Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tipuri de consumatori. Cu ce fel de consumator voi avea de-a face?
03 Oct. 2022
517

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes
In momentul care doresti sa demarezi o afacere sau cand stabilesti noi strategii sau proiecte trebuie sa tii cont de coordonata cea mai importanta: clientii. Ei ne stapanesc si ei ne “dicteaza” cum sa procedam sau cand este cazul sa luam decizii care ii privesc.
Daca nu vei tine cont de nevoile si dorintele lor acest lucru se va reflecta in cifra de vanzari. Primul pas este identificarea tipul de consumator caruia i te adresezezi. Acum, iata cele doua tipuri majore de clienti si modul in care trebuie sa interactionezi cu ei pentru eficienta in vanzari:

Cultura de sofran

Ghid practic Realizarea de sapun natural

Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Consumatori rationali
Consumatorii rationali. Acestia isi concentreaza atentia pe nevoia de eficienta si durabilitate a produselor sau serviciile pe care le folosesc. Doresc raspunsuri rapide si complete si iau deciziile de achizitionare mai lent, dupa ce au verificat piata de desfacere si au prospectat variantele existente si avantajele lor. Nu te astepta sa faci vanzarea doar cu ajutorul zambetelor sau prin prezentarea promotiilor existente.
Clientii rationali nu pun accentul pe imaginea produsului cat pun pe viabilitatea sa, pe gama de performante pe care acesta o sustine. Vor dori garantii si, atunci cand este posibil, vor cere sa testeze un produs sau serviciu inainte de a plati. Reputatia firmei este foarte importanta pentru acest tip de consumator, intrucat le ofera o garantie in plus.
Consumatori emotionali
Consumatorii emotionali sunt mai flexibili, mai interesati de imaginea pe care un produs sau un serviciu le-o proiecteaza si de asemenea, de reputatia firmei. Mesajele publicitare care vizeaza latura emotionala sunt cele mai eficiente pentru acest tip de consumatori. Brand-ul care se adreseaza acestora trebuie sa fie unul care sa starneasca pasiune pentru produsele sale si sa cultive un sentiment de bunastare totala.
Sa luam drept exemplu o firma producatoare de parfumuri. Consumatorii emotionali reprezinta majoritatea celor vizati in vanzarile acestor produse. Se pun e accent pe latura lor emotionala si se incearca starnirea unei game variate de sentimente. Exista parfumuri pentru femei increzatoare sau mereu tinere, pentru barbati puternici si atragatori, pentru adolescente visatoare s.a.m.d.
Cu alte cuvinte, orice produs destinat consumatorilor emotionali trebuie sa mizeze pe nevoia lor de a trai o anumita experienta, de a se transpune intr-o stare de spirit anume.

Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul
Nota: 5 din 5 - 1 vot.Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
Idei de AFACERI 2023
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Cea mai profitabila cultura pe terenuri mici: LAVANDA! Profit de peste 8.000 de euro/ha!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit