Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Editarea unui catalog cu carti de vizita
Cultura castravetelui anti-diabet
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Cultura de sofran
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Idei de Afaceri: Editarea unui catalog cu carti de vizita
Petrut Boroghina, director general la P&C Media Group a avut o idee: sa stranga mai multe carti de vizita intr-un catalog tiparit in conditii de lux, pe care sa-l puna la dispozitia celor interesati.
Acestia pot pastra catalogul ca atare sau pot detaseze cartile de vizita din interior si sa le puna intr-un portvizit personal. O idee simpla, nascuta din experienta de zi cu zi a unui intreprinzator si care s-a dovedit in scurt timp foarte profitabila.
Mai mult, acest catalog (Business Cards) este unic in Romania si chiar in Europa. Petrut Boroghina isi aminteste cum s-a nascut acest proiect: „Rasfoiam o revista si analizam reclamele care apareau acolo – companii care-si promovau un produs sau un serviciu – cautand sa inteleg cum procedeaza cei interesati de adresa sau numerele de telefon trecute acolo.
Ma intrebam: ce pot face cei pentru care sunt utile aceste informatii? Ori sa rupa pagina cu reclama respectiva, ori sa pastreze revista. Si-atunci m-am gandit ca trebuie sa existe o modalitate mai rapida si mai practica prin care oamenii sa aiba acces la coordonatele respective.“
Intr-o prima varianta, a luat in considerare realizarea unui portvizit cu carti de vizita ale clientilor, obiect ce urma sa fie distribuit in diverse locatii. Portvizitul fiind insa ceva atragator, era mai mult ca sigur ca nu va rezista prea mult in acele locuri, ca urmare s-a trecut la alta varianta: editarea unei reviste care pe langa paginile cu continut publicistic sa aiba si doua rezervate exclusiv cartilor de vizita. Conturul acestora era trasat cu o linie franta insotita de cunoscutul simbol al forfecutei, sugerandu-se astfel ca acel contur poate fi decupat.
De aici a mai fost doar un pas pana la realizarea catalogului in forma in care se prezinta el astazi: astfel, paginile de publicistica au fost eliminate complet, tot interiorul fiind rezervat cartilor de vizita. Este tiparit pe o hartie groasa de 250 g/mp la interior si de 300 g/mp coperta, in conditii grafice deosebite (plastifiere, lacuire), iar marginile cartilor de vizita sunt stantate, fapt ce permite desprinderea lor cu relativa usurinta.
Primul numar a aparut in anul 2000. Daca la inceputul afacerii tehnoredactarea se facea in tipografia unde se tiparea, acum 90% din tot ce inseamna prepress se realizeaza in cadrul firmei, iar asta aduce o scadere a costurilor de productie si un control mai bun al operatiunilor.
Structura produsului
Pentru a nu intra in concurenta cu alte publicatii similare (ghiduri de produse si servicii, cataloage etc.), a fost gandita o structura aparte pentru catalogul Business Cards. Mai intai numarul de domenii a fost limitat la zece, la fiecare domeniu fiind acceptate doar opt carti de vizita.
Iata, spre exemplu, domeniile din numarul 3, aparut in 2002: Banci si Asigurari; Leasing; Auto; Agentii de Turism; Advertising; Restaurante; Cluburi si Institutii hoteliere; Shopping; Centre Medicale; Servicii. Pot exista mici modificari de la o editie la alta, dar structura pe domenii se pastreaza in mare aceeasi. A fost aleasa aceasta solutie pentru a asigura consultarea facila a catalogului (cei interesati nu aleg dintre 40 de oferte, ci doar dintre 8), chiar daca solutia este oarecum restrictiva.
Prin acest catalog, Petrut Boroghina intentioneaza sa atinga un segment de piata oarecum exclusivist, cel al persoanelor cu venituri mari si foarte mari. Cartile de vizita prezente in catalog nu sunt ale unor persoane fizice (cu exceptii in cazul unor servicii precum avocatura sau notariat), ci ale companiilor: banci, companii de leasing, dealeri auto etc. Clientii care doresc sa apara in catalog trebuie sa achite o suma care variaza intre 100 si 180 euro pentru o carte de vizita si o aparitie, suma fiind calculata in functie de numarul de culori si de complexitatea grafica a cartii respective.
Catalogul, ca sursa de alte venituri
Catalogul poate fi privit ca o modalitate de promovare atat pentru cei prezenti intre copertele sale, cat si pentru intreprinzator. Acest lucru chiar s-a intamplat: Petrut Boroghina spune ca multi clienti vazand conditiile in care apare catalogul, i-au sugerat sa faca si alte servicii prin firma sa (grafica, design), ghidul fiind practic scheletul pe care s-a dezvoltat ulterior compania.
Catalogul Business Cards se distribuie in primul rand catre cei care sunt prezenti in el – pentru o aparitie un client primeste 50 de exemplare gratuit, restul fiind distribuite pe canale proprii. Cataloagele dispar foarte repede, de aceea dl Boroghina prefera sa le tina in depozit si sa scoata periodic cate 2.000 sau 3.000 de exemplare pe piata. El spune ca primeste semnale foarte bune din partea clientilor, lucru dovedit si de faptul ca, de la numar la numar, clientii se pastreaza in proportie de 85%. De altfel, contractele se incheie pentru un singur numar, in acest fel testandu-se gradul de multumire a clientului, care nu este obligat sa semneze un contract pentru mai multe numere.
O clientela selecta
Inca de la primul numar s-a vrut atragerea unor clienti mari, cu nume pe piata, aceasta fiind o conditie determinanta pentru succesul afacerii. Prezenta unor companii prestigioase in paginile catalogului ar fi fost o dovada de incredere si un semnal ca este o afacere serioasa. Petrut Boroghina a preferat sa negocieze direct cu reprezentantii unor asemenea companii, evitand sa apeleze la serviciile unor agentii de advertising care, spune el, ar fi ingreunat comunicarea.
Primul numar al catalogului nu a adus nici un profit (mai mult, proiectul catalogului nici nu fusese inregistrat la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci si a existat pericolul ca ideea sa fie „imprumutata“).
Numerele urmatoare au dovedit insa, viabilitatea ideii sale. Mentinut la aceleasi conditii de calitate, catalogul Business Cards apare acum din inertie, fiind cerut de clientii multumiti de rezultatele pe care le-au obtinut in urma prezentei in paginile sale.
Costurile de tiparire pentru un catalog exclusiv cu carti de vizita este intre 1,5 si 2,5 euro/exemplar, la un tiraj de 10.000 de bucati. Din cauza conturului perforat al cartilor de vizita, multe tipografii se feresc sa preia comanda unei asemenea lucrari, existand posibilitatea unor erori costisitoare.
Articole conexe
6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019
de Florin AmarieiAfacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro
de Florin Amariei5 carti recomandate pentru dezvoltarea personala
de Camelia DiaconuAfacere cu incaltaminte de lux: povestea antreprenorului care rescrie istoria confectionarii pantofilor
de Alina ConstantinescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit