Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afaceri cu obiecte handmade - Interviu cu Dana Dragomir, antreprenoare din domeniu

de Zenobia Badescu 03 Sep. 2011 8544
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Dana Dragomir din Bucureşti este la primele sale încercări de a crea mărţişoare. „Îmi doresc să explorez ceva mai mult acest domeniu”, afirmă Dana, „deşi se pare că trendul, ca şi în cazul felicitărilor, este unul descrescător. Sper totuşi să fie descrescător doar temporar şi să revenim la obiceiurile şi tradiţiile vechi, care ne dau identitate.”

Activitatea de bază a Danei este director de marketing la o firmă de distribuţie ambalaje, însă începând din 2003, ea a început să confecţioneze manual întâi felicitări, apoi invitaţii şi alte accesorii care însoţesc evenimentele fericite ale vieţii noastre. Tot ceea ce produce vinde prin intermediul a două site-uri proprii: www.invitatiihandmade.ro şi www.felicitarilenoastre.ro

Investiţia iniţială a fost minoră şi a constat în cartoane, cuttere, panglici şi adezivi, achiziţionate pe măsură ce era nevoie de ele, iar banii câştigaţi din vânzarea felicitărilor au fost direcţionaţi spre achiziţia de materiale noi. Singurul echipament ceva mai costisitor a fost doar ghilotina manuală de birou.

Pentru Dana, începutul acestei activităţi artistice se întrevedea încă din copilărie, când „desenam şi coloram orice bucăţică de hârtie pe care o prindeam”, îşi aminteşte ea, „sau când, în vacanţă, încercam să modelez diverse forme din coca de pâine pe care o pregătea bunica. Mai târziu, lucrând pe calculator, am făcut câteva felicitări de Crăciun pentru prietenii mei, în joacă bineînţeles, dar momentul respectiv mi-a redeschis apetitul pentru desen şi design şi de atunci am început să mă gândesc mai serios la ceva, o activitate în care să exploatez aceste porniri artistice, activitate care să poată fi paralelă cu jobul pe care-l aveam, care să nu necesite o investiţie mare şi care să-mi facă plăcere.

Şi cum în vremea respectivă apăruseră felicitările 3D, mi-am zis că pot încerca cu genul acesta de felicitări. Asta până când o prietenă mi-a sugerat să încerc ceva mai simplu, cu mai puţină manoperă şi aşa au «ieşit» felicitările decupate pe care le-am vândut cu ajutorul prietenei respective. Asta se întâmpla cam prin 2003 şi am continuat, model după model, în orice clipă care-mi rămânea liberă după serviciu.

Invitaţiile au apărut peste vreo 4-5 ani, din necesitatea de a extinde gama de produse, urmând acelaşi parcurs ca şi felicitările, adică întâi pentru nişte prieteni care doreau un model deosebit, găsit pe internet, de aici am încercat să gândesc câteva modele proprii, care apoi au devenit invitaţii pentru alţi prieteni şi tot aşa, model după model, până când am reuşit să încropesc un mic catalog, apoi un site, apoi alte modele, design propriu sau la cererea „clienţilor”.

Momentan, Dana lucrează singură, nu are angajaţi şi nu o ajută nimeni din familie. Dacă afacerea va avea un trend ascendent pe acest segment, atunci nu exclude posibilitatea de a angaja şi ajutoare, însă ea consideră că mai este cale lungă de străbătut până acolo.

Să aflăm mai multe detalii despre afacerea ei!

Idei de Afaceri: De ce felicitări şi invitaţii handmade?
Dana Dragomir: Motivul derivă din nevoia de a face ceva cu resursele limitate de care
dispuneam, dar care să implice un oarecare efort creativ, aducător de satisfacţie. În
subsidiar, este versatilitatea dată de produsele handmade, pe care le poţi adapta fără
cheltuieli sau eforturi auxiliare.

Idei de Afaceri: Povestiţi-ne despre atelierul dumneavoastră? Care sunt dotările principale?
Dana Dragomir: Atelierul este în continuare acasă, activitatea fiind încă una colaterală.
Dotările cu echipamente sunt la fel, de mică anvergură, dat fiind faptul că realizarea acestor produse nu necesită decât multă imaginaţie şi îndemânare, iar operaţiile pot fi făcute integral manual, fără alte echipamente.

