Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa castigi 10.000 euro dintr-o singura comanda
Cristian Herman s-a gandit sa porneasca o firma de web-design in 1999. In acel an a facut o vizita in Olanda, unde a constatat trei lucruri: ca sunt mai multe biciclete decat locuitori, ca olandezii nu au perdele la ferestre si ca aproape fiecare firma, institutie, magazin, restaurant sau agentie are pagina web.
Cresterea prepelitelor japoneze
Cultura castravetelui anti-diabet
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
"Ceea ce m-a marcat cel mai puternic a fost faptul ca intr-o seara, mergand cu un tramvai prin Amsterdam, am remarcat un mic autocolant pe unul dintre geamuri, in care se facea referinta directa la site-ul liniei 6 a tramvaiului respectiv. Atunci am constientizat faptul ca practic oricine si orice poate fi prezent pe internet, dar mai ales ca o firma care sa asigure acest lucru la modul profesionist poate avea succes pe o piata aflata foarte la inceputuri, in acea vreme, cel putin in Romania."
Intors in tara, Cristian a incercat sa-si puna ideea in practica, dar pentru ca nu era "calculatorist", a mai durat ceva timp de la vizita in Olanda pana a reusit sa gaseasca doi asociati de meserie: Mircea Golumba, specialist in web-design, fotografie digitala si prelucrari grafice si Claudiu Bosioc, specialist in servere, retele, securitate si programare internet.
Firma au pornit-o la sfarsitul anului 2001, iar primul birou a fost in Resita, orasul lor natal. Numele firmei, Herman Internet Services, pe scurt HiS, pe care l-au gasit dupa un brainstorming indelungat, le-a creat la inceput dificultati.
Functionara de la Registrul Comertului nu a vrut sa accepte numele firmei, in prima faza, pe motiv ca nu este in limba romana si nu suna romaneste. Dupa ce s-a lamurit aceasta problema, s-a ivit alta: mai exista o firma care avea cuvantul Herman in denumire. Si acest hop a fost trecut, dupa o discutie cu sefa functionarei respective.
Dupa capitolul cu infiintarea firmei, a urmat cumpararea domeniului de internet www.his.ro si crearea site-ului propriu de prezentare, pentru a putea fi gasiti de potentialii clienti. Apoi au fost achizitionate computere pentru cei doi specialisti, licente pentru programele folosite, a fost cumparat primul server, necesar pentru a gazdui site-urile clientilor, iar sediul firmei a fost conectat la internet. Toate aceste cheltuieli au ridicat investitia initiala la aproximativ 3.000 de euro.
Un algoritm castigator
Echipamentul exista acum, specialistii de asemenea, tot ce mai ramanea de facut era gasirea clientilor. Aici a intervenit experienta lui Cristian care lucrase cativa ani, inainte de deschiderea firmei, in domeniul vanzarilor si marketing-ului la diverse companii din tara, chiar si la o "multinationala".
"Atunci cand dorim sa convingem un client sa ne aleaga ca furnizor de servicii web, mai ales daca este un client de talie internationala, ii prezentam o varianta de proiect despre cum l-am vedea noi reprezentat pe internet. Dupa care, daca este multumit, incheiem un contract cu el si mergem mai departe, spre finalizarea proiectului", explica Cristian algoritmul sau, algoritm dupa care s-a ghidat si cand a reusit sa convinga Phillips-Elba din Timisoara sa le realizeze pagina web.
Clientul a fost multumit si astfel firma a avut prima comanda. "Desi eram la inceput de drum, acest prim si important client a avut incredere in noi si ne-a dat sansa sa aratam ce putem." Succesul inregistrat de site si celebritatea marcii Philips au facut ca alte proiecte sa vina foarte repede, tot mai complexe si din toate zonele tarii.
Astfel, firma a realizat locatii web pentru companii de productie, de import-export, de distributie-comert, de constructii, de prestari servicii dintre cele mai diverse. Domeniile in care activeaza clientii merg de la industrie grea, motoare navale, constructii civile si industriale, electricitate, pana la alimente, carne-mezeluri, vopsele si confectii.
Daca tinem cont ca realizarea unui site costa, in medie, intre 1.000 si 3.000 de euro, in functie de complexitatea lucrarii, ne putem da seama ca investitia initiala a fost recuperata destul de repede. "Una e sa faci un simplu site de prezentare si alta este sa creezi un magazin virtual", spune Cristi.
Au avut si lucrari de un grad de complexitate foarte mare, pentru care au incasat si 10.000 de euro. In plus, in afara de constructia propriu-zisa a locatiei web, nu trebuie neglijat nici potentialul economic al actualizarii informatiilor, care se face tot de catre firma care a creat site-ul.
Diversificarea serviciilor, cheia dezvoltarii
Un moment important in viata firmei a fost acela in care, la cererea unui client foarte multumit de colaborarea cu compania, au inceput sa creeze si elemente de "corporate ID" (sigle, sloganuri, logo-uri) si de publicitate. Solicitarea a dus la studierea si apoi furnizarea de servicii din aceasta categorie, care nu are neaparat o legatura directa cu prezenta pe internet.
"Astfel, doar pentru clientii cu care avem contracte pe termen lung, putem prelua proiecte de creatie de identitate de companie si de multimedia si advertising clasic (print-uri, clipuri TV realizate in Flash, CD-uri de prezentare)", explica Cristian directiile de dezvoltare ale firmei, care au dus anul trecut la deschiderea unui al doilea centru al firmei, la Timisoara, si la angajarea a inca trei designeri.
Cristian Herman este convins ca, pentru a reusi in orice afacere, trebuie sa cauti in permanenta noi posibilitati de dezvoltare. O astfel de posibilitate, foarte seducatoare, este de a lucra pe proiecte externe, pentru clienti internationali. In principiu, acest lucru se poate realiza si integral prin internet, atunci cand o agentie care intermediaza afacerea iti vede portofoliul pe site si te contacteaza.
Apoi tot traficul de date si de informatii merge in ambele sensuri mai mult sau mai putin fluent, in functie si de abilitatile de comunicare ale partilor. Prezenta pe internet a firmei sale, cu alte cuvinte accesul la serviciile oferite a milioane de potentiali clienti din intreaga lume, s-a dovedit a fi decisiva si deja s-au inregistrat diverse propuneri de colaborare din partea unor agentii sau freelanceri din Franta si Germania.
Articole conexe
Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!
de Idei de afaceri4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri
de Florin Amariei6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019
de Florin AmarieiAfaceri de succes in Romania pentru 2019
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit