Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Fotografia publicitara: 2.500 de euro la o singura comanda
"Totul a inceput acum cativa ani", spune Andrei Stoleru, asociat la studioul Carioca, specializat pe fotografie artistica si publicitara.
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cultura castravetelui anti-diabet
"Eram doi colegi, pe parcurs am devenit doi prieteni. Lucram la o agentie de publicitate de renume din Bucuresti, la care ajunsesem in urma unui anunt de angajare pe care l-am vazut intamplator intr-un periodic.
La agentie lucram grafica pe calculator si procesare de imagine - ne specializasem la locul de munca, furand meserie de la altii - si, incet-incet, am acumulat experienta (putem spune si din esecuri, pentru ca la inceput nu toate fotografiile erau clare sau incadrarea nu era de fiecare data buna).
Acolo am intrat in contact cu clientii si, mai ales, ne-am invatat cu cerintele acestora, mai mult sau mai putin ridicate. Si, imprietenindu-ne cu ei, am hotarat sa ne deschidem propria noastra afacere, propriul nostru studio de fotografie.
Este adevarat ca la inceput am avut indoieli, pentru ca erau multe studiouri, dar cu toate acestea piata e si acum departe de a fi saturata, pentru ca exista foarte multi clienti. Nici unul dintre noi nu are regrete si daca ni s-ar propune am incepe din nou. Un lucru este sigur: usor nu este si se lucreaza mult. Pentru a acoperi o cerere devenita tot mai mare pe piata de productie publicitara ne-am orientat spre servicii integrate de productie vizuala, prin aceasta intelegand, practic, toate etapele aferente crearii unei fotografii."
Fisa afacerii
Pentru o asemenea afacere nu trebuie sa ai studii in domeniul graficii sau fotografierii, oricine o poate face dar, cu siguranta, trebuie sa te atraga domeniul, sa dispui de un anumit timp, sa ai putin talent si nu in ultimul rand sa-ti permiti cumpararea unor materiale. Vorbim aici de o afacere uriasa si, deoarece sunt atat de multi bani implicati in domeniu, nici nu este de mirare ca apar firme in domeniu ca ciupercile dupa ploaie.
Locatia este, de asemenea, importanta si ea se poate inchiria. La inceput nu-ti trebuie mult spatiu, e suficienta o singura camera, cu conditia sa fie bine luminata. Apoi, odata ce te lansezi, ai nevoie de un spatiu pentru clienti si un spatiu pentru hair & make-up, neuitand spatiul pentru depozitarea diverselor materiale si ustensile: un aparat de fotografiat profesionist (care poate fi inchiriat), lumini, trepiezi, blenda de mai multe marimi, filtre, fundaluri, soft-uri, umbrele, conuri, suporti, macara, panouri de difuzie, clesti, cleme etc.
Oferirea unor servicii de calitate inca de la inceput, la un pret bun si in termen foarte scurt este cheia dezvoltarii ulterioare. Vestea privind fotografiile bine realizate se raspandeste rapid, deoarece produsul final este destul de expus si piata este foarte atenta. Nu uitati, asadar, ca aici noutatea si calitatea sunt hotaratoare. Trebuie sa cunoasteti pretentiile si standardele pietei de publicitate pentru a realiza un produs cu adevarat competitiv.
Ce inseamna onorarea unei comenzi
Andrei Stoleru: "Este luni dimineata, iar noi trebuie sa mergem la client la firma pentru a stabili anumite detalii privind o reclama pentru o cafea ce trebuie sa apara intr-o revista. Asa incepe o zi de lucru pentru noi.
Ne-am gandit la crearea unei imagini sugestive, care trebuie asociata de privitor cu produsul. Practic, in aceasta consta totul, este decizia noastra despre cum va fi prezentat produsul publicului, dar trebuie mai intai sa discutam cu clientul.
De obicei, clientii sunt companii (de orice tip) care urmaresc sa-si promoveze produsele. Noi mergem cu o mapa cu toate genurile de fotografii, specializate pe tipuri de evenimente, pentru a da o imagine asupra calitatii fotografiei si, de ce nu, pentru a-i servi ca sursa de inspiratie clientului. De cele mai multe ori clientii stiu ce vor si au si un model pentru figuratie, dar nu de fiecare data. Foarte multi se uita inainte de a incepe o sedinta foto pe imaginile din portofoliul firmei noastre.
De data aceasta, reclama este la o marca de cafea, care se vrea promovata intr-o revista bilunara pentru femei. Dupa indelungi discutii cu seful agentiei de publicitate care lanseaza reclama, se stabileste ca noi, in termen de cateva zile, sa venim cu propuneri – poze realizate atat in spatiu liber insotite si de un personaj, cat si in studio.
Pasul urmator consta in crearea propriu-zisa a imaginii marcii respective, crearea unei imagini sugestive. Primim de la firma atat produsul, pentru a ne ajuta la fotografii, cat si (in cazul acesta) canile inscriptionate cu marca produsului.
Acum mingea este la noi in teren si tot ceea ce trebuie sa facem este sa angajam un designer de interior, dar nu obligatoriu, doar daca ne permite bugetul. Trebuie sa-i explicam acesuia ce vrea sa exprime reclama si carui segment de varsta ii este adresata. Apoi se aleg culorile si se achizitioneaza diversele obiecte care ajuta la prezentarea pozelor.
De asemenea, tot noi ne ocupam cu angajarea unui hair stilist si a unui make-up artist pentru fata prezenta in poze, tarifele acestora acestora putand varia intre 100 si150 euro/zi. Pana la realizarea pozelor nu mai este decat un pas. Pregatim luminile, aparatele foto si ne apucam de treaba. Se realizeaza mai multe instantanee, dintre care, la sfarsit, alegem cateva. Lucram pe un calculator performant, folosim o imprimanta, un scanner si in felul acesta suntem competitivi din punct de vedere tehnic.
Articol integral in cd-ul "
Cele mai profitabile 27 de afaceri pe piata romaneasca in 2010"
Articole conexe
Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!
de Idei de afaceri4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri
de Florin Amariei6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019
de Florin AmarieiAfacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit