Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa castigi 10.000 euro dintr-o singura comanda

de Andrei Panait 22 Oct. 2007 5469
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cristian Herman s-a gandit sa porneasca o firma de web-design in 1999.  In acel an a facut o vizita in Olanda, unde a constatat trei lucruri: ca sunt mai multe biciclete decat locuitori, ca olandezii nu au perdele la ferestre si ca aproape fiecare firma, institutie, magazin, restaurant sau agentie are pagina web.



"Ceea ce m-a marcat cel mai puternic a fost faptul ca intr-o seara, mergand cu un tramvai prin Amsterdam, am remarcat un mic autocolant pe unul dintre geamuri, in care se facea referinta directa la site-ul liniei 6 a tramvaiului respectiv. Atunci am constientizat faptul ca practic oricine si orice poate fi prezent pe internet, dar mai ales ca o firma care sa asigure acest lucru la modul profesionist poate avea succes pe o piata aflata foarte la inceputuri, in acea vreme, cel putin in Romania."

Intors in tara, Cristian a incercat sa-si puna ideea in practica, dar pentru ca nu era "calculatorist", a mai durat ceva timp de la vizita in Olanda pana a reusit sa gaseasca doi asociati de meserie: Mircea Golumba, specialist in web-design, fotografie digitala si prelucrari grafice si Claudiu Bosioc, specialist in servere, retele, securitate si programare internet.

Firma au pornit-o la sfarsitul anului 2001, iar  primul birou a fost in Resita, orasul lor natal. Numele firmei, Herman Internet Services, pe scurt HiS, pe care l-au gasit dupa un brainstorming indelungat, le-a creat la inceput dificultati.

Functionara de la Registrul Comertului nu a vrut sa  accepte numele firmei, in prima faza,  pe motiv ca nu este in limba romana si nu suna romaneste. Dupa ce s-a lamurit aceasta problema, s-a ivit alta: mai exista o firma care avea cuvantul Herman in denumire. Si acest hop a fost trecut, dupa o discutie cu sefa functionarei respective.

Dupa capitolul cu infiintarea firmei, a urmat cumpararea domeniului de internet www.his.ro si crearea site-ului propriu de prezentare, pentru a putea fi gasiti de potentialii clienti. Apoi au fost achizitionate computere pentru cei doi specialisti, licente pentru programele folosite, a fost cumparat primul server, necesar pentru a gazdui site-urile clientilor, iar sediul firmei a fost conectat la internet. Toate aceste cheltuieli au ridicat investitia initiala la aproximativ 3.000 de euro.

Un algoritm castigator
Echipamentul exista acum, specialistii de asemenea, tot ce mai ramanea de facut era gasirea clientilor. Aici a intervenit experienta lui Cristian care lucrase cativa ani,  inainte de deschiderea firmei,  in domeniul vanzarilor si marketing-ului la diverse companii din tara, chiar si la o "multinationala".

"Atunci cand dorim sa convingem un client sa ne aleaga ca furnizor de servicii web, mai ales daca este un client de talie internationala, ii prezentam o varianta de proiect despre cum l-am vedea noi reprezentat pe internet. Dupa care, daca este multumit, incheiem un contract cu el si mergem mai departe, spre finalizarea proiectului", explica Cristian algoritmul sau, algoritm dupa care s-a ghidat si cand a reusit sa convinga Phillips-Elba din Timisoara sa le realizeze pagina web.

Clientul a fost multumit si astfel firma a avut prima comanda. "Desi eram la inceput de drum, acest prim si important client a avut incredere in noi si ne-a dat sansa sa aratam ce putem." Succesul inregistrat de site si celebritatea marcii Philips au facut ca alte proiecte sa vina foarte repede, tot mai complexe si din toate zonele tarii.

Astfel, firma a realizat locatii web pentru companii de productie, de import-export, de distributie-comert, de constructii, de prestari servicii dintre cele mai diverse. Domeniile in care activeaza clientii merg de la industrie grea, motoare navale, constructii civile si industriale, electricitate, pana la alimente, carne-mezeluri, vopsele si confectii.

Daca tinem cont ca realizarea unui site costa, in medie, intre 1.000 si 3.000 de euro, in functie de complexitatea lucrarii, ne putem da seama ca investitia initiala a fost recuperata destul de repede. "Una e sa faci un simplu site de prezentare si alta este sa creezi un magazin virtual", spune Cristi.

Au avut si lucrari de un grad de complexitate foarte mare, pentru care au incasat si 10.000 de euro. In plus, in afara de constructia propriu-zisa a locatiei web, nu trebuie neglijat nici potentialul economic al actualizarii informatiilor, care se face tot de catre firma care a creat site-ul.
 
Diversificarea serviciilor, cheia dezvoltarii
Un moment important in viata firmei a fost acela in care, la cererea unui client foarte multumit de colaborarea cu compania, au inceput sa creeze si elemente de "corporate ID" (sigle, sloganuri, logo-uri) si de publicitate. Solicitarea a dus la studierea si apoi furnizarea de servicii din aceasta categorie, care nu are neaparat o legatura directa cu prezenta pe internet.

"Astfel, doar pentru clientii cu care avem contracte pe termen lung, putem prelua proiecte de creatie de identitate de companie si de multimedia si advertising clasic (print-uri, clipuri TV realizate in Flash, CD-uri de prezentare)", explica Cristian directiile de dezvoltare ale firmei, care au dus anul trecut la deschiderea unui al doilea centru al firmei, la Timisoara, si la angajarea a inca trei designeri.

Cristian Herman este convins ca, pentru a reusi in orice afacere, trebuie sa cauti in permanenta noi posibilitati de dezvoltare. O astfel de posibilitate, foarte seducatoare, este de a lucra pe proiecte externe, pentru clienti internationali. In principiu, acest lucru se poate realiza si integral prin internet, atunci cand o agentie care intermediaza afacerea iti vede portofoliul pe site si te contacteaza.

Apoi tot traficul de date si de informatii merge in ambele sensuri mai mult sau mai putin fluent, in functie si de abilitatile de comunicare ale partilor. Prezenta pe internet a firmei sale, cu alte cuvinte accesul la serviciile oferite a milioane de potentiali clienti din intreaga lume, s-a dovedit a fi decisiva si deja s-au inregistrat diverse propuneri de colaborare din partea unor agentii sau freelanceri din Franta si Germania.

www.his.ro



Tags: web designafacerimagazin

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Idei de afaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin Amariei
30 Apr 2021
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afaceri de succes in Romania pentru 2019

de Florin Amariei
12 Oct 2018
In Romania poti avea afaceri de succes, dar trebuie sa fii atent sau atenta la mai multe lucruri importante. Privim cu atentie in acest material...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]