Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Strategii prin care poti invinge concurenta

de Idei de afaceri 07 Mar. 2024 914
Strategii prin care poti invinge concurenta
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aflarea competitorilor isi are fundatia in cunoasterea ei in cele mai mici detalii. Primul pas: alcatuieste o lista cu firmele care activeaza in acelasi domeniu si studiaza-le ofertele, preturile si strategiile de marketing.

Scopul prospectarii pietei si a concurentei este de a obtine informatii care sa-ti imbunatateasca activitatea si nu acela de a copia un alt antreprenor. Datele pe care le vei aduna vor fi de folos in masura in care le poti adapta la nevoile specifice companiei tale si in masura in care reusesti sa le depasesti pentru a aduce un avans strategic in fata competitorilor.
 
Fara o buna documentare asupra nisei in care iti conduci activitatea nu vei sti ce sa oferi clientilor si cat sa le ceri in schimb, nu vei sti unde te situezi in ierahia concurentiala si cat de multe ofera afacerea ta de fapt.
 

Strategii
 

Iata care sunt cele mai bune strategii pentru depasirea competitiei:
 
- Garantia calitatii si durabilitatii. Un produs sau un serviciu de calitate si cu un ciclu de viata lung este singurul lucru fara de care nu putem vorbi de o af acere in adevaratul sens al cuvantului. Produsele de proasta calitate nu se vor vinde, oricat capital investesti in advertising si in marketing.
 
- Performanta si eficienta la nivel inalt. Aceste doua concepte sunt primele pe care trebuie sa le ai in minte inainte de a incepe sa studiezi competitorii. NU poti sa supravietuiesti in fata concurentei daca nu oferi produse sau servicii folositoare si eficiente.
 
- Raport bun calitate-pret. Politica de pret este indiscutabil importanta. Ca atare, nu poti comercializa produse care nu respecta calitatea sau pretul pietei. Afla preturile de vanzare ale competitorilor si alcatuieste o strategie de pret favorabila.
 
- Upgradare permanenta. Clientii sunt dinamici si isi schimba perspectivele, dorintele si nevoile in mod continuu. De aceea trebuie si tu trebuie sa modifici si sa imbunatatesti in mod regulat oferta. Competitia poate fi invinsa prin oferirea unor produse si servicii unice sau pentru care competitorii nu au furnizori potriviti.
 
- Gama diversificata de produse si servicii. Clientii adora optiunile. Le place sa aleaga din oferte variate, sa aleaga accesorii, marimi, culori si lista ramane deschisa pentru orice detaliu al produselor. Cu cat au la dispozitie mai multe optiuni cu atat vor fi mai inte resati sa achizitioneze un produs sau sa foloseasca un serviciu al firmei tale in defavoarea concurentei.
 
- Bonusuri, promotii, concursuri, livrari gratuite. In cazul in care ai uitat, iti reamintim: clientii ravnesc la orice avantaj material le poti oferi. Este un mod de a fideliza clientii si a atrage o intreaga suita de alti consumatori datorita marketing-ului "din-gura-in-gura". Tine minte: orice ai face, vorba se duce si daca sunt pareri pozitive, vei castiga un avans fata de competitorii tai.
 
- Customer service impecabil. Trateaza-ti clientii cu respect si cu atentie, fa-i sa se simta valorosi, rezolva-le problemele, raspunde-le la intrebari si la telefoane, felicita-i in ziua aniversarii lor, trimite-le un cadou de Craciun si i-ai castigat de partea ta. Vor ignora complet firmele competitoare.
 
- Creativitate. Pentru a lupta eficient impotriva concurentei trebuie sa apelezi la creativitate, la spontaneitate si sa iei decizii rapid. Spre exemplu, daca ai o noua propunere de afaceri iti poti mari gama de produse, sau ai ocazia sa-ti faci reclama intr-o noua publicatie si orice alte oportunitati s-ar ivi trebuie trebuie sa actionezi inaintea firmelor competitoare.
 
- Advertising, advertising si iar advertising. Investeste in serviciile unei firme specializate sau creaza-ti propriul departament de advertising si incearca sa-ti faci cat mai vizibila afacerea. In acest mod vei castiga notorietate in randul posibililor clienti si vei da valoare imaginii firmei. Clientii vechi vor aprecia mai mult ofertele tale si vor deveni mai loiali.
 
- Apreciaza-ti angajatii. Personalul este foarte important pentru orice firma. Daca nu iti tratezi angajatii conform asteptarilor si nevoilor lor risti sa ii pierzi, sa nu iti amortizezi investiile pe care le-ai facut in pregatirea lor si sa lasi competitorii sa profite de pe urma afacerii tale. Cum? Primele locuri de munca pe care le vor cauta fostii tai angajati vor fi cele din cadrul firmelor competitoare. Pot divulga secretele afacerii, si de ce nu, pot lua cu ei clientii si furnizorii tai. Cu alte cuvinte, investeste in personal si vei avea de castigat.
 
- Trateaza-ti competitorii cu respect. Nu vorbi de rau concurenta si nu iti atribui munca care nu-ti apartine. Ofera respect si este posibil sa primesti la ra ndul tau acelasi tratament. Daca nu ii vei trata cu profesionalism, cu siguranta nu te vor trata nici ei.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: concurentastrategiibusiness

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

3 moduri prin care poti atrage clienti noi catre businessul tau

de Idei de afaceri
18 Mar 2024
In economia moderna competitiva, ca intreprinzator, te confrunti cu o provocare constanta: sa atragi clienti noi. Acesta nu este doar un lux, ci o...

MVP-ul (Minimum viable product). Ce este si care este scopul lui intr-un business

de Bianca Tila
23 Feb 2024
Mediul afacerilor se dezvolta din ce in ce mai repede si devine o poarta intimidanta pentru tinerii antreprenori. De aceea, este important sa ne...

Strategii in business. Tratarea obiectiilor

de Idei de afaceri
19 Aug 2024
Se intampla foarte des ca oferta sa fie respinsa, chiar daca vanzatorul o considera „imposibil de refuzat“. Uneori cumparatorul obiecteaza chiar...

Strategii in business. Tehnica de vanzare AIDA

de Idei de afaceri
05 Apr 2024
In orice carte de vanzari sau la orice training de initiere in aceasta „arta“ a vanzarilor este prezentata aceasta metoda. Majoritatea agentilor...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]