de afaceri iti poti mari gama de produse, sau ai ocazia sa-ti faci reclama intr-o noua publicatie si orice alte oportunitati s-ar ivi trebuie trebuie sa actionezi inaintea firmelor competitoare.
- Advertising, advertising si iar advertising. Investeste in serviciile unei firme specializate sau creaza-ti propriul departament de advertising si incearca sa-ti faci cat mai vizibila afacerea. In acest mod vei castiga notorietate in randul posibililor clienti si vei da valoare imaginii firmei. Clientii vechi vor aprecia mai mult ofertele tale si vor deveni mai loiali.
- Apreciaza-ti angajatii. Personalul este foarte important pentru orice firma. Daca nu iti tratezi angajatii conform asteptarilor si nevoilor lor risti sa ii pierzi, sa nu iti amortizezi investiile pe care le-ai facut in pregatirea lor si sa lasi competitorii sa profite de pe urma afacerii tale. Cum? Primele locuri de munca pe care le vor cauta fostii tai angajati vor fi cele din cadrul firmelor competitoare. Pot divulga secretele afacerii, si de ce nu, pot lua cu ei clientii si furnizorii tai. Cu alte cuvinte, investeste in personal si vei avea de castigat.
- Trateaza-ti competitorii cu respect. Nu vorbi de rau concurenta si nu iti atribui munca care nu-ti apartine. Ofera respect si este posibil sa primesti la ra ndul tau acelasi tratament. Daca nu ii vei trata cu profesionalism, cu siguranta nu te vor trata nici ei.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: concurentastrategiibusiness