de Ruxandra Andrioaie
29 Oct. 2014
3292
Cand vine vorba despre reclame de tip Google, ne gandim la un limbaj complex, fraze memorabile care sa rimeze, fraze care te indeamna sa "reading between the lines". De fapt, nu-i chiar asa. Putem lua cateva lectii de scris de la marele Shakespeare, chiar si cand vine vorba despre a scrie trei randuri in copywriting. Ceea ce pare atat simplu astfel incat si un computer ar putea scrie, este de fapt o arta pe care cei din marketing o pot dezvolta la standarde inalte.
Mai jos ai cateva idei care sa iti clarifice ideea de advertising inspirate din scrierile lui Shakespeare ( nu-i nevoie de vreo gondola pentru a putea citi):
1. Cerceteaza competitia
Probabil ai mai facut asta pentru a gasi cuvinte-cheie, si este recomandabil s-o faci din nou. Acorda atentie reclamelor competitiei si gandeste-te cum ai proceda in cazul in care ar trebui sa iti scrii propriile reclame la produsul tau – depaseste creativitatea competitiei.
2. Compune un concept catchy
Inspira-te din Shakespeare: trebuie sa faci pe plac publicului. Nu uita ca scrii textul reclamelor. Cineva trebuie sa le citeasca, deci nu-i tortura pe cei care o fac. Cum ar fi sa pui o intrebare care vorbeste despre o problema pe care clientul incearca sa o rezolve? Utilizatorul isi va da seama ca ai acel raspuns si va fi tentat sa acceseze reclama.
3. Fii cat mai clar
Ai trei randuri care trebuie sa transmita mesajul tau. Ai 25 de caractere pentru titlu si 35 de caractere pentru randurile care trebuie sa descrie mesajul. Evita frazele complicate si ofera valoare fiecarui caracter. Daca utilizatorul acceseaza reclama, ce i se ofera? Nu-l surprinde cu un website sau cu o pagina care nu are nicio legatura cu ceea ce cauta el. Asigura-te ca exista o legatura clara intre cautarea utilizatorului si ceea ce i se deschide cand acceseaza reclama.
4. Nu lasa utilizatorii sa ghiceasca
Care este motivul pentru care utilizatorii acceseaza reclama ta inaintea celorlaltor reclame? Foloseste-te de spatiul limitat pentru a-i arata cat de special este ceea ce oferi tu. Care este diferenta dintre tine si competitie? Ofera ceva unic, ceva ce competitorii nu pot oferi si in acest fel reclama ta va ”straluci” deasupra celorlalte.
5. Include in mesaj caractere speciale
Google nu este adeptul semnelor de exclamatie sau chiar existentei unui singur cuvant scris cu majuscule. Exista insa modalitati pentru a-ti face reclama deosebita in mod vizual, chiar daca este vorba doar de text. Foloseste numere daca este posibil si caractere speciale, precum: ”%”, ”&” sau ”+”. Ochii utilizatorului vor fi atrasi in mod natural de aceste elemente care trunchiaza textul.
6. Actioneaza intr-un mod anume
De ce vrei ca utilizatorul sa iti acceseze site-ul? Fa-i o oferta sau cel putin informeaza-l in legatura cu ce contine reclama.
7. Fii atent la gramatica
Scrie corect. Nimeni nu va accesa o reclama al carei text contine greseli gramaticale. Textul trebuie sa fie coerent, pentru ca este vorba de imaginea afacerii tale.
Tags: reclametehnici de scriere