Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fotografia publicitara: 2.500 de euro la o singura comanda

de Tudor Mihalache, Cristian Gerea 17 Iul. 2008 5218
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

"Totul a inceput acum cativa ani", spune Andrei Stoleru, asociat la studioul Carioca, specializat pe fotografie artistica si publicitara.



"Eram doi colegi, pe parcurs am devenit doi prieteni. Lucram la o agentie de publicitate de renume din Bucuresti, la care ajunsesem in urma unui anunt de angajare pe care l-am vazut intamplator intr-un periodic.

La agentie lucram grafica pe calculator si procesare de imagine - ne specializasem la locul de munca, furand meserie de la altii - si, incet-incet, am acumulat experienta (putem spune si din esecuri, pentru ca la inceput nu toate fotografiile erau clare sau incadrarea nu era de fiecare data buna).

Acolo am intrat in contact cu clientii si, mai ales, ne-am invatat cu cerintele acestora, mai mult sau mai putin ridicate. Si, imprietenindu-ne cu ei, am hotarat sa ne deschidem propria noastra afacere, propriul nostru studio de fotografie.

Este adevarat ca la inceput am avut indoieli, pentru ca erau multe studiouri, dar cu toate acestea piata e si acum departe de a fi saturata, pentru ca exista foarte multi clienti. Nici unul dintre noi nu are regrete si daca ni s-ar propune am incepe din nou. Un lucru este sigur: usor nu este si se lucreaza mult. Pentru a acoperi o cerere devenita tot mai mare pe piata de productie publicitara ne-am orientat spre servicii integrate de productie vizuala, prin aceasta intelegand, practic, toate etapele aferente crearii unei fotografii."

Fisa afacerii 
Pentru o asemenea afacere nu trebuie sa ai studii in domeniul graficii sau fotografierii, oricine o poate face dar, cu siguranta, trebuie sa te atraga domeniul, sa dispui de un anumit timp, sa ai putin talent si nu in ultimul rand sa-ti permiti cumpararea unor materiale. Vorbim aici de o afacere uriasa si, deoarece sunt atat de multi bani implicati in domeniu, nici nu este de mirare ca apar firme in domeniu ca ciupercile dupa ploaie.

Locatia este, de asemenea, importanta si ea se poate inchiria. La inceput nu-ti trebuie mult spatiu, e suficienta o singura camera, cu conditia sa fie bine luminata. Apoi, odata ce te lansezi, ai nevoie de un spatiu pentru clienti si un spatiu pentru hair & make-up, neuitand spatiul pentru depozitarea diverselor materiale si ustensile: un aparat de fotografiat profesionist (care poate fi inchiriat), lumini, trepiezi, blenda de mai multe marimi, filtre, fundaluri, soft-uri, umbrele, conuri, suporti, macara, panouri de difuzie, clesti, cleme etc.

Oferirea unor servicii de calitate inca de la inceput, la un pret bun si in termen foarte scurt este cheia dezvoltarii ulterioare. Vestea privind fotografiile bine realizate se raspandeste rapid, deoarece produsul final este destul de expus si piata este foarte atenta. Nu uitati, asadar, ca aici noutatea si calitatea sunt hotaratoare. Trebuie sa cunoasteti pretentiile si standardele pietei de publicitate pentru a realiza un produs cu adevarat competitiv.

Ce inseamna onorarea unei comenzi
Andrei Stoleru: "Este luni dimineata, iar noi trebuie sa mergem la client la firma pentru a stabili anumite detalii privind o reclama pentru o cafea ce trebuie sa apara intr-o revista. Asa incepe o zi de lucru pentru noi.

Ne-am gandit la crearea unei imagini sugestive, care trebuie asociata de privitor cu produsul. Practic, in aceasta consta totul, este decizia noastra despre cum va fi prezentat produsul publicului, dar trebuie mai intai sa discutam cu clientul.

De obicei, clientii sunt companii (de orice tip) care urmaresc sa-si promoveze produsele. Noi mergem cu o mapa cu toate genurile de fotografii, specializate pe tipuri de evenimente, pentru a da o imagine asupra calitatii fotografiei si, de ce nu, pentru a-i servi ca sursa de inspiratie clientului. De cele mai multe ori clientii stiu ce vor si au si un model pentru figuratie, dar nu de fiecare data. Foarte multi se uita inainte de a incepe o sedinta foto pe imaginile din portofoliul firmei noastre.

De data aceasta, reclama este la o marca de cafea, care se vrea promovata intr-o revista bilunara pentru femei. Dupa indelungi discutii cu seful agentiei de publicitate care lanseaza reclama, se stabileste ca noi, in termen de cateva zile, sa venim cu propuneri – poze realizate atat in spatiu liber insotite si de un personaj, cat si in studio.

Pasul urmator consta in crearea propriu-zisa a imaginii marcii respective, crearea unei imagini sugestive. Primim de la firma atat produsul, pentru a ne ajuta la fotografii, cat si (in cazul acesta) canile inscriptionate cu marca produsului.

Acum mingea este la noi in teren si tot ceea ce trebuie sa facem este sa angajam un designer de interior, dar nu obligatoriu, doar daca ne permite bugetul. Trebuie sa-i explicam acesuia ce vrea sa exprime reclama si carui segment de varsta ii este adresata. Apoi se aleg culorile si se achizitioneaza diversele obiecte care ajuta la prezentarea pozelor.

De asemenea, tot noi ne ocupam cu angajarea unui hair stilist si a unui make-up artist pentru fata prezenta in poze, tarifele acestora acestora putand varia intre 100 si150 euro/zi. Pana la realizarea pozelor nu mai este decat un pas. Pregatim luminile, aparatele foto si ne apucam de treaba. Se realizeaza mai multe instantanee, dintre care, la sfarsit, alegem cateva. Lucram pe un calculator performant, folosim o imprimanta, un scanner si in felul acesta suntem competitivi din punct de vedere tehnic.

Articol integral in cd-ul " Cele mai profitabile 27 de afaceri pe piata romaneasca in 2010"



Tags: afacereidei de afacerifotografieafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Idei de afaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin Amariei
30 Apr 2021
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro

de Florin Amariei
13 Nov 2018
Un om de afaceri roman aflat la inceput in cariera de antreprenor a fost premiat cu 50.000 de euro pentru afacerea sa din Cluj si Bucuresti....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]