Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
[Interviu] Florina Erimescu si afacerile cu accesorii handmade
„Josephine a existat în mintea mea dintotdeauna, însă s-a conturat mai bine în vara lui 2007, când am făcut prima broşă pe o bancă dintr-un parc din Paris. Încă o mai port cu mine, vreau să îmi aduc aminte mereu de acel entuziasm minunat.”
În Paris – capitala mondială a modei – îţi poţi găsi inspiraţia chiar şi pe o bancă în parc. Aşa, minunat i s-a întâmplat Florinei Erimescu în timpul unei vacanţe care avea să-i schimbe destinul.Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cresterea prepelitelor japoneze
Cultura castravetelui anti-diabet
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
A răspuns acelei tainice chemări care a existat întotdeauna în mintea sa şi care practic i-a dirijat paşii în magazinul parizian de unde şi-a cumpărat cristalele şi ce mai avea nevoie pentru prima sa bijuterie.
În prezent, călăuzită de muza ei, Parisul, lucrează „cu încântare şi bucurie în fiecare zi” aducându-ne nouă exact aceleaşi sentimente, prin creaţiile ei. Inspiraţie, materie primă şi nume, vin toate din Paris, se „instalează” şi prind viaţă în Timişoara.
Idei de Afaceri: După ce s-a născut prima broşă, ce a urmat?
Florina Erimescu:Ca business, Josephine există de la începutul lui 2008, când am înfiinţat firma, pentru a putea lucra cu magazinele din ţară. Josephine a fost primul nume care mi-a venit în minte gândidu-mă la castelele franţuzeşti, podoabele regeşti şi tot ce mă leagă pe mine de Franţa (am studiat limba franceză din clasa I, deci timp de 12 ani am avut mereu tangenţe cu istoria şi cultura franceză).
Idei de Afaceri: Există o pregătire de designer sau doar (de fapt esenţialul) un talent înnăscut?
Florina Erimescu: Pregătirea mea profesională este una de natură economică, am terminat Facultatea de Ştiinţe Economice, secţia de Marketing, iar trecerea a fost un pas firesc; pregătirea economică a completat pasiunea mea pentru bijuterii şi crearea lor pentru a pune bazele atelierului Josephine. Influenţele franceze se datorează celor 12 ani petrecuţi studiind limba, literatura şi cultura franceză începând încă din clasă I-a.
Idei de Afaceri: Care a fost investiţia iniţială? Unde este atelierul tău şi cum l-ai amenajat?
Florina Erimescu: Investiţia financiară nu a fost una considerabilă la început, ci mai degrabă una de natură sentimentală. Josephine înglobează pasiune, dăruire, multă muncă şi studiu continuu asupra bijuteriilor, precum şi documentare pentru a le descoperi istoria şi tehnici noi de realizare a lor. Mi-am dorit o creştere stabilă, de aceea ea s-a bazat întotdeauna pe profitul reinvestit.
Atelierul l-am deschis împreună cu Diana Bobar (www.sofashon.com) în centrul Timişoarei, într-o clădire la care visam încă de când ne-am cunoscut. Diana este designer vestimentar şi activităţile noastre se aseamănă şi se completează. De amenajare ne-am ocupat împreună până la cel mai mic detaliu (de la pereţi până la mobilă).
A fost greu să găsim exact piesele de mobilier la care ne gândeam, dar şi extrem de frumos să le descoperim în cele mai neaşteptate locuri şi să urmărim cu entuziasm în fiecare zi cum atelierul prindea forma pe care o doream.
Idei de Afaceri: Spune-ne ceva despre materialele pe care le foloseşti?
Florina Erimescu: Primele broşe Josephine au fost realizate cu cristale Swarovski de la un furnizor din Paris, al cărui punct de desfacere l-am descoperit întâmplător. Furnizorul meu de acum este tot din Franţa, dintr-un orăşel mic, dar fermecător, în care am stat timp de o lună în liceu (în cadrul unui schimb şcolar).
Materialele pe care le folosesc cel mai des (în diferite combinaţii, se întâmplă rar să fie utilizat un singur tip în realizarea unei bijuterii) sunt cristalele Swarvoski, mărgelele faţetate din sticlă de Boemia, perlele de cultură şi pietrele semipreţioase. Bijuteriile Josephine au fost printre primele din România care au fost realizate cu pietre de o asemenea calitate.
Apoi, mai folosesc mătase, stofă din lână, panglici din mătase şi tulle, materiale pe care le cumpăr (întotdeauna cu atenţie la detalii şi la compoziţia materialului) de la un depozit de textile din Timişoara (care se aprovizionează din Italia).
Idei de Afaceri: Elegantele bijuterii şi accesorii se vând doar în România?
Florina Erimescu: Bijuteriile Josephine sunt purtate şi de cliente din Franţa, Italia, Elveţia, Canada şi Statele Unite. Sunt primele ţări care îmi vin acum în minte.
Idei de Afaceri: Ce colecţii ai lansat până acum şi prin ce se identifică ele?
Florina Erimescu: Colecţiile la care lucrez în fiecare sezon se numesc „Les Fleurs de Josephine” şi sunt formate din diferite accesorii (broşe, cordeluţe, coliere de tip guler, brăţări de tip manşete) cu temă florală.
Toate „florile” utilizate sunt realizate manual din panglică de mătase şi sunt aplicate pe o bază fie din bumbac, fie din stofă. „Les Fleurs de Josephine” este o colecţie de inspiraţie lirică, acoperită de strălucirea cristalelor Swarovski şi conţine accesorii învăluite în romantism, menite să atragă încântare şi bucurie.
Idei de Afaceri: Ce ne poţi spune despre clientele Josephine?
Florina Erimescu: Clientele mele sunt minunate! Au încredere în mine şi îmi oferă posibilitatea de a participa la evenimente importante din viaţa lor prin munca mea. Fiecare clientă are dorinţe şi aşteptări unice, iar în funcţie de acestea, le propun bijuterii per so na -lizate, dar mai ales potrivite pentru eveniment, ţinută, coafură şi machiaj.
În acest moment, aproape jumătate din clientele mele sunt viitoare mirese pentru care am realizat bijuterii, accesorii de păr, dar şi ornamente pentru tortul de nuntă şi pentru buchetul miresei.
Idei de Afaceri: Comenzile sunt preponderent pentru obiecte personalizate?
Florina Erimescu: În general, comenzile sunt pentru bijuteriile prezentate pe site, dar deseori aceste modele pot fi modificate la cererea clientelor pentru a se potrivi cât mai bine cu ţinuta lor. De asemenea, am creat şi bijuterii personalizate, concepute alături de clientă, în funcţie de dorinţele acesteia.
Idei de Afaceri: Când a apărut magazinul online şi cine îl administrează?
Florina Erimescu: www.josephine.ro a apărut în august 2008. Eu mă ocup de el, dar şi de toate celelalte părţi ale afacerii.
Idei de Afaceri: Ce alte canale de promovare foloseşti?
Florina Erimescu:Josephine a avut şansa unor apariţii în reviste precum InStyle Magazine şi Ideal Mariaj, dar şi colaborări foarte interesante cu variantele online ale unor reviste precum Harper’s Bazaar România.
De asemenea, diferite agenţii de publicitate au dorit implicarea Josephine în campaniile realizate pentru clienţii acestora.
Idei de Afaceri:O activitate foarte bogată în nici trei ani de existenţă a afacerii. Actualmente, eşti mulţumită de profitul obţinut?
Florina Erimescu:Josephine este un business foarte profitabil pentru mine – îmi permite să lucrez cu încântare şi bucurie în fiecare zi, dar îmi permite şi să duc o viaţă frumoasă în afara orelor de muncă.
Idei de Afaceri: Cu ce ne vei surprinde în continuare?
Florina Erimescu: În acest an, intenţionez să mă ocup mai mult de clientele mele care se pregătesc de nuntă. Pregătesc o colecţie specială de bijuterii şi accesorii pentru mirese; ea se va numi „Josephine Mariage” şi o voi lansa cel mai probabil la mijlocul lunii martie.
Idei de Afaceri: Interviul s-a terminat, însă povestea Josephine continuă cu fiecare bijuterie şi accesoriu create, purtate şi admirate într-o zi obişnuită sau la o ocazie anume.
>>>Aflati aici informatii complete pentru a va demara o afacere profitabile in domeniul confectionarii de bijuterii si alte accesorii handmade.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit