Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
INTERVIU Matangi Handmade: De la bijuterii unicat la tricouri pictate manual
Din pasiune pentru haine si bijuterii, dar si din dorinta de a obtine venituri suplimentare pe langa salariul de la locul de munca, doua tinere antreprenoare, Mara si Sabina, au luat hotararea de a lansa propria afacere. Este un business la inceput de drum, dar cu mare potential.
Vechi prietene din liceu, cele doua tinere dovedesc tuturor cum se pot lansa afaceri profitabile din pasiune pentru frumos, eleganta, stil si arta.Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Sabina picteaza manual tricourile de la Matangi Handmade. Adora desenul si pictura inca din copilarie, iar arta a fost mereu o pasiune de a ei. Este inginer constructor, dar intr-o buna zi vrea sa se dedice in totalitate artei.
Mara, jurnalist de meserie, adora bijuteriile, asa ca s-a gandit sa aduca modele deosebite, decorate uneori cu pietre semipretioase, care sa le aduca aminte tututor partea frumoasa a vietii, spiritualul.
Cum a inceput povestea Matangi Handmade si ce planuri de viitor au pentru clienti ne-a povestit Mara Dobrin, intr-un interviu acordat in exclusivitate pentru Idei de Afaceri.
De unde a pornit ideea unei afaceri cu bijuterii handmade si tricouri pictate manual? Ce semnifica numele "Matangi"?
Prima data, m-am lasat inspirata de bijuteriile decorate cu pietre semipretioase, care devenisera tot mai populare, acum aproximativ 3 ani. Atunci mi-am zis ca as vrea sa pot crea si eu asa ceva. Desigur, m-am interesat pentru a vedea ce presupune o astfel de actiune, iar atunci cand mi-am dat seama ca investitia nu este mare, mai ales la inceput, am hotarat sa incerc. Si a mers. Dupa aceea, m-am reintalnit cu o veche prietena, foarte talentata la desen. Ea a venit cu ideea unor tricouri pictate manual, iar aceasta a prins mai repede decat ne asteptam.
Matangi este o zeita de factura indiana, din religia hindusa, avand rolul de a-i proteja pe cei care vor sa inceapa proiecte noi.
Ce investitie a presupus afacerea Matangi Handmade si unde se desfasoara activitatea?
Nu am facut exact un calcul, dar cu siguranta investitia a fost mica, in jur de 1.000-1.500 de euro, in timp. Activitatea se desfasoara la sediul firmei noastre, unde am creat un mic "laborator" de creatie. Avantajul acestei afaceri consta in faptul ca nu ai nevoie de o locatie fixa, mai ales atat timp cat vanzarile sunt online.
Ce tipuri de bijuterii realizati si de unde va procurati materialele necesare? Referitor la tricouri, acestea se realizeaza pe comanda, in functie de preferintele clientilor? Ce ne poti spune despre modalitatea de realizare?
Bijuteriile sunt de inspiratie indiana, iar cele decorate manual cu pietre semipretioase, sunt unicat. Modelele sunt variate, mereu venim cu idei noi, pe care le materializam cat putem de repede, incercam sa urmarim si curentele din moda. De exemplu, anul trecut s-au purtat mult bijuteriile statement, cu mesaje spirituale.
Iar acelasi trend l-am adoptat si in cazul tricourilor, mesajele pe care le pictam sunt pozitive, insotite de anumite desene reprezentative, abstracte. Desigur, avem si modele de tricouri "clasice", cu personale inspirate din desene animate, etc. Acestea sunt foarte populare in special printre copii, care adora sa aiba un tricou cu eroul preferat. In general, avem anumite modele standard care se pot personaliza, in functie de cerintele clientului. Au existat si cazuri cand clientul a venit cu ideea, iar noi am transpus-o intr-un desen pe tricou, variaza situatiile si depinde mult si de complexitatea desenului. Dar, in general, suntem deschisi sa colaboram cat mai strans cu clientul. Tricourile le cumparam gata facute, de la diversi furnizori, acestea fiind realizate din bumbac 100%, de cea mai buna calitate.
Care sunt cele mai cautate bijuterii handmade si care sunt preturile de comercializare? De unde va inspirati in realizarea lor? Dar in cazul tricourilor pictate manual, ce modele sunt solicitate mai des si la ce preturi se vand?
Dupa cum am mentionat si mai devreme, bijuteriile si tricourile vesele sunt cele mai cautate, in ultima vreme. Pesemne oamenii devin mai optimisti, se pare...In general ne lasam inspirati de ceea ce ne atrage pe noi, in materie de creativitate, iar apoi colega mea Sabina, se ocupa ulterior de pictatul tricourilor. Cel mai des sunt solicitate modele de tricou pictate cu personaje din desene animate, chiar si adultii fiind entuziasmati de ele. Desigur, avem si altele care sunt populare, in randul clientilor nostri. Preturile pot varia, in functie de complexitate. In cazul bijuteriilor, preturile sunt mai scazute, pornind undeva de la 20 de lei, iar tricourile pot ajunge chiar la 100 de lei, per bucata. Un pret mediu pentru tricouri ar fi in jur de 80 de lei, in momentul de fata.
Ce obstacole ati intampinat in dezvoltarea afacerii si cum ati reusit sa le depasiti?
Am ajuns la concluzia ca nu este tocmai usor sa te ocupi de promovarea unei afaceri, chiar si in cazul unei afaceri mici, trebuie sa stii inca de la inceput cum stau lucrurile, altfel risti sa pierzi. Nu merge sa faci totul de unul singur, este bine sa apelezi la ajutorul unui profesionist atunci cand vine vorba de marketing sau de fotografie. Mi-am dat seama ca aceste lucruri fac diferenta si nu as vrea sa mai repet greselile din trecut, atunci cand incercam sa facem totul pe cont propriu. Chiar daca aceste investitii pot fi uneori costisitoare, merita efortul, pe termen lung. Curand, rezultatele nu vor intarzia sa apara.
Care sunt modalitatile de promovare a afacerii?
In primul rand, ne axam pe promovarea in mediul online, suntem activi pe toate retelele de socializare, despre care stim ca sunt populare in Romania, investim in campanii platite. De asemenea, suntem prezenti la targurile de specialitate, in acest fel oamenii interesati de produse lucrate manual au oportunitatea de a vedea produsele cu ochii lor, ceea ce reprezinta mereu un avantaj pentru clienti. De aceea, ne-am propus sa nu ratam astfel de targuri, interactiunea cu potentialii clienti este foarte importanta, credibilitatea fiind unul dintre factorii cheie atunci cand discutam despre promovarea online.
Privind spre viitor, care sunt previziunile in ceea ce priveste dezvoltarea afacerii?
Dorim sa imbunatatim modalitatile de promovare online, de exemplu, dorim sa abordam si alte retelele de socializare la care apeleaza mai putin romani pentru a se promova, cum ar fi Youtube. Acum sunt in trend filmulete de scurta durata, in care poti prezenta anumite produse, fiind o modalitate oportuna atat pentru client, cat si pentru creatori. In acest fel, poti aparea in fata lumii, fiind si o maniera in care poti castiga increderea celui care te vede. Dorim sa schimbam si site-ul, consideram ca este necesar un upgrade, pentru a tine pasul cu tendintele mediului online.
Ce sfaturi le poti oferi celor care doresc sa isi deschida propria afacere in acest domeniu?
Cred ca cel mai bun sfat, indiferent de afacerea pe care o ai, este urmatorul: ai incredere in tine. Orice poate reusi, atat timp cat disciplina, insotita de munca, fac parte din "repertoriul" sau. Cine doreste o afacere fara investitii mari, in special la inceput, ar fi bine sa se axeze pe mediul online, care ofera foarte multe oportunitati in ziua de astazi.
Trebuie doar sa vii cu o idee inovatoare, sa testezi un pic piata pentru a vedea care ar fi competitia, iar dupa ce te lamuresti asupra acestor aspecte nu iti ramane altceva de facut decat sa realizezi un plan, pe care ar fi bine sa-l respecti cu strictete. Nu exista loc pentru delasare, atunci cand doresti sa reusesti intr-o afacere, trebuie sa fii cat mai activ si sa nu te lasi dezamagit de anumite esecuri, care vor aparea in drumul tau spre succes. Oricine ar trebui sa tina minte ca din orice nereusita ai ceva de invatat.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit