Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tipuri de consumatori. Cu ce fel de consumator voi avea de-a face?

de Idei de afaceri 03 Oct. 2022 618
Tipuri de consumatori. Cu ce fel de consumator voi avea de-a face?
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In momentul care doresti sa demarezi o afacere sau cand stabilesti noi strategii sau proiecte trebuie sa tii cont de coordonata cea mai importanta: clientii. Ei ne stapanesc si ei ne “dicteaza” cum sa procedam sau cand este cazul sa luam decizii care ii privesc.

Daca nu vei tine cont de nevoile si dorintele lor acest lucru se va reflecta in cifra de vanzari. Primul pas este identificarea tipul de consumator caruia i te adresezezi. Acum, iata cele doua tipuri majore de clienti si modul in care trebuie sa interactionezi cu ei pentru eficienta in vanzari:
 

Consumatori rationali

 
Consumatorii rationali. Acestia isi concentreaza atentia pe nevoia de eficienta si durabilitate a produselor sau serviciile pe care le folosesc. Doresc raspunsuri rapide si complete si iau deciziile de achizitionare mai lent, dupa ce au verificat piata de desfacere si au prospectat variantele existente si avantajele lor. Nu te astepta sa faci vanzarea doar cu ajutorul zambetelor sau prin prezentarea promotiilor existente.
 
Clientii rationali nu pun accentul pe imaginea produsului cat pun pe viabilitatea sa, pe gama de performante pe care acesta o sustine. Vor dori garantii si, atunci cand este posibil, vor cere sa testeze un produs sau serviciu inainte de a plati. Reputatia firmei este foarte importanta pentru acest tip de consumator, intrucat le ofera o garantie in plus.
 

Consumatori emotionali

 
Consumatorii emotionali sunt mai flexibili, mai interesati de imaginea pe care un produs sau un serviciu le-o proiecteaza si de asemenea, de reputatia firmei. Mesajele publicitare care vizeaza latura emotionala sunt cele mai eficiente pentru acest tip de consumatori. Brand-ul care se adreseaza acestora trebuie sa fie unul care sa starneasca pasiune pentru produsele sale si sa cultive un sentiment de bunastare totala.
 
Sa luam drept exemplu o firma producatoare de parfumuri. Consumatorii emotionali reprezinta majoritatea celor vizati in vanzarile acestor produse. Se pun e accent pe latura lor emotionala si se incearca starnirea unei game variate de sentimente. Exista parfumuri pentru femei increzatoare sau mereu tinere, pentru barbati puternici si atragatori, pentru adolescente visatoare s.a.m.d.
 
Cu alte cuvinte, orice produs destinat consumatorilor emotionali trebuie sa mizeze pe nevoia lor de a trai o anumita experienta, de a se transpune intr-o stare de spirit anume.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: consumatoriconsumatori rationalitipuri de consumatoriconsumatori emotionali

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]