Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inmatriculari, radieri si alte servicii auto

de Bogdan Guta 12 Feb. 2008 12721
4.19 din 27 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ionut Patrascu, asociat unic la firma PNI prod com impex srl, specializata in prestari servicii de inmatriculari, radieri auto, acte vamale, a pornit afacerea in august 2002.

Ideea i-a venit  in urma experientei dobandite (constand in rezolvarea a peste 2.000 de dosare) in perioada cat a fost angajat al unei cunoscute firme de leasing auto.

Acolo a invatat ce acte sunt necesare pentru completarea diferitelor dosare, la ce institutii sau autoritati ale statului trebuie sa apeleze. Si tot atunci a inteles un lucru foarte important, anume ca exista destul de multi oameni dispusi sa plateasca un comision pentru a nu mai fi nevoiti  sa umble pentru obtinerea actelor si plata diverselor taxe. Acestia  sunt chiar clientii pe care spera sa-i atraga  prin afacerea pe care a pus-o pe picioare.

Pentru a functiona, o firma care ofera acest gen de servicii nu are nevoie de acte speciale, diferite de cele obisnuite pentru  orice firma. Capitalul principal  il constituie know-how-ul, experienta acumulata in domeniu. Intreprinzatorul stie, pentru fiecare caz in parte, ce acte sunt necesare, la ce institutie va merge, ce taxe si impozite trebuie achitate, care sunt noutatile legislative si normele lor de aplicare.

Ziua de munca a lui Ionut Patrascu incepe, daca este nevoie, la 6 dimineata si se incheie seara tarziu, cand termina toate intalnirile si drumurile programate pentru ziua respectiva. Este permanent la dispozitia clientilor, oferindu-le ajutorul nu doar in baza contractelor incheiate, ci si atunci cand acestia au nevoie de un sfat sau de o informatie din domeniul auto.

De exemplu, reprezentantul unei firme de transport l-a contactat  rugandu-l sa se ocupe de completarea dosarului necesar eliberarii licentei de transport. A trebuit sa invete ce acte sunt necesare, la ce institutii sa mearga, dar a raspuns solicitarii clientului. Flexibilitatea este o conditie necesara pentru succesul afacerii.

Ar fi tentat ca prin firma sa sa asigure si un serviciu de intermediere vanzari/cumparari auto, dar considera ca deocamdata piata nu este pregatita pentru asa ceva. Atata timp cat oamenii apeleaza la un samsar atunci cand vor sa vanda sau sa cumpere o masina din targ, o firma de acest gen nu ar fi chiar profitabila. Aceasta nu inseamna ca nu ofera informatii atunci cand este intrebat. 

PNI prod com impex srl ofera urmatoarele servicii:

- formalitati vamale (act constatator, declaratie vamala de import temporar si definitiv);
- formalitati vamale privind exportul autovehiculelor;
- informatii privind ofertele de leasing; activitati de transfer de proprietate (comodat, donatii);
- programarea si efectuarea inspectiei la RAR; 
- omologarea individuala a autovehiculelor;
- obtinerea unui duplicat al cartii de identitate (in cazul pierderii, furtului, deteriorarii); - obtinerea unor placute cu numere si a autorizatiei de circulatie provizorie;
- declararea proprietatii masinii la circumscriptiile financiare;
- inmatricularea sau radierea masinii la Directia Generala de Evidenta Informatizata a Persoanei, sectorul Regim Permise de Conducere si Certificate de Inmatriculare;
- obtinerea unui duplicat al certificatului de inmatriculare;
- obtinerea unui set nou de placute de inmatriculare in cazul furtului sau deteriorarii;
- rezolvarea unor litigii la biroul de inmatriculari; asigurari de raspundere civila si CASCO.

Studiu de caz     
Conform Articolului 11 din Regulamentul de aplicare a noului Cod Rutier, „proprietarii de vehicule sunt obligati sa solicite inmatricularea sau inregistrarea acestora inainte de a le pune in circulatie ori sa ceara radierea lor din evidenta“. Iar la articolul 12 se stipuleaza ca „pentru a circula pe drumurile publice vehiculele (…) trebuie sa fie inmatriculate ori inregistrate, dupa caz, si sa poarte placute de inmatriculare sau de inregistrare, ale caror forme si dimensiuni se stabilesc prin regulamentul de aplicare (…)“.

Pentru un cititor neavizat aceste doua articole nu spun prea multe, dar pentru o persoana care-si desfasoara activitatea in domeniul prestarii de servicii auto ele ofera destul de multe informatii de care trebuie sa tina seama atunci cand ar fi solicitat sa intocmeasca un dosar de inmatriculare sau radiere.

Astfel, prin „proprietari“ el ia in considerare atat persoanele fizice cat si cele juridice (sunt formalitati si acte  diferite), conteaza apoi forma prin care a devenit proprietar (donatie, mostenire, contract de vanzare/cumparare), daca vehiculul este nou sau second hand, este o marca straina sau autohtona.

Toate acestea presupun un anume act, formalitate sau aviz de obtinut de la una sau alta din institutiile sau autoritatile abilitate (Politia, Directia vamala, Registrul Auto Roman, circa financiara, trezorerie). Iata, spre exemplu, in cazul unui proprietar, persoana fizica, care doreste sa-si inmatriculeze automobilul (nou, de productie autohtona, achizitionat de la un dealer auto) sunt necesare urmatoarele acte:
- act identitate proprietar (copie si original);
- cartea de identitate auto in copie si original (cu folia de secretizare de la RAR);
- asigurarea obligatorie civila (RCI);
- doua chitante in original (pentru talon si pentru inmatriculare);
- cerere inmatriculare auto;
- fisa eliberata de circumscriptia financiara prin care sa rezulte ca proprietarul are rol deschis (a platit taxele si impozitele aferente bunului achizitionat);
- chitanta in original pentru plata placutelor (prevedere intrata in vigoare de la 1 aprilie, indiferent ca este vorba de numere preferentiale, la rand sau temporale);
- copie dupa actul de provenienta (factura fiscala, contract vanzare-cumparare, donatie, mostenire).

[pagina_noua]

Cum functioneaza afacerea
Cu fiecare client care apeleaza la firma sa intreprinzatorul incheie un contract de prestari servicii in care este specificat serviciul solicitat. Este stabilit un termen limita de executare a contractului si, bineinteles, comisionul perceput. Ionut Patrascu spune ca nu cere nici un avans de la client, urmand sa achite toate chitantele din banii sai, pe care-i deconteaza la incheierea termenului. In cazuri exceptionale, cand sunt taxe mari de platit, poate cere si un avans. 

De cand a pornit afacerea nu a intampinat probleme, dar s-a intamplat ca foarte multi clienti, atunci cand negociaza semnarea unui contract,  sa-l intrebe „Cum pot fi sigur ca nu inmatriculezi masina pe numele tau?“. O preocupare normala, careia ii raspunde prin incheierea, in dublu exemplar, a  unui proces verbal de predare-primire in care sunt mentionate toate actele depuse de client. Mai mult, se face o imputernicire in fata notarului, in care se specifica cu claritate „…eu inmatriculez autovehiculul pentru….“. Tuturor clientilor cu care semneaza un contract le prezinta actele firmei (statutul, autorizatia de functionare) tocmai in ideea de a le castiga increderea. Dupa ce s-a ajuns la o intelegere, incepe munca de teren pentru  obtinerea documentelor necesare completarii dosarului.

Pentru activitatea pe care o presteaza percepe tarife care variaza de la 30 euro la 120 de euro. Acesta din urma, de exemplu, este tariful solicitat pentru inmatricularea unei masini noi din import, dosarul cuprinzand toate actele necesare, de la Vama pana la Politie. 

In general, tarifele nu sunt fixe, ele fiind negociate cu fiecare client in parte. Nu se teme de concurenta, pentru ca stie ca, daca ofera clientilor servicii de calitate, acestia nu vor mai apela si la alte firme care isi desfasoara activitatea in acelasi domeniu. Mai mult, isi cunoaste foarte bine colegii din alte firme si de multe ori se intampla sa se ajute reciproc, tinandu-si loc la rand unul altuia, la ghiseele unde sunt obligati sa stea.

Clientii sai sunt cu preponderenta persoane juridice sau persoane fizice cu pozitii de conducere, oamenii care au venituri peste medie. Pentru promovarea afacerii a creat un site pe Internet (www.inmatriculari.go.ro) unde poate fi vizitat de  cei interesati, de asemenea a realizat un barter cu o publicatie de specialitate, revista „autoghid.ro“, care vizeaza cam acelasi segment de piata ca si afacerea sa.

O alta metoda eficienta de promovare este plasarea de fluturasi la ghiseele institutiilor unde se elibereaza actele necesare completarii dosarelor. Aceasta modalitate asigura un impact mare: in primul rand, atinge exact segmentul de clienti vizat, apoi fluturasii sunt cititi chiar in momentul cand oamenii stau la cozi. Impactul psihologic ar fi destul de mare: oamenii au deja la indemana solutia care ii ajuta sa scape de nervi, aglomeratie si alergatura. La fel de utile ar fi plasarea acestor fluturasi in statii de benzinarie sau in masinile companiilor de taximetre.

Pentru o foarte buna colaborare el ii sfatuieste pe clientii sai sa-l contacteze inainte de a demara procedura de achizitionare sau radiere a unui autovehicul in oricare din variantele alese: import, leasing, contract vanzare/cumparare, achizitionarea unui autovehicul nou de la dealerii autohtoni.

Demararea afacerii necesita o investitie minima. Nu este neaparat nevoie de un sediu, locuinta proprie putand servi ca birou, cel putin pentru perioada de inceput,  iar ca dotari un telefon, un fax si un calculator cu Internet sunt suficiente pentru stabilirea contactelor cu clientii interesati. 

Este utila o buna cunoastere a legislatiei in domeniu, atat pentru usurarea activitatii, cat si pentru a transmite clientilor imaginea unui profesionist care este permanent la curent cu tot ce este nou. De multe ori, intreprinzatorul este un veritabil consultant care trebuie sa fie capabil sa raspunda celor mai diverse intrebari. In sfarsit, este nevoie de rabdare pentru a sta la cozile ce par fara sfarsit uneori.

 

 



Tags: inmatriculariinmatriculari autoautoimport

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.19 din 5 - 27 voturi.

Articole conexe

Cum sa infiintezi un service auto: povestea unei afaceri de succes

de Nita Alina
14 Mar 2017
Cristian Popescu a demarat afacerea sa pornind de la o idee mai veche, care are legatura cu pasiunea sa pentru autovehicule. Acesta avea ideea,...

Fabrica noua de tapiterii auto la Ramnicu Valcea. Cat a investit grupul francez Faurecia?

de Alina Constantinescu
23 Sep 2016
Grupul francez Faurecia a inaugurat la Ramnicu Valcea o fabrica de tapiterii auto. Pe langa aceasta, grupul mai detine inca 3 in Romania: la Talmaciu...

Cai verzi pe pereti - afacerea profitabila cu autocolante creative

de Idei de afaceri
02 Mar 2016
Ideea de autocolante decorative a aparut dupa ce, doua partenere au folosit acest element in cateva amenajari interioare pentru o firma care se ocupa...

Salon de cosmetica auto

de Bogdan Guta
02 Nov 2007
Lui Alexandru Patrut ideea de a-si deschide o spalatorie auto i-a venit dupa ce a urmarit emisiunea “Copiii spun lucruri traznite”, unde o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]