Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum reusim in afaceri: Servicii foto - un hobby din care se pot scoate bani frumosi

de Silvia Bucsan 25 Aug. 2017 20711
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Valentin si Florentin nu au studii de specialitate in domeniul fotografiei, ci doar o mare pasiune pentru aceasta arta. Intamplarea a facut ca cei doi sa se intalneasca in 1996 in campingul din Neptun unde aveau instalate corturile si de atunci sunt prieteni nedespartiti si parteneri de afaceri.

Valentin avea un aparat de fotografiat profesional de toata frumusetea care i-a atras atentia lui Florentin. Cei doi au intrat in vorba datorita pasiunii lor comune pentru fotografie si in scurt timp au ajuns la concluzia ca ar putea incepe un parteneriat in domeniul realizarii de fotografii profesioniste.

Firma lor de fotografie a fost infiintata in 1997. “Practic am inceput totul avand un singur aparat, Nikon si un blitz. Nu aveam absolut nici un ban si ne-am imprumutat pentru primele 10 filme cumparate. Eram insa foarte optimisti privind lansarea micului nostru bussines.”

Cei doi erau inca studenti si posibilitatile lor materiale erau foarte mici. Dar nu acesta a fost principalul obstacol, ci faptul ca nu cunosteau furnizori de filme, hartie fotografica, substante pentru prelucrarea fotografiilor, aparate de marit si ca nu aveau relatii cu potentiali clienti.

“Pentru inceput ne-am gandit sa facem fotografii pentru scoli, poze de grup, portrete pentru parinti, serbari scolare, legitimatii. Ne-am dus, practic, din usa in usa si am discutat cu directorii de scoli privind oferta noastra. Faptul ca suntem niste persoane simpatice si amuzante si ca ofeream servicii avantajoase ca pret cred ca ne-a fost de ajutor pentru a-i convinge sa lucreze cu noi”, spune Florentin.

Primul client a fost o clasa I de la o scoala de cartier pentru care au realizat fotografii de grup si portrete cu elevii. Norocul lor cel mai mare a fost colaborarea cu un studio fotografic care i-a ajutat cu procesarea fotografiilor pe credit pentru aceasta prima comanda. Dupa o saptamana au reusit sa-si achite datoria respectiva, ramanand in continuare clienti fideli ai respectivului studio care le ofera si astazi credit pentru comenzile contractate.

“In timp am reusit sa ne cumparam intreaga gama de aparatura si echipamentul foto necesar. Primul nostru aparat foto, acel Nikon de la Neptun, il folosim inca, desi ne-a facut cateva probleme, blocandu-se uneori. Ne-am modernizat studioul, fiind cat mai aproape de cerintele in domeniu si ajungand sa realizam orice tip de fotografie.”

Din profiturile obtinute, cei doi au investit si intr-o camera digitala si considera ca aceasta tehnologie este foarte avantajoasa pentru orice studio fotografic. In primul rand, fotografiile pot fi ajustate pe computer conform cu cerintele si nevoile clientului, lucru esential mai ales pentru realizarea felicitarilor si a fotografiilor cu diverse mesaje. Apoi, camera digitala elimina cheltuielile legate de filme si developare, usurand cu mult munca fotografului si reducand la minimum timpul destinat procesarii fotografiilor.

Cu furnizorii lucreaza numai pe credit pentru prelucrarea fotografiilor. “Uneori nu ne-am corelat corect creditele si a trebuit sa achitam sume importante in cateva zile pentru a ne pastra relatiile cu respectivele studiouri”, adauga Florentin.

Clientii vechi aduc clienti noi

Pe langa cele aproape 100 de scoli si gradinite cu care colaboreaza, Valentin si Florentin au efectuat lucrari si pentru concursuri de miss, lansari de produse la Estée Lauder, petreceri Mc Donald’s, pentru o reuniune Oriflame, “Noaptea Directorului”, acordarea premiilor revistei Vip etc. Fotografiile lor au aparut in revistele “Avantaje”, “Scena” si in unele ziare.

Au realizat pliante publicitare pentru producatori de incaltaminte, de produse de marochinarie sau de lenjerie intima. In ceea ce priveste publicitatea, se bazeaza pe impactul pe care il au lucrarile lor asupra potentialilor clienti, carora li se prezinta mape cu toate genurile de fotografii specializate pe tipuri de evenimente. In general, clientii vechi le aduc alti noi cumparatori.

Cum decurge onorarea unei comenzi

O sedinta foto pentru un pliant publicitar al unei firme. Trebuie fotografiate trei tipuri de masini de tuns iarba si cateva zeci  de caramizi de sticla de diferite modele si culori. Pentru ca masinile de tuns iarba se transporta mai greu, s-a decis ca sedinta sa aiba loc la firma. In 24 de ore fotografiile au fost gata. Din pacate insa, clientul a fost nemultumit de imaginile caramizilor de sticla care erau umbrite si nu straluceau asa cum si-ar fi dorit.

Caramizile au fost transportate la studio si comanda a fost refacuta, cu cateva coordonate noi: astfel, caramizile au fost plasate pe o suprafata de sticla, iar in jurul lor s-au montat placi din polistiren expandat, pentru a reflecta lumina si a crea o aura stralucitoare. Dar, cu toate ca au fost nevoiti sa refaca aproape 40 de fotografii, castigul a fost considerabil.


Foto: pixabay.com

Afacerea cu fotografii este ca o cursa cu obstacole

Fiind foarte multi fotografi consacrati pe piata, este destul de dificil sa faci fata concurentei, sa te impui, sa te faci cunoscut publicului. Insa, in timp, afacerea lor a luat amploare, fara sa primeasca nici un fel de ajutor sau sponsorizare din afara. Au reusit ca pe parcurs, prin acumularea de experienta, sa reduca din riscuri, sa se adapteze la schimbari, sa recunoasca si sa-si asume greselile pentru o imbunatatire permanenta a activitatii.

Dupa trecerea la fotografia digitala au avut probleme cu primele fotografii care n-au fost reusite, avand foarte mult de invatat privind specializarea si adaptarea la suportul electronic. De asemenea, s-au confruntat cu o serie de probleme, fiind nevoiti sa dea dovada permanent de inventivitate pentru a iesi din impas.

“La o serbare scolara ne-a cazut blitzul si a trebuit sa rugam un parinte sa ni-l imprumute pe al sau. La fel s-a intamplat la o nunta, unde a trebuit sa invitam nuntasii afara din restaurant pentru realizarea de fotografii la lumina naturala. In final, fotografiile au iesit superb si toata lumea a fost multumita. La o scoala am avut o comanda de sute tablouri (portrete de dimensiuni mari) si au iesit neclare, cu umbre. A trebuit sa suportam intreaga pierdere si sa executam altele noi.”

Dincolo de toate aceste incidente care pot sa apara oricand, au avut probleme si cu anumiti clienti care nu respectau termenele de plata sau nu erau hotarati de la inceput cum doresc sa fie realizate fotografiile. Ei incearca in continuare sa satisfaca mofturile tuturor, dar au fost nevoiti sa renunte la unii clientii din cauza carora lucrau in pierdere.

Cum se imbina utilul cu placutul

Desi Valentin si Florentin se bazeaza pe fotografia comerciala, marele lor vis l-a reprezentat intotdeauna realizarea de fotografii artistice. Pasiunea lor pentru fotografie nu este deplin satisfacuta de fotografiile realizate la comanda si acesta este cazul tuturor fotografilor profesionisti care isi iubesc cu adevarat meseria.

Cei doi tineri intreprinzatori isi doresc ca peste o perioada sa-si deschida o expozitie cu fotografii de arta. Aceasta presupune multa munca, o investitie importanta, fara a obtine insa alt profit decat satisfactia profesionala. Pentru finalizarea acestui proiect, fiind pasionati totodata si de calatorii, au realizat fotografii in preumblarile lor pretutindeni in tara, precum si in Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina sau Republica Moldova.

Pana la realizarea expozitiei de fotografie ei sunt insa foarte multumiti. “Cel mai mare avantaj al acestui tip de afacere este ca avem o foarte mare libertate de actiune, facem ceea ce ne place mai mult, fara sa avem un program strict, nimeni nu ne verifica, fiind proprii nostri stapani”, spune Florentin, iar colegul si prietenul sau il aproba intru totul.

Afla mai multe detalii despre cum sa incepi o afacere in domeniul fotografiei >>



Tags: afacere cu fotografiiservicii fotohobby

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]