Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transforma planurile de afaceri in realitate!

de Ideideafaceri.ro 28 Mai. 2019 3082
3.95 din 10 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Fie ca esti la inceput si doresti sa initiezi o afacere, fie ca detii un business de succes si vrei sa il dezvolti mai mult, ai nevoie de o strategie prin care sa iti stabilesti obiectivele si calea de urmat, de preferat in termeni simpli si cu pragmatism. Fara indoiala, te gandesti deja la ce vrei sa faci si unde vrei sa ajungi dar, de cele mai multe ori, nu este de ajuns, daca nu ai raspuns si pentru cum poti sa ajungi acolo.

Principii pentru conceperea strategiei
Aici lucrurile se pot complica, pentru ca risti sa te „pierzi” in proiectii financiare complicate, analize SWOT mai mult sau mai putin inutile, studii de piata sau, dimpotriva, in generarea unor fraze inspirationale care, in final, sa fie lipsite de continut. De fapt, aceasta este si cea mai mare problema a strategiilor in general – cuvintele frumoase nu sunt ancorate in realitate si reprezinta mai degraba deziderate decat un instrument concret de management.
Partea cea mai dificila este ca tu, ca manager sau antreprenor, trebuie sa fii in centrul procesului de elaborare a strategiei, indiferent daca apelezi sau nu la consultanta specializata.
 
Intrebari importante
O metoda simpla de a te asigura ca nu pierzi din vedere lucrurile cu adevarat importante este sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
  • Care este viziunea de ansamblu pe care o ai cu privire la afacerea ta si care sunt obiectivele concrete prin care te asiguri ca o vei indeplini?
  • Unde doresti sa te pozitionezi in piata sau domeniul in care vei activa?
  • Cum intentionezi sa iti asiguri avantaje competitive si ce te va diferentia fata de concurenti?
  • De ce anume ai nevoie sa mentii sau sa dezvolti pentru a-ti indeplini obiectivele?
  • Cine va fi responsabil cu implementarea strategiei si monitorizarea progresului?
 
Pasi necesari
Inainte de a te gandi la o fraza de ansamblu care sa incapsuleze misiunea, viziunea si valorile companiei si, in functie de aceasta, sa conturezi raspunsurile la celelalte intrebari, incearca sa identifici in termeni generali care este piata pe care doresti sa actionati (locala, nationala, globala) si ce vrei sa faci.

Excluzand cazul in care reprezinti o companie mare, este aproape imposibil sa acoperi un intreg domeniu, prin urmare este bine sa stii din start ce produse sau servicii furnizezi si ce nu; de exemplu, daca esti producator de imbracaminte, cel mai probabil te vei axa pe un anumit segment (imbracaminte pentru copii) sau piesa (camasi).
 
Elementele strategiei de afaceri
La fel, dupa ce decizi viziunea de ansamblu, gandeste-te de ce ai nevoie: resurse suplimentare, echipamente noi sau expertiza de un anumit tip, in functie de ce ai stabilit ca vrei sa realizezi in termeni de vanzari, cota de piata, profitabilitate.

Nu in ultimul rand, stabileste responsabili si sarcini precise pentru indeplinirea obiectivelor

Pentru a simplifica intregul proces, este bine sa adopti politica pasilor marunti, cu alte cuvinte sa raspunzi la intrebari sau la parti din acestea, sa verifici ipotezele si sa reformulezi raspunsurile astfel incat acestea sa fie coerente si sa se sustina reciproc.

Si nu uita: strategia este un document viu, care trebuie sa evolueze odata cu compania ta!


Tags: afacerirealitatestrategieplan

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.95 din 5 - 10 voturi.

Articole conexe

3 obiceiuri pe care marii afaceristi ai lumii le respecta

de Florin Amariei
19 Iul 2021
Daca vrei sa ai si tu succes in afaceri, poate ar fi bine sa te inspiri din aceste 3 obiceiuri pe care marii afaceristi ai lumii le respecta....

Ce ne spune Sigmund Freud despre afaceri

de Florin Amariei
06 Feb 2020
Sigmund Freud este, cel mai probabil, unul dintre cei mai renumiti oameni asociati domeniului psihiatriei. Ce putem invata de la el si din...

7 sfaturi pentru succes in afaceri

de Florin Amariei
16 Iun 2021
Daca iti propui sa intri in afaceri si iti doresti sa ai parte de succes, atunci ar fi bine sa citesti aceste 7 sfaturi. Nu iti va ocupa mult timp,...

Patru curente proaspete in afaceri [2019]

de Florin Amariei
03 Iun 2019
Proaspat ajunsi la jumatatea lui 2019 ne intalnim cu patru curente noi in afaceri care ne pot ajuta sa obtinem profituri mai mari. In momentul in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]