Idei de Afaceri:
Ce tehnici folosiţi pentru realizarea felicitărilor şi a invitaţiilor?
Dana Dragomir: Atât pentru invitaţii cât şi pentru felicitări folosesc în special tehnica
decupajului şi, ceva mai recent, colaj sau desen şi acuarelă.

Idei de Afaceri: Ce tipuri de felicitări şi invitaţii oferiţi?
Dana Dragomir: Atât felicitările cât şi invitaţiile sunt exclusiv handmade. Astfel, creez
felicitări pentru Sărbători (Crăciun, An Nou, Paşte, Sf. Valentin, 1-8 Martie), felicitări
zodiac, haioase, personalizate etc. Invitaţiile sunt desigur pentru nunţi sau botezuri. La decorate etc.

Idei de Afaceri: Care este timpul de execuţie pentru 100 de exemplare de invitaţii?
Dana Dragomir: Pentru un model deja conceput, cu un grad mediu de dificultate în ceea
ce priveşte realizarea, timpul de execuţie este de aproximativ 1-3 zile, în condiţiile în care
mă pot ocupa doar de realizarea lor. Pentru modelele noi, timpul de execuţie se prelungeşte cu timpul necesar conceperii lor.

Idei de Afaceri: În afară de felicitări şi invitaţii mai confecţionaţi şi mărturii. Cum aţi ajuns
să le introduceţi în ofertă?
Dana Dragomir: Primii mei clienţi, cei care au venit cu acel model găsit pe internet, mi-au prezentat şi o cutiuţă în formă de inimioară pentru mărturii. În primul moment am fost descumpănită, pentru că nu ştiam cum o pot realiza, dar mi-a venit ideea de a face un fel de suport în formă de inimioară, în loc de cutie care să se închidă, şi aşa a ieşit primul model. Mergând pe acelaşi principiu de realizare, pentru restul a fost destul de uşor să variez doar formele.

Idei de Afaceri:
Dar paharele pictate manual?
Dana Dragomir: Paharele pictate le-am făcut tot din necesitatea de a completa cu ceva
nou oferta. Am încercat iniţial altfel de decoraţii pentru pahare, însă destul de comune şi
trebuia să vin cu ceva deosebit. Momentan nu ştiu ce priză vor avea la public, pentru că
le-am introdus în ofertă abia în iarna asta, mult după terminarea sezonului de nunţi.
Dar mirii sunt receptivi la ofertele noi, inedite. Majoritatea celor care optează pentru acesta produse caută din start ceva original, deosebit.

Idei de Afaceri: Colaboraţi cu firme care organizează evenimente?
Dana Dragomir: Dat fiind faptul că nu sunt produse standardizate, am ajuns la concluzia
că o colaborare este prea complicată şi am refuzat cele câteva propuneri în acest sens.
Fiecare client poate solicita alterări faţă de modelul propus iniţial sau poate solicita un
model cu totul nou, ceea ce implică discuţii directe cu clienţii ca să poţi înţelege ce doresc aceştia, dacă pot face ceea ce vor ei, date fiind limitările „tehnice” şi acest amănunt face ca un intermediar pe acest parcurs să nu fie decât o complicaţie.

Idei de Afaceri: Cine sunt clienţii dumneavoastră?
Dana Dragomir: În primul rând sunt persoane deosebite care doresc să se prezinte deosebit, personalizat. În al doilea rând, sunt persoane capabile să aprecieze lucrurile deosebite.

Idei de Afaceri: Financiar vorbind, această activitate este o afacere profitabilă pentru
dumneavoastră?
Dana Dragomir: Încă nu o pot numi o afacere profitabilă. Venitul obţinut este doar cu puţin deasupra investiţiilor. Pe de altă parte, ştiu că nu mi-am atins punctul maxim. Este destul loc de creştere.

Pentru cei care doresc sa isi demareze o afacere in acest domeniu si pentru cei care doresc sa porneasca de la un hobby, iata un ghid complet care va ofera informatiile necesare!




Tags: afaceriidei de afaceriafaceri handmadehandmade

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Idei de afaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin Amariei
30 Apr 2021
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afaceri de succes in Romania pentru 2019

de Florin Amariei
12 Oct 2018
In Romania poti avea afaceri de succes, dar trebuie sa fii atent sau atenta la mai multe lucruri importante. Privim cu atentie in acest material...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